Marin Nail Trail 6

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
c0mmuter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 17 januari 2018, 16:02

Sinds een tijdje ben ik rond aan het kijken naar mijn eerste Mtb en nu Is mijn oog gevallen op de Nail Trail 6 van Marin.

Ik ben 25, 1,85mtr en 80kg, woon in Rotterdam maar vind het geen probleem om regelmatig een tijdje in de auto te zitten voor de leukere trails. Mijn budget is 1200 euro en ik zoek naar een ietswat agressieve fiets.

Wat vinden jullie van de Nail Trail 6 en zijn componenten?

https://www.marinbikes.com/ww/bikes/nail-trail-6" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens mij is het geen veelvoorkomende fiets, ik vraag me af waarom. Weet iemand misschien een zaak in Nederland waar ik er een kan zien voordat ik hem bestel?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Marin is gewoon geen merk dat hier (in Europa) goed verdeeld wordt. Maar het is zeker een leuk merk.

Je keuze voor de fiets is zeker goed: zo op papier is het een 'lol' fiets. En je rijdt dus iets unieks.

Hooguit kun je bij een aantal Europese merken meer waar voor je geld krijgen wat onderdelen betreft. Iets betere vering, waarschijnlijk iets lichtere wielen en met even zoeken ook wel een Shimano Deore XT groep. En dat dan al voor €1.000,-. Of de fiets daar daadwerkelijk beter van wordt? Ik denk dat het verschil erg klein is. Hooguit de Recon vork is iets onder de maat als je echt knallen. Maar dat is dan meer voor het buitenland. En die wielen van de Marin hebben wel 29 mm velgen, zeer bruikbaar en modern, dat hebben maar weinig fietsen!

Ik zou er voor gaan! (en misschien nog iets onderhandelen met de dealer :wink: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
c0mmuter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 17 januari 2018, 16:02

Nou dat is mooi! Ik wil hem ergens in het voorjaar gaan kopen dus dan maar de Nederlandse distributeur even bellen. Er staat een email adres en telefoon nummer op de website van Marin maar geen adres. Er is geen winkel in Nederland waar ze fietsen van Marin verkopen?

Ik wil sowieso een 1x11 of 12 versnellingsgroep. Is de SRAM NX 11 wat? Ik zag dat deze groep ook op een fietsje van de Decathlon zat dus toen ging ik toch even twijfelen. Het zou mooi zijn als ik de Nail Trail 7 kon krijgen voor de prijs van de 6. Hier is hij te koop voor zo'n prijs maar helaas niet in mijn maat:
https://www.rutlandcycling.com/bikes/mo ... ack_375069" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

NX kun je vergelijken met Shimano Deore, richting SLX. Prima om mee te mountainbiken, maar je voelt de verschillen wel ten opzichte van het duurdere spul als je de onderdelen zwaarder gaat belasten met schakelen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
c0mmuter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 17 januari 2018, 16:02

Dat klinkt niet slecht. Met mijn Shimano 105 set op mijn wegfiets kan ik twee bladen achter in een keer opschakelen, kan dat ook met de NX van SRAM? Zo niet, kan dat dan wel met de betere setjes?

Trouwens, een andere optie i.p.v de Nail Trail zou misschien de Nukeproof Scout 290 Race zijn maar die is toch wat duurder en misschien toch te veel trail gericht wat betreft geometrie?
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Over de Nail trail 6 kan ik niet veel zeggen, maar wel over de verkrijgbaarheid van Marin fietsen in NL.
Ik heb zelf de Marin Pine Mountain 1 en heb destijds gezocht naar een winkel in NL waar ze deze zouden verkopen, om dezelfde redenen als die jij hebt. Er is een distributeur geweest maar die is er al jaren mee gestopt. Degene die het over zou nemen heeft het niet voor elkaar gekregen.
Oftewel: de kans is heel klein dat je je Nail trail 6 in een Nederlandse winkel kunt kopen.
In Engeland worden ze volgens mij het meest verkocht van de Europese landen. Die van mij heb ik bij Charlie the Bikemonger gekocht, dat ging prima.
c0mmuter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 17 januari 2018, 16:02

Dan wordt het gewoon bestellen, daar was ik al bang voor. Wat is jouw ervaring met de Pine Mountain? De geometrie van de fiets lijkt redelijk overeen te komen met die van de nail trail. Waar gebruik je hem voor? Neem je hem ook mee naar het buitenland (bergen) of gebruik je hem voor op de polder?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

modderfietser schreef:Charlie the Bikemonger
:lol:

Afbeelding

Die shop kende ik nog niet maar alleen al om zijn humor zou ik er wat gaan kopen. :-D
c0mmuter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 17 januari 2018, 16:02

Ik kan je afbeelding niet zien, hoe komt dat?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

c0mmuter schreef:Ik kan je afbeelding niet zien, hoe komt dat?
Nou, dat is nog niet zo 1,2,3 te verklaren. Enkele suggesties:

# Je bent brildragend en hebt je bril niet op.
# Je hebt je slaapmasker nog op.
# Tijdens de jaarwisseling heb je vuurwerk in je gezicht gekregen en je bent nog herstellende.
# Iets met je browser.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

c0mmuter schreef:Dat klinkt niet slecht. Met mijn Shimano 105 set op mijn wegfiets kan ik twee bladen achter in een keer opschakelen, kan dat ook met de NX van SRAM? Zo niet, kan dat dan wel met de betere setjes?
SRAM bied de mogelijkheid om dubbel op te schakelen niet.

Daarintegen kun je wel 5 kransjes tegelijk terugschakelen, waar je bij shimano maar 3 per keer terug kunt schakelen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Of je neemt een gripshifter, dan kun je alle kransjes in een beweging op- en afschakelen ;-)

Mijn eerste kwalitatief hoogwaardige mtb was een Pine Mountain, modeljaar '97...
Alleen al daarom blijf ik een zwak houden voor Marin :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

c0mmuter schreef:Dan wordt het gewoon bestellen, daar was ik al bang voor. Wat is jouw ervaring met de Pine Mountain? De geometrie van de fiets lijkt redelijk overeen te komen met die van de nail trail. Waar gebruik je hem voor? Neem je hem ook mee naar het buitenland (bergen) of gebruik je hem voor op de polder?
De Pine Mountain beval mij prima, fietst lekker, is wel wat aan de zware kant. Ik ben ook 1.85 en heb qua maat een XL, dat was het advies van Charlie en is voor mij de goede maat.
Ik gebruik ‘m eigenlijk alleen in NL, de enige “bergen” die de fiets gezien heeft zijn het Teutoburger wald en de Utrechtse heuvelrug :-D . Maar dat zegt meer over de berijder dan over de fiets (ik heb in het buitenland op een bikepark wel ‘s een downhill bike gehuurd inclusief beschermde kleding en ben vervolgens constant remmend de makkelijkste afdalingen afgegaan waarbij ik om alle obstakels heen reed :oops: :roll: ).
Plaats reactie