Schoenenadvies voor flat pedals

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
lcpdenijs
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 26 februari 2014, 12:39
Mijn mountainbike: In aanbouw :)

Hi,

ben bezig een enduro MTB op te bouwen en ga hierop met flats rijden.
Wat zijn nu goede en betaalbare, wil er niet meer dan rond de 100 euro aan uitgeven - lager mag ook :winkie: , schoenen?
Zijn die Shimano AM schoenen iets wellicht?
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

Je kan ook voor vrijwel elke willekeurige skate schoen gaan (Vans etc).
Gebruikersavatar
lcpdenijs
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 26 februari 2014, 12:39
Mijn mountainbike: In aanbouw :)

Zou je ook je gewonen sportschoenen (hardloopschoenen) kunnen gebruiken of is dat niet aan te raden?
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

Ik heb de beste ervaringen met een vlakke zool van rubber. Het rubber moet goed 'plakken'. Hardloopschoenen hebben meestal een ander profiel volgens mij. Maar het is geen rocketscience, je komt er snel genoeg achter door te proberen. Of 5ten scoren: https://www.bergzeit.nl/five-ten-impact ... GwodUM4I-g" onclick="window.open(this.href);return false;

Andere modellen:
https://www.bergzeit.nl/five-ten-fietss ... erpage=100" onclick="window.open(this.href);return false;

*ik heb de eerste site gecopy paste die ik tegenkwam.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Five-Tens, zijn goed te krijgen rond de 90 euro. Heb zelf eerst een tijd met (doorsnee) Vans gefietst. Toen ik eenmaal een paar five-tens aanschafte ging er een wereld voor me open. :-q
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5232
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik zou niet al te dikke zolen nemen ivm de 'feeling'. Ook liever een niet te harde zool (glijden). Inderdaad zijn skate schoenen geschikt, ik heb goede ervaringen met 5Ten.

Qua pedalen zou je bij superstarcomponents.com kunnen kijken. Goede pedalen met redelijke prijzen.
http://www.superstarcomponents.com/en/s ... in-pedals/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
lcpdenijs
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 26 februari 2014, 12:39
Mijn mountainbike: In aanbouw :)

Hi,
Pedalen heb ik al, ik heb de Shimano Saint (PDMX80) gekocht.
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Hier ook goeie ervaringen met Five Ten; goede pasvorm, protectie en grip. Groot minpunt vind ik het zachte rubber van de Stealth Mi6-zool op sommige modellen, na ruim een jaar gebruik (i.c.m. Saint flats) gaten door de zolen heen! De Stealth S1 en Phantom zolen zijn wat minder zacht en schijnen langer mee te gaan.
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Rij zelfs Shimano Saint incl. five-tens, daarvoor klikpedalen en ben nog steeds positief verrast over de grip!

Daarnaast geen pijn meer aan de voeten ivm voldoende ruimte in deze schoenen, wat voor mij echt een eye-opener was.. Een echte aanrader dus.

Wel blijven flat-pedals en de juiste schoenen een lastige combi bij slecht weer..er zijn geen overschoenen voor...maar ik ben vooral een zomer mtb'-er. Is ook beter voor de bestaande routes:-)
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

5.10, no doubt :-q

kijk waar de pro's op rijden... zegt genoeg lijkt me 8)
Vliegende ton schreef:Rij zelfs Shimano Saint incl. five-tens, daarvoor klikpedalen en ben nog steeds positief verrast over de grip!

Daarnaast geen pijn meer aan de voeten ivm voldoende ruimte in deze schoenen, wat voor mij echt een eye-opener was.. Een echte aanrader dus.

Wel blijven flat-pedals en de juiste schoenen een lastige combi bij slecht weer..er zijn geen overschoenen voor...maar ik ben vooral een zomer mtb'-er. Is ook beter voor de bestaande routes:-)
boterham zakjes om je sokken :D hier ben ik wezen downhillen in de sneeuw/mud hartje winter.. geen koude voetjes :-q

Afbeelding
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Adidas Terrex, zelfde zool als Five-Ten. Hoe dat kan? Adidas is eigenaar.
Maat van me fiets er mee, gewoon goede schoenen en vergelijkbaar met Five-Ten.
Ik heb zelf Five-Ten, maar de neus is te ademend bij nat weer dus natte voeten all over the place. Had beter gekund.
Gebruikersavatar
lcpdenijs
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 26 februari 2014, 12:39
Mijn mountainbike: In aanbouw :)

Vliegende ton schreef:Rij zelfs Shimano Saint incl. five-tens, daarvoor klikpedalen en ben nog steeds positief verrast over de grip!

Daarnaast geen pijn meer aan de voeten ivm voldoende ruimte in deze schoenen, wat voor mij echt een eye-opener was.. Een echte aanrader dus.

Wel blijven flat-pedals en de juiste schoenen een lastige combi bij slecht weer..er zijn geen overschoenen voor...maar ik ben vooral een zomer mtb'-er. Is ook beter voor de bestaande routes:-)
Ook niet als je overschoenen van een (paar) maten groter zou nemen?
Gebruikersavatar
lcpdenijs
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 26 februari 2014, 12:39
Mijn mountainbike: In aanbouw :)

kingjoop schreef:5.10, no doubt :-q

kijk waar de pro's op rijden... zegt genoeg lijkt me 8)
Vliegende ton schreef:Rij zelfs Shimano Saint incl. five-tens, daarvoor klikpedalen en ben nog steeds positief verrast over de grip!

Daarnaast geen pijn meer aan de voeten ivm voldoende ruimte in deze schoenen, wat voor mij echt een eye-opener was.. Een echte aanrader dus.

Wel blijven flat-pedals en de juiste schoenen een lastige combi bij slecht weer..er zijn geen overschoenen voor...maar ik ben vooral een zomer mtb'-er. Is ook beter voor de bestaande routes:-)
boterham zakjes om je sokken :D hier ben ik wezen downhillen in de sneeuw/mud hartje winter.. geen koude voetjes :-q

Afbeelding
Lijkt wel of je een paar weken in de loopgraven hebt gelegen op die foto :lol:
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

lcpdenijs schreef:
Lijkt wel of je een paar weken in de loopgraven hebt gelegen op die foto :lol:
was leuk modder festijn :D :-q

Afbeelding
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
lcpdenijs
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 26 februari 2014, 12:39
Mijn mountainbike: In aanbouw :)

Ik denk dat je wasmachine (als je het er uberhaupt al in hebt durven gooien) overuren heeft gemaakt...
Plaats reactie