Merida..., maar welke!(?)

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
nozzle
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 29 november 2014, 15:11
Mijn mountainbike: merida one twenty 800 2018

Dat het een Full-suspension wordt is helder, gebleken na een fantastische testrit (dank Floor Krul!) op een Merida Ninety-six 800 2018...

Het word een Merida, ben niet merk gebonden o.i.d, maar ik wil de fiets bij bovengenoemde aanschaffen i.v.m goede inruil & mooie korting!
Nu kom ik na een gedogen (google) onderzoek uit op de volgende fietsen die op een paar honderd euro na vrijwel gelijk in de markt staan. Wie kan mij het laatste zetje geven in mijn keuze? Zelf heb ik een duidelijke voorkeur, echter houdt ik deze nog even stil... eerst maar eens even horen wat jullie erover denken :)

P.s. ik rijd 9 van de 10 keer in Schoorl met soms een uitstapje naar GA of dijkgat.... Weekendje Ardennen of Monschau zit in de pen...

> Merida One twenty 800 2018
> Merida Ninety-six 800 2018
> Merida Ninety-six 6000 2017

Ik ben mij er van bewust dat de 2017 en carbon frame heeft in opzichte van de andere twee, MAAR heb ik dit nodig als recreatieve 40-er die de ronde ooit in 45min heeft getrapt & dit nu als een definitief snelste tijd ziet en in het vervolg graag comfortabel fietst en zich na ronde twee op een La chouf verheugd bij de Berenkuil?

Graag hoor/lees ik jullie mening,

Groet, Jasper
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ken de modellen zo niet maar voor mij zou belangrijk zijn;
- 29er
- max 120 mm veerweg
- aluminium is prima
- boost is mooi en toekomstgericht net als 1x11/12 maar zelf ben ik blij met 2x11
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

De goedkoopste zodat de rest op kan aan la Chouf
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gezien je instelling: One Twenty!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

De One twenty is een super fijne fiets. Ik heb er een paar keer op het 2017 model mogen rijden en voelt goed gebalanceerd aan. Licht sportief voor een fiets 120mm veerweg, maar wel comfortable en met heel veel reserve. Dus... de One twenty zou ik zeggen.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Lars TB schreef:Gezien je instelling: One Twenty!
One-Twenty!
sinas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 18:45

Ik zou voor een aluminium gaan, het carbon van merida is zo slecht, eigenlijk zou het verboden moeten worden om zulke rotzooi op de markt te brengen. En dan wil ik het nog geen eens over de garantie afwikkelen hebben. Hoop datje een ander merk fiets heb gekozen... cube of zoiets.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik pak ff bier en chips.

Zo.

Vertel, wat is er zo slecht aan dat carbon?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
sinas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 18:45

Het carbon is op sommige punten te dun en te hard, b.v.b bij de achterbrug of klem zadelpen.
Als je een merida mountainbike als stadsfiets zou gebruiken, dan is er niks aan de had. Ik kan er zelf nog geen 1 wedstrijd mee rijden, of een rondje volle bak in het bos, of ik kom zekers met 2 stukken frame thuis. Ik rij nu al weer 1.5 jaar een ander merk zonder problemen, dus het is niet mijn rij stijl. Als je foto's wil hebben van de kwaliteit kan ik je deze altijd mailen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

sinas schreef:Het carbon is op sommige punten te dun en te hard, b.v.b bij de achterbrug of klem zadelpen.
Als je een merida mountainbike als stadsfiets zou gebruiken, dan is er niks aan de had. Ik kan er zelf nog geen 1 wedstrijd mee rijden, of een rondje volle bak in het bos, of ik kom zekers met 2 stukken frame thuis. Ik rij nu al weer 1.5 jaar een ander merk zonder problemen, dus het is niet mijn rij stijl. Als je foto's wil hebben van de kwaliteit kan ik je deze altijd mailen.
Kan het niet een kwestie van 1x pech zijn? Neem dat ze die dingen wel testen. Zeker een fully frame moet wat kunnen hebben lijkt me.
sinas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 18:45

Nee, praat hier niet over domme pech, omdat deze merida ninety six fully 29 type 2017 wel uit de handel was gehaald in Duitsland, i.v.m. het zelfde probleem, toen ik de promotie filmpjes goed ging bekijken van mijn aangeschafte bolide , zag ik dat deze achterbrug volledig was aangepast bij het
MTB RACING MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM. Die hadden natuurlijk het zelfde probleem. De Nederlandse importeur van merida wist natuurlijk niks van het euvel in Duitsland....
Ik heb het hier over een fiets van € 8000-, dus misschien is het carbon van de goedkoopse merida wel heel goed. Je kan geen appels met peren vergelijken zeg maar.
Over de beloftes die gedaan zijn zowel mondeling als schriftelijk, om het probleem op te lossen, is helemaal om te huilen.
Ze wenste me er nog heel veel plezier mee.
Mijn meening is gewoon, als iets niet goed is, dan zijn er 2 opties, andere fiets, of geld terug.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

sinas schreef:Het carbon is op sommige punten te dun en te hard, b.v.b bij de achterbrug of klem zadelpen.
Als je een merida mountainbike als stadsfiets zou gebruiken, dan is er niks aan de had. Ik kan er zelf nog geen 1 wedstrijd mee rijden, of een rondje volle bak in het bos, of ik kom zekers met 2 stukken frame thuis. Ik rij nu al weer 1.5 jaar een ander merk zonder problemen, dus het is niet mijn rij stijl. Als je foto's wil hebben van de kwaliteit kan ik je deze altijd mailen.
Mijn fietsmaat heeft het zelfde probleem gehad met een scheur thv de zadelpenklem.... Had nog garantie op zijn fiets...maar helaas pindakaas! Mijn maat was hier zo klaar mee...en is klaar met Merida.

Erg jammer dat er zo slecht om word gegaan met je klanten.....denk ik dan...
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Zoals altijd: garantie krijg je van de zaak waar je de fiets gekocht heb, en de bereidwilligheid om die garantieclaims te honoreren hangt weer af hoe ze daarin ondersteunt worden door de leverancier. Ik zou de fietsenzaak waar je die Merida gekocht heb en die waarschijnlijk zijn verplichtingen niet nagekomen is, voortaan links laten liggen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

baron062 schreef:Zoals altijd: garantie krijg je van de zaak waar je de fiets gekocht heb, en de bereidwilligheid om die garantieclaims te honoreren hangt weer af hoe ze daarin ondersteunt worden door de leverancier. Ik zou de fietsenzaak waar je die Merida gekocht heb en die waarschijnlijk zijn verplichtingen niet nagekomen is, voortaan links laten liggen.
Zoals altijd: eenvoudige voorstelling van de praktijk.

Tenzij je rechtszaken wil beginnen.


Als Merida NL aangeeft dat het feest niet door gaat is het einde verhaal in de praktijk.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sinas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 18:45

Inderdaad, zoals hierboven beschreven.
Het heeft mij en de fietsenwinkel serieus veel centjes gekost om hier uit te komen, van merida komen veel beloftes maar in de praktijk echt helemaal niks. Dat is dubbel zuur. Daarom ook dit bericht.
Rotzooi moet gewoon geweerd worden, om iedereen het beste te adviseren op dit forum, zowel voor recreatief of wedstrijd gebruik.
Plaats reactie