speelse XC HT (Votec VC pro 2018)

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

suravida schreef:E bike!
:D
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Bij dit soort situaties zou ik een bike willen die als een gek accelereert.
Dan moet je dus in ieder geval geen mtb met een 28 inch velgmaat hebben, maar 650b of misschien wel 26 inch... :bier:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
shark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: ma 8 september 2003, 19:20
Mijn mountainbike: Is nogal geestig

Kijk eens naar de Ghost Asket

geen 29er maar wel speels en wendbaar
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Koop gewoon een willekeurige XC hardtail en knal er een dropper in, klaar.
Een fiets wordt ook speelser door lichter te zijn, dat win je dan weer. Ik begrijp dat je je huidige fiets houdt dus neem dan de absolute tegenpool zou ik zeggen, een Scale of een Exceed o.i.d.

De huidige generatie XC racers is sowieso een stuk speelser dan een paar jaar terug. Dat hebben we te danken aan de parcours waar de pro's overheen moeten :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Gisteren toevallig een Santa Cruz Chameleon binnengekregen en die zou in de 29er variant heel goed in je straatje kunnen passen. Laat maar weten als je eens wilt proefrijden.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Deze Scott misschien met dropper.

https://www.12gobiking.nl/scott-scale-720-2018" onclick="window.open(this.href);return false;
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Ghost Lector.

Met een beetje geluk nog ergens een 2017 model voor een fijne prijs te koop :-). Dan past het binnen je budget.

Ik had zelf een Niner Air 9 Carbon en heb die vervangen door een Lector. De A9C was zeker niet onaardig (;-)) maar kreeg ik wel op de limiet. De Lector heeft veel meer reserve én is erg speels - ik ben er heel tevreden over.
StAlTiCa
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Crossbike of gravelracer, speels genoeg, kijk maar naar vd. Poel :)
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Meer dan springen zie ik hem niet doen op de crosser op het voorwiel fietsen heb ik hem niet zien op de crosser.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Er zijn dagen dat ik ook niet op het voorwiel rij...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

funride schreef:
:lol: :lol:
Ik denk dat meer mensen het wel herkennen.
Rij je een rondje waar je lekker aan het draaien en keren bent, kleine bultjes op en af, ligt er iets wat je als lancering (knikje in het landschap,wortel of drempel) kan gebruiken na een te krappe bocht.
Jij als een gek trappen om wat snelheid te maken maar helaas net te weinig, Bij dit soort situaties zou ik een bike willen die als een gek accelereert.

Ik moet toegeven het is pure armoede, blijft behelpen dat mountainbiken in NL.
Prachtig dit. De marketing mensen smullen hiervan. Met onze fiets kun je net wel die acceleratie halen voor dat jumpje :o

Je zou ook, en dat is zomaar een idee, kunnen trainen zodat je wat meer vermogen kan wegtrappen. Dan heb je wel die accelleratie voor dat jumpje en hou je €2.000,- in je zak waarmee heel veel leuke dingen kan doen.

Als je nou wil dat het spannend wordt in NL. Koop dan een cyclo en rij al die NL banen af. Accelereert als een gek en sprongetjes van 30cm zijn al spannend.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

dorretje schreef:[quote="funride"

Je zou ook, en dat is zomaar een idee, kunnen trainen zodat je wat meer vermogen kan wegtrappen. Dan heb je wel die accelleratie voor dat jumpje en hou je €2.000,- in je zak waarmee heel veel leuke dingen kan doen.

Als je nou wil dat het spannend wordt in NL. Koop dan een cyclo en rij al die NL banen af. Accelereert als een gek en sprongetjes van 30cm zijn al spannend.
Of trainen EN een Hardtail rijden :wink:

De nieuwe bike is tevens ook (uit)leenfiets, lijkt me niet echt een succes om je eerste keer mountainbiken op een CX te doen.

Maar na weekje wikken en wegen is er een bike besteld
https://www.votec.de/votec-vc-das-neue-trailhardtail/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Lijkt me een prima keuze :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Welke uitvoering precies? Mooie fietsen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

aurelius schreef:Welke uitvoering precies? Mooie fietsen.

De VC Pro 1x11 uitvoering.
Ik moet zeggen dat het er allemaal erg verzorgd uitziet (op beeld) waarschijnlijk is dat iets typisch duits.

Ben vooral voor deze gegaan omdat het een afmontage is die als ik het zelf zou monteren ook deze keus had gemaakt. (binnen een budget)
Frame ziet er mooi uit maar is qua geo we wat conservatief, maar ben eigenlijk toch al niet zo'n voorstander van lange reach en luie balhoofd (forward geometrie) voor de meestal vlakke trails die ik rij.


Zoals het er nu uit ziet kan er het weekend al gereden worden :) ben benieuwd.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie