All Mountain Hardtails: Het grote AM Topic
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28
Zuidwest Belgisch Limburg
Beide fietsen komen met instapniveau 11 speed groepen, naar mijn mening verschilt het niet zoveel of je dan Shimano neemt of Sram. Ik heb zelf een fiets met Sram NX en daar is gewoon niks mis mee.
Leuk, zo je fiets kunnen samenstellen! Ik zou gaan voor:
Vork:
Volgens mij is de Revelation voor het 2018 model flink ge-upgrade, was dit eerst een vork met 32mm binnenpoten, het 2018 model heeft 35mm binnenpoten. Volgens mij deelt de vork veel met de Pike RC, maar voor alle ins-en-outs zou je beter even googlen. De Yari zou ik niet verkiezen boven de Revelation, de gewichtspenalty is te groot voor de toegenomen stijfheid die je er voor terugkrijgt.
Wielen:
De E1700 wielen voor 137 pond extra zou ik doen. De E serie is de enduro serie, waar de M serie meer trailgericht is. Ze zullen dus sterker zijn. De naven zijn ook anders, de 1900 serie wielen gebruikt 370-serie naven, waar in de 1700 serie wielen de 350 naven worden gebruikt. De laatste maakt gebruik van het ratchet systeem.
Remmen:
Shimano SLX of Sram Guide R zou mijn keuze zijn.
Schijven zou ik 203/180 nemen voor dat tientje meer.
Banden:
Afhankelijk waar je gaat rijden natuurlijk.. Maar ik zou voor 2.6 banden gaan. Dat kan prima met de brede velgen van de E1700 set en geeft net wat meer comfort.
Bijvoorbeeld een Maxxis Rekon achter en een DHF voor, of Rekon rondom.
Alternatieven
Orange Clockwork 137 S 2018
Orange P7 S 2017
Leuk, zo je fiets kunnen samenstellen! Ik zou gaan voor:
Vork:
Volgens mij is de Revelation voor het 2018 model flink ge-upgrade, was dit eerst een vork met 32mm binnenpoten, het 2018 model heeft 35mm binnenpoten. Volgens mij deelt de vork veel met de Pike RC, maar voor alle ins-en-outs zou je beter even googlen. De Yari zou ik niet verkiezen boven de Revelation, de gewichtspenalty is te groot voor de toegenomen stijfheid die je er voor terugkrijgt.
Wielen:
De E1700 wielen voor 137 pond extra zou ik doen. De E serie is de enduro serie, waar de M serie meer trailgericht is. Ze zullen dus sterker zijn. De naven zijn ook anders, de 1900 serie wielen gebruikt 370-serie naven, waar in de 1700 serie wielen de 350 naven worden gebruikt. De laatste maakt gebruik van het ratchet systeem.
Remmen:
Shimano SLX of Sram Guide R zou mijn keuze zijn.
Schijven zou ik 203/180 nemen voor dat tientje meer.
Banden:
Afhankelijk waar je gaat rijden natuurlijk.. Maar ik zou voor 2.6 banden gaan. Dat kan prima met de brede velgen van de E1700 set en geeft net wat meer comfort.
Bijvoorbeeld een Maxxis Rekon achter en een DHF voor, of Rekon rondom.
Alternatieven
Orange Clockwork 137 S 2018
Orange P7 S 2017
-
- All rounder
- Berichten: 108
- Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 11:59
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 145
Alhoewel ik een fan van Bird bikes ben, vind ik deze nieuwe Airdrop ook niet verkeerd.
https://www.airdropbikes.com/pages/airdrop-bitmap
https://www.airdropbikes.com/pages/airdrop-bitmap
-
- Moderator
- Berichten: 16704
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Sinds gisteren klaar, dus ook hier maar even laten zien...
Door medeforummer (en fietsmaatje) Herman de Biker gebouwd en gespoten Snowdon frame. Geometrie en kleur naar mijn wensen
Gebouwd met Columbus Zona double butted staal en een 130mm Fox 34er vooraan, balhoofdhoek is 68 graden en we hebben 'm niet extreem lang gemaakt.
Het hele verhaal in m'n sys:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=135747" onclick="window.open(this.href);return false;
(Jammer genoeg doen veel foto's -oa van het bouwproces- het niet meer vanwege ellende bij Postimage ).
Door medeforummer (en fietsmaatje) Herman de Biker gebouwd en gespoten Snowdon frame. Geometrie en kleur naar mijn wensen
Gebouwd met Columbus Zona double butted staal en een 130mm Fox 34er vooraan, balhoofdhoek is 68 graden en we hebben 'm niet extreem lang gemaakt.
Het hele verhaal in m'n sys:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=135747" onclick="window.open(this.href);return false;
(Jammer genoeg doen veel foto's -oa van het bouwproces- het niet meer vanwege ellende bij Postimage ).
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Daarom Pinkbike
Mooie LTHT.
Mooie LTHT.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- floris500
- Pro Biker
- Berichten: 975
- Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
- Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL
kermit schreef:Sinds gisteren klaar, dus ook hier maar even laten zien...
Door medeforummer (en fietsmaatje) Herman de Biker gebouwd en gespoten Snowdon frame. Geometrie en kleur naar mijn wensen
Gebouwd met Columbus Zona double butted staal en een 130mm Fox 34er vooraan, balhoofdhoek is 68 graden en we hebben 'm niet extreem lang gemaakt.
Het hele verhaal in m'n sys:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=135747" onclick="window.open(this.href);return false;
(Jammer genoeg doen veel foto's -oa van het bouwproces- het niet meer vanwege ellende bij Postimage ).
Wielen (spaakpatroon/grijze) zijn niet mijn ding maar verder erg mooie fiets!
Die foto's zijn makkelijk op te lossen, gewoon even .org vervangen door .cc in de links en je foto's werken weer.
-
- Moderator
- Berichten: 16704
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
"even", er staan nogal wat foto's in
Maar ik ga het wel doen, zonde van het topic nu. Thanks voor de tip!
Maar ik ga het wel doen, zonde van het topic nu. Thanks voor de tip!
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- floris500
- Pro Biker
- Berichten: 975
- Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
- Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL
'Even' is opzich best snel gedaan, zeker als je veel foto's in 1 post hebt staan (wat meestal het geval is). In de Chrome webbrowser kan je een plugin 'Find & Replace' installeren, die verandert zo alle .org in .cc met 1 click Succes!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2917
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
IMG_20180626_174019 by joost nijland, on Flickr
hoe krijgen ze het bij schwalbe toch voor elkaar, dat een dikke downhill band qua rollen hetzelfde aanvoelt als een lichte trailband van de concurrentie, ik merk bijna geen verschil met de 2.6 crossking die eraf komt
hoe krijgen ze het bij schwalbe toch voor elkaar, dat een dikke downhill band qua rollen hetzelfde aanvoelt als een lichte trailband van de concurrentie, ik merk bijna geen verschil met de 2.6 crossking die eraf komt
Bird Aeris 9 blurple
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28
Heb nog door Bird zelf een config laten doen voor net onder de 2000 euro. Twijfel nog steeds over wat ik ga kopen :/
XL BIRD ZERO AM BOOST
Bird Quick Release Seat Clamp, 34.9mm
RockShox Maxle Stealth rear axle (148x12)
Bird Headset
RockShox Revelation RC 150mm DebonAir, 27.5" Boost - Diffusion Black, 1900g
Shimano Deore M6000 Brakes (574g)
Shimano 180/203 RT66 Disc Rotors
Shimano SLX M7000 11 Speed Drivetrain
Raceface Aeffect 1x cranks with Raceface bottom bracket
DT Swiss E1700 Spline 30 27.5" Wheelset, Shimano Freehub (1916g) 148x12 110x15
Front Maxxis Minion DHF 27.5 x 2.60 120TPI 3C MaxxTerra EXO TR(925g)
Back Maxxis Aggressor 27.5 x 2.5 WT EXO TR Dual Compound (915g)
RaceFace Atlas 35 bar, 35mm rise 800mm wide
RaceFace Aeffect R 35 Stem - 40mm Black
Raceface Half Nelson Grips, black
Raceface Aeffect 125mm Dropper Seatpost, 385mm (545g)
Fabric Scoop Saddle, Radius Sport - Black top black base (294g)
XL BIRD ZERO AM BOOST
Bird Quick Release Seat Clamp, 34.9mm
RockShox Maxle Stealth rear axle (148x12)
Bird Headset
RockShox Revelation RC 150mm DebonAir, 27.5" Boost - Diffusion Black, 1900g
Shimano Deore M6000 Brakes (574g)
Shimano 180/203 RT66 Disc Rotors
Shimano SLX M7000 11 Speed Drivetrain
Raceface Aeffect 1x cranks with Raceface bottom bracket
DT Swiss E1700 Spline 30 27.5" Wheelset, Shimano Freehub (1916g) 148x12 110x15
Front Maxxis Minion DHF 27.5 x 2.60 120TPI 3C MaxxTerra EXO TR(925g)
Back Maxxis Aggressor 27.5 x 2.5 WT EXO TR Dual Compound (915g)
RaceFace Atlas 35 bar, 35mm rise 800mm wide
RaceFace Aeffect R 35 Stem - 40mm Black
Raceface Half Nelson Grips, black
Raceface Aeffect 125mm Dropper Seatpost, 385mm (545g)
Fabric Scoop Saddle, Radius Sport - Black top black base (294g)
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28
Dus meer tevree van de Schwalbes? Ooit Maxxis gehad? Die ik onder mijn bird wil leggen ?novaterra schreef:IMG_20180626_174019 by joost nijland, on Flickr
hoe krijgen ze het bij schwalbe toch voor elkaar, dat een dikke downhill band qua rollen hetzelfde aanvoelt als een lichte trailband van de concurrentie, ik merk bijna geen verschil met de 2.6 crossking die eraf komt
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 445
- Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
- Mijn mountainbike: project12, Bird
Die kleur blijft echt geweldig! Het frame uiteraard ook.kermit schreef:Sinds gisteren klaar, dus ook hier maar even laten zien...
Door medeforummer (en fietsmaatje) Herman de Biker gebouwd en gespoten Snowdon frame. Geometrie en kleur naar mijn wensen
Gebouwd met Columbus Zona double butted staal en een 130mm Fox 34er vooraan, balhoofdhoek is 68 graden en we hebben 'm niet extreem lang gemaakt.
Het hele verhaal in m'n sys:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=135747" onclick="window.open(this.href);return false;
(Jammer genoeg doen veel foto's -oa van het bouwproces- het niet meer vanwege ellende bij Postimage ).
Verder eens over het spaakpatroon, i.c.m. de dunne buizen lijkt het veel nadruk op de dikkere dingen (vork enzo) te leggen. Maar lekker boeiend wat wij vinden!