Waar te vinden: Carbon XC Fully frame(set) boost

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Eh, Sram Eagle doet het perfect op non boost fietsen, en je kan beter een non boost wielenset door een goede wielenbouwer laten maken dan een boost fabrieksset kopen als je stijvere wielen wil. Maar sowieso, voor dat geld van die Cube frames kan je ook in de toekomst investeren in een nieuwe achternaaf als je dan naar Boost zou gaan. Voor kan je sowieso nu al Boost nemen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Inderdaad, ik geloof best da het wat beter zal zijn, maar ik zou er zeker de keuze van mijn fiets niet van laten afhangen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

japie carbon schreef:Inderdaad, ik geloof best da het wat beter zal zijn, maar ik zou er zeker de keuze van mijn fiets niet van laten afhangen.
Ik ook niet. Ik heb fietsen met Boost en non-boost, en merk echt geen verschil. Enige voordeel van Boost voorvorken is dat er meer ruimte is voor brede velgen icm bredere banden (vanaf 2.6).

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Marque
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 19 juni 2015, 15:11

suravida schreef:Eh, Sram Eagle doet het perfect op non boost fietsen, en je kan beter een non boost wielenset door een goede wielenbouwer laten maken dan een boost fabrieksset kopen als je stijvere wielen wil. Maar sowieso, voor dat geld van die Cube frames kan je ook in de toekomst investeren in een nieuwe achternaaf als je dan naar Boost zou gaan. Voor kan je sowieso nu al Boost nemen.
Joh! Wist ik niet!

Dan lijkt het inderdaad het Cube frame te gaan worden. Minder exclusief, maar prima frame en zoals je zegt kan de boel weer om als er een nieuw frame "nodig" is.

Heeft iemand nog een advies wat betreft een wielbouwer?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mago uit Rotterdam, al mijn wielen komen bij hem vandaan. ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Het setje wat nu in mijn Superfly zit is gespaakt door Jan the Man. Durf niet met zekerheid te zeggen of hij enkel setjes voor zichzelf en de kids bouwt en deze, mogelijk bij nader inzien weer verkoopt, of dat hij ook op bestelling een setje voor je kan maken.

Mocht je nou definitief af willen zien van een boost frame heb ik nog wel een Trek Superfly 100 Elite SL die aan al je andere voorwaarden voldoet. :wink:
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

beemer_E91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 27 februari 2012, 12:35
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel, Cannondale Fsi

af en toe staan er op marktplaats ook leuke setjes te koop.
als je iets met hope naven koopt heb je meteen kwaliteit :-D
tja, wat zullen we ervan maken
Marque
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 19 juni 2015, 15:11

Zo, het mocht even duren, maar met wat geduld toch een goede deal op een frame kunnen vinden wat aan de wensen voldoet. Het is deze geworden:

Afbeelding

Cube AMS 100 C:68 SL 29
Marque
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 19 juni 2015, 15:11

Alle onderdelen (XT di2 groepset, Rock Shox SID XX 29 Boost vork, Rock Shox Monarch XX shock, NEWMEN SL XA 25 Evolution 29" Boost Wheelset, etc) zijn onderweg, dus binnenkort even knutselen.
Plaats reactie