Cannondale F900 lefty...wat is ie waard?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
eruumpol
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 12:27

Mijn vader stapt over op een Cannondale 29er en daarom gaat zijn huidige Cannondale F900 Lefty 26inch in de verkoop.
Alleen ik heb echt werkelijk geen idee wat een reële prijs is voor deze fiets.
Dus ik ben wel benieuwd hoe jullie er over denken...

Cannondale F900 maat L
lefty vork
DT Swiss Trigon XM1550
XTR M985 remmen
XT 2x10S schakelwerk.

Fiets is echt in uitmuntende staat omdat mijn vader extreem zuinig op zijn spullen is.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Het grote probleem met 26'ers is dat de waarde de laatste jaren eigenlijk gelijk is aan wat de gek er voor geeft.. De vraag is er simpel weg niet meer ondanks dat het in de basis natuurlijk nog steeds prima fietsen kunnen zijn.

Je zal een liefhebber moeten treffen die eea op waarde weet te schatten. Anders zou je kunnen overwegen de fiets in onderdelen te verkopen. Vork, wielen, aandrijving, afbouwdelen.. Dat brengt misschien meer op dan de volledige fiets in zijn geheel.
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Las hier laatst dat er elk jaar 20% afgaat.
Mits in goede staat. Dus ik zou aanschafprijs maal 80% maal 80% etc. doen. En dan eens kijken. Helaas gaan 26 inchers idd voor weinig weg.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Zo zuinig is je pa er niet mee geweest, ik zie dat hij overal al aan elkaar geklonken is!
eruumpol
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 12:27

Bedankt voor de reacties, ik ga wel eens even kijken wat "de gek" er voor geeft, en desnoods trek ik inderdaad de boel uit elkaar.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Is die al weg? Hopelijk heb je hem niet al te goedkoop weg gedaan. Dat is een optimo frame in een aparte "kleur" en die frames staan bekend als de betere frames van cannondale zowel qua rijeigenschappen, laswerk als gewicht (1650gr in die maat L). Zoals al eerder gezegd is er steeds minder interesse in 26" terwijl die F900 juist een speelse en lichte fiets is. Als die Lefty nog in een goede staat is en je treft een kenner dan kan je misschien nog een goede deal eruit halen. Jammer dat het een maat L is, die heb ik al (F2000 SL) maar vind hem iets te groot, zoek dezelfde frame in maat M. Zelf zou ik hem schatten tussen 350 a 450 euro. Daarboven is lastig en moet je echt geduldig zijn en dan die ene liefhebber/kenner vinden.

succes!
eruumpol
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 12:27

Victor1977 schreef:Is die al weg? Hopelijk heb je hem niet al te goedkoop weg gedaan. Dat is een optimo frame in een aparte "kleur" en die frames staan bekend als de betere frames van cannondale zowel qua rijeigenschappen, laswerk als gewicht (1650gr in die maat L). Zoals al eerder gezegd is er steeds minder interesse in 26" terwijl die F900 juist een speelse en lichte fiets is. Als die Lefty nog in een goede staat is en je treft een kenner dan kan je misschien nog een goede deal eruit halen. Jammer dat het een maat L is, die heb ik al (F2000 SL) maar vind hem iets te groot, zoek dezelfde frame in maat M. Zelf zou ik hem schatten tussen 350 a 450 euro. Daarboven is lastig en moet je echt geduldig zijn en dan die ene liefhebber/kenner vinden.

succes!
Hij is nog niet verkocht, maar ik denk dat het de 2e fiets van mijn vader gaat worden :tong
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

eruumpol schreef:
Victor1977 schreef:Is die al weg? Hopelijk heb je hem niet al te goedkoop weg gedaan. Dat is een optimo frame in een aparte "kleur" en die frames staan bekend als de betere frames van cannondale zowel qua rijeigenschappen, laswerk als gewicht (1650gr in die maat L). Zoals al eerder gezegd is er steeds minder interesse in 26" terwijl die F900 juist een speelse en lichte fiets is. Als die Lefty nog in een goede staat is en je treft een kenner dan kan je misschien nog een goede deal eruit halen. Jammer dat het een maat L is, die heb ik al (F2000 SL) maar vind hem iets te groot, zoek dezelfde frame in maat M. Zelf zou ik hem schatten tussen 350 a 450 euro. Daarboven is lastig en moet je echt geduldig zijn en dan die ene liefhebber/kenner vinden.

succes!
Hij is nog niet verkocht, maar ik denk dat het de 2e fiets van mijn vader gaat worden :tong
Niet eens zo een slecht idee. Als hij heimwee krijgt kan hij hem zo weer gebruiken hehe.
En veel waarde verliest zo een fiets in die staat met die componenten niet echt meer. Verkopen kan altijd nog en met geduld kan je er nog wel wat centen voor krijgen. Genoeg Cannondale liefhebbers die weten wat zo een fiets waard is.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Leuk ding, uit de tijd dat Cannondale nog stond voor kwaliteit en goede service vanuit Oldenzaal. Ik schat inderdaad ook ergens rond de Euro 400,-.
Vooral het lakwerk hier is bijzonder.

Overigens, als je pa het geld niet perse nodig heeft, zou ik hem houden.
En wat is hier het praktisch nut van?
Plaats reactie