Nieuwe Carbon(Alu) hardtail rond 2000 euro

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gesloten
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:Is zo'n chisel onder de 11 kg te krijgen.
11,8 kg uit de doos.

carbon stuur en lichte grips: -200 gr
lichtere banden en binnenbanden: -300 gr
lichtere wielen: -400 gr
dropper: +300 gr

Dus 11,2 kg

Daarna wordt het echt duur: crank, voorvork, cassette. Pak je zo nog 500-600 gram op.

Je kunt nog veel verder gaan, als je het goed doet, dan kun je het frame makkelijk opbouwen onder de 10 kg. En als je echt gek doet ook nog wel onder de 9 kg. Maar dan is de functionaliteit ver te zoeken.


Maar als je de Orbea rijklaar moet maken:
riser stuur: +100 gr
dropper: +400 gr

Dan zit je op 10,7 kg. En daar zouden dan nog iets zwaardere banden bij moeten en ook het wielsetje zal smalle velgen hebben.

Ik zeg dit wordt de nieuwe Robin van Berkel!!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Tja... wel jammer dat de plaatjes in de startpost niet meer te zien zijn.

Maar het gewichtsoverzicht is wel een mooi staatje idd. Alleen: zie dat maar es te realiseren met dit 2000 € budget... :roll:
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

PaganiProductions wil je perse de merken die je je eerste post noemde? ik was net ff aan het googlen en vond in een paar minuten behoorlijk wat fietsen voor 2000neus onder de 11 kilo zelfs 10.2 kwam voorbij
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1940
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:Is zo'n chisel onder de 11 kg te krijgen.
11,8 kg uit de doos.

carbon stuur en lichte grips: -200 gr
lichtere banden en binnenbanden: -300 gr
lichtere wielen: -400 gr
dropper: +300 gr

Dus 11,2 kg

Daarna wordt het echt duur: crank, voorvork, cassette. Pak je zo nog 500-600 gram op.

Je kunt nog veel verder gaan, als je het goed doet, dan kun je het frame makkelijk opbouwen onder de 10 kg. En als je echt gek doet ook nog wel onder de 9 kg. Maar dan is de functionaliteit ver te zoeken.


Maar als je de Orbea rijklaar moet maken:
riser stuur: +100 gr
dropper: +400 gr

Dan zit je op 10,7 kg. En daar zouden dan nog iets zwaardere banden bij moeten en ook het wielsetje zal smalle velgen hebben.
vergeet je pedalen niet (+350) zit je toch weer net boven de 11 ;)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Prulleman schreef:vergeet je pedalen niet (+350) zit je toch weer net boven de 11 ;)
Ik weet niet of de Specialized met of zonder pedalen is, dus ik gaf de Orbea het voordeel van de twijfel. Maar inderdaad, als de Orbea nog van pedalen voorzien moet worden, dan zit je zo boven de 11 kg.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef:..., maar helaas heeft die, icm 1x, een cassette met een te klein bereik voor hier in Zuid Limburg. ...
Stop nu eens met dat 'bereik' en pas dat toe op de juiste persoon. 90% van de gebruikers hier kan prima zonder 'bereik'. Als je lekker omhoog kunt sukkelen is je 'bereik' voldoende om nog steeds tot 35 km/u mee te trappen. Als je niet in een situatie zit dat je er mensen op de makkelijke stukken uit wilt racen, dan heb je niet meer nodig.

Laat staan dat Wouter het nodig heeft.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:
japie carbon schreef:Waarom moet je fiets onder de 11 Kg zijn?
omdat het kan
Je reageert wel lekker selectief. Op alle onnodige opmerkingen ga je in, maar alles waar je gewezen wordt op hoe het precies zit, daar reageer je niet op...


Koop gewoon die Orbea.

Maar ga niet klagen dat het comfort er niet is en dat de fiets zwaarder is dan 11 kg.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Vandaar mijn opmerking over adviezen die ik liever geen aan mensen die er wel wat mee doen. En nu hou ik er verder over op, en lees ik verder slechts met een zekere afkeer én interesse mee.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lars TB schreef:
aurelius schreef:..., maar helaas heeft die, icm 1x, een cassette met een te klein bereik voor hier in Zuid Limburg. ...
Stop nu eens met dat 'bereik' en pas dat toe op de juiste persoon. 90% van de gebruikers hier kan prima zonder 'bereik'. Als je lekker omhoog kunt sukkelen is je 'bereik' voldoende om nog steeds tot 35 km/u mee te trappen. Als je niet in een situatie zit dat je er mensen op de makkelijke stukken uit wilt racen, dan heb je niet meer nodig.

Laat staan dat Wouter het nodig heeft.
Vervelende opmerking/commentaar @LarsTB. Zo interpreteer ik het tenminste, maar misschien bedoel je het anders dan dat het op mij overkomt.
Betrof een goedbedoeld en weloverwogen advies voor Pagani van een bijna-streekgenoot die de omgeving kent :-q . Zou best iets waardevols in kunnen zitten...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

@aurelius: larstb is nogal gevoelig voor feedback die aan Pagani gegeven wordt, dus trek het je niet aan.. ;-)
Sowieso is dit topic een lachertje, want Pagani luistert naar geen enkel advies, ook niet naar dat van larstb en gaat zijn eigen gang.
Hij rijdt nogal langzaam zijn rondjes en wil toch een nieuwe fiets terwijl dat hem op geen enkele manier meerwaarde biedt. Lars heeft een hele uitleg gegeven waarom aluminium de betere keuze is dan een fiets van 2000 euro van carbon en alsnog wil Pagani een...fiets van carbon :-)
PaganiProductions

die 11.8 kg is wel voor mindere uitvoering van de chisel.
PaganiProductions

awinkel schreef:@aurelius: larstb is nogal gevoelig voor feedback die aan Pagani gegeven wordt, dus trek het je niet aan.. ;-)
Sowieso is dit topic een lachertje, want Pagani luistert naar geen enkel advies, ook niet naar dat van larstb en gaat zijn eigen gang.
Hij rijdt nogal langzaam zijn rondjes en wil toch een nieuwe fiets terwijl dat hem op geen enkele manier meerwaarde biedt. Lars heeft een hele uitleg gegeven waarom aluminium de betere keuze is dan een fiets van 2000 euro van carbon en alsnog wil Pagani een...fiets van carbon :-)
ik neem jullie advies zeker mee.
Gebruikersavatar
Vandenhakopdentakke
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 10:18

pagani, ge ben een topper
schijt hebben aan de hele wereld en doen waar je zelf zin in heb
zo bezorgt zijn ze eg niet over je
lars kan er slecht tegen als mannen niet naar hem luisteren
hij weet het wel goed allemaal denk maar hij hoeft niet iederen een grote bek te geven hier
Voorjaar nemen we je een x een wekentje met ons mee naar winterberg of houfalize
gaan we je lekker aan dh laten ruiken daar, eens kijken of je xc dan nog zo mooi vind
we hebben wel een bak staan die mag gebruiken daar en anders huren we daar wel een bak voor je
kom helemaal goed
ik doe dan wel een bericht ergens om af te spreken
love is in the air time
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Vandenhakopdentakke schreef:pagani, ge ben een topper
schijt hebben aan de hele wereld en doen waar je zelf zin in heb
zo bezorgt zijn ze eg niet over je
lars kan er slecht tegen als mannen niet naar hem luisteren
hij weet het wel goed allemaal denk maar hij hoeft niet iederen een grote bek te geven hier
Voorjaar nemen we je een x een wekentje met ons mee naar winterberg of houfalize
gaan we je lekker aan dh laten ruiken daar, eens kijken of je xc dan nog zo mooi vind
we hebben wel een bak staan die mag gebruiken daar en anders huren we daar wel een bak voor je
kom helemaal goed
ik doe dan wel een bericht ergens om af te spreken
Volgens mij kent ge de achtergrond en persoonlijke situatie van dhr Pagani niet goed genoeg. Maar ergens heeft Pagani een Let's Ride geopend. Sluit daarbij aan en leer elkaar eens kennen.

En matig je toon eens een beetje kerel, daar profiteer je zelf het meest van.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef: Vervelende opmerking/commentaar @LarsTB. Zo interpreteer ik het tenminste, maar misschien bedoel je het anders dan dat het op mij overkomt.
Betrof een goedbedoeld en weloverwogen advies voor Pagani van een bijna-streekgenoot die de omgeving kent :-q . Zou best iets waardevols in kunnen zitten...
Jouw opmerkingen zijn prima, zeer goed bedoeld, maar geheel vanuit je eigen situatie neergezet en dus niet weloverwogen. Wat ik al zeg, 90% van de gebruikers heeft dat 'bereik' niet nodig. Het is geen klacht tegen jou, maar meer een correctie op een misverstand in het algemeen.

Voor jou vraagt de omgeving wel om bereik, voor Wouter absoluut niet.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gesloten