Advies gevraagd: van Cannondale Rush naar ?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Dr.Wolly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 13 september 2014, 20:17

Dag,

Ik rijd nu sinds 3 jaar op een 2e hands Cannondale Rush fully maat L, met 27.5 inch velgen. Kortere stuurpen erop gezet en een riser stuur. Overgestapt destijds omdat ik rugklachten heb en vooral snel last heb van spanning in de schouder / nek regio, dat resulteert vaak in 2 dagen hoofdpijn na het fietsen. Dat is de reden dat ik destijds met het racefietsen gestopt ben. Ik zou feitelijk wat rechter op willen zitten. De geometrie van de Rush is wat ouder en ik zit te diep heb ik het idee. Dat geeft schouder en nekklachten. Nu wil ik een andere fiets kopen, bij voorkeur een fully, maar ik heb geen budget voor een nieuwe fully van 2200 euro +. Dus een pas-sessie bij de lokale fietsenwinkel gaat het niet worden.

Zijn er mensen die deze klachten kennen / herkennen en hebben jullie een advies voor mij wat geschikte fietsen kunnen zijn? Tussen de 1000 en 1500 al richtprijs voor een 2e hands.

Alvast bedankt voor jullie adviezen!!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Als je zo gestrekt zit, is een L dan wel jouw maat?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Is dat deze: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/categ ... -14-48256/" onclick="window.open(this.href);return false; ?