Nieuwe Carbon(Alu) hardtail rond 2000 euro

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gesloten
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Heeft hij de fiets al gekocht? Ik ben nu toch wel benieuwd wat het geworden is....?

Is er al een sys topic?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1940
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Vandenhakopdentakke schreef:Als die man een nieuwe fiets wil kopen snap ik niet waarom jullie hem tegen willen houden
omdat je er meer verstand van heb mag je een ander vertellen dat hij beter geen andere fiets koopt
laat m tog lekker zijn gang gaan? Als die jonge dat nou wil
Klopt, maar om nou een zelfde fiets te kopen als zijn Canyon, maar dan met een frame van 500 gram minder en vergelijkbare geo.. Dan raad ik iets anders aan. Wat ie er mee doet mag ie zelf weten :bier:

Het blijft een topic in bikeadvies, toch?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3266
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vandenhakopdentakke schreef:Als die man een nieuwe fiets wil kopen snap ik niet waarom jullie hem tegen willen houden
omdat je er meer verstand van heb mag je een ander vertellen dat hij beter geen andere fiets koopt
laat m tog lekker zijn gang gaan? Als die jonge dat nou wil
Gezien je aantal berichten op dit forum ken je Pagani nog niet vermoed ik... ;-)
De vraag over welke fiets hij nu weer moet kopen komt om de zoveel maanden voorbij. :wink:
PaganiProductions

awinkel schreef:
Vandenhakopdentakke schreef:Als die man een nieuwe fiets wil kopen snap ik niet waarom jullie hem tegen willen houden
omdat je er meer verstand van heb mag je een ander vertellen dat hij beter geen andere fiets koopt
laat m tog lekker zijn gang gaan? Als die jonge dat nou wil
Gezien je aantal berichten op dit forum ken je Pagani nog niet vermoed ik... ;-)
De vraag over welke fiets hij nu weer moet kopen komt om de zoveel maanden voorbij. :wink:
Dit keer gaat het echt gebeuren.
PaganiProductions

Prulleman schreef:
Vandenhakopdentakke schreef:Als die man een nieuwe fiets wil kopen snap ik niet waarom jullie hem tegen willen houden
omdat je er meer verstand van heb mag je een ander vertellen dat hij beter geen andere fiets koopt
laat m tog lekker zijn gang gaan? Als die jonge dat nou wil
Klopt, maar om nou een zelfde fiets te kopen als zijn Canyon, maar dan met een frame van 500 gram minder en vergelijkbare geo.. Dan raad ik iets anders aan. Wat ie er mee doet mag ie zelf weten :bier:

Het blijft een topic in bikeadvies, toch?
Die duurder fietsen hebben toch een andere geo.
PaganiProductions

Gerrie Visser schreef:Heeft hij de fiets al gekocht? Ik ben nu toch wel benieuwd wat het geworden is....?

Is er al een sys topic?
Hopelijk aan het eind van het jaar.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

PaganiProductions schreef: Die duurder fietsen hebben toch een andere geo.
Wat is er anders aan de geo??
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:Die duurder fietsen hebben toch een andere geo.
Helaas zijn de verschillen zo klein dat je ze niet zult voelen.


Ik zou voor die Specialized Chisel gaan, uitstekende fiets, goede onderdelen. Meteen een goede dropper post er bij. En dan eventueel volgend voorjaar van het geld wat je over hebt gehouden een mooi setje lichte wielen kopen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:Die duurder fietsen hebben toch een andere geo.
Helaas zijn de verschillen zo klein dat je ze niet zult voelen.


Ik zou voor die Specialized Chisel gaan, uitstekende fiets, goede onderdelen. Meteen een goede dropper post er bij. En dan eventueel volgend voorjaar van het geld wat je over hebt gehouden een mooi setje lichte wielen kopen!
Als je die beter rijd dan Carbon Alma wel.'
Maar in principe vind het frame belangrijker en die alma weegt 10.5 kg compleet.
Het verschil niet zo veel maar het is toch een verschil.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Vergeet dat gewicht eens, ben je een wedstrijdrijder voor wie elke gram telt om je geld te kunnen verdienen???

Ga rijden op die fietsen, probeer ook eens een niet XC fiets en beslis dan welke je de grootste smile geeft. Dat is het enige wat telt!
Dat kun je niet aflezen aan de hand van een speclijst.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Wiel-Maat schreef:
awinkel schreef:Dan zit je hier in het verkeerde topic... ;-)
Maar wat mij betreft mogen de moderators wel wat meer gaan ingrijpen...
In topics van Pagani? Daar hebben ze dan bijkans een dagtaak aan. :-{
Dat ligt niet aan Pagani. Af en toe vind ik dat het met iets meer respect kan en bovendien kun je hier ook gewoon wegblijven of niet reageren.
"This species has amused itself to death"
PaganiProductions

Gerrie Visser schreef:Vergeet dat gewicht eens, ben je een wedstrijdrijder voor wie elke gram telt om je geld te kunnen verdienen???

Ga rijden op die fietsen, probeer ook eens een niet XC fiets en beslis dan welke je de grootste smile geeft. Dat is het enige wat telt!
Dat kun je niet aflezen aan de hand van een speclijst.
ik wil geen niet xc fiets dat vind ik halve crossmotoren en niks aan.
Voor veel mensen telt het gewicht.
En carbon heeft ook meer comfort dan alu
Vind een xc fiets heerlijk om te rijden.
En met een dropper is een xc hardtail net zo goed.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:Voor veel mensen telt het gewicht.
Dat roepen ze, maar je merkt er maar weinig van. Ik denk dat het overgrote deel van de forumleden hier een hardtail heeft van rond de 12 kg. En die redden zich prima. Bedenk ook dat lichtere onderdelen en zelf een frame ook kwetsbaarder zijn, sneller slijten en beschadigen. Minder duurzaam dus en duurder in onderhoud. Daarom is een 12 kg hardtail zo goed!
PaganiProductions schreef:En carbon heeft ook meer comfort dan alu
nee!

NEE!

NEE!!!

Dat heb ik je nu al meermaals uitgelegd. Die aluminium Chisel comfortabeler dan de carbon frames die je nu zoekt. Daarnaast zijn de verschillen in comfort tussen hardtails nu niet van die orde dat je opeens van echt comfort kunt spreken. Het is eerder dat hoogwaardige (de heel dure) carbon frames minder oncomfortabel zijn.

Wil je comfort, ga dan voor Plus-banden (koop een frame waar 2.6 banden in passen) of ga voor een dubbelgeveerde fiets.
PaganiProductions schreef:Vind een xc fiets heerlijk om te rijden.
Prima.

Er zijn nog velen die moeten ontdekken dat minder-wedstrijd-gerichte-fietsen beter rijden. Dat komt wel met je volgende fiets.
PaganiProductions schreef:En met een dropper is een xc hardtail net zo goed.
Niet helemaal, maar het helpt zeker.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:Voor veel mensen telt het gewicht.
Dat roepen ze, maar je merkt er maar weinig van. Ik denk dat het overgrote deel van de forumleden hier een hardtail heeft van rond de 12 kg. En die redden zich prima. Bedenk ook dat lichtere onderdelen en zelf een frame ook kwetsbaarder zijn, sneller slijten en beschadigen. Minder duurzaam dus en duurder in onderhoud. Daarom is een 12 kg hardtail zo goed!
PaganiProductions schreef:En carbon heeft ook meer comfort dan alu
nee!

NEE!

NEE!!!

Dat heb ik je nu al meermaals uitgelegd. Die aluminium Chisel comfortabeler dan de carbon frames die je nu zoekt. Daarnaast zijn de verschillen in comfort tussen hardtails nu niet van die orde dat je opeens van echt comfort kunt spreken. Het is eerder dat hoogwaardige (de heel dure) carbon frames minder oncomfortabel zijn.

Wil je comfort, ga dan voor Plus-banden (koop een frame waar 2.6 banden in passen) of ga voor een dubbelgeveerde fiets.
PaganiProductions schreef:Vind een xc fiets heerlijk om te rijden.
Prima.

Er zijn nog velen die moeten ontdekken dat minder-wedstrijd-gerichte-fietsen beter rijden. Dat komt wel met je volgende fiets.
PaganiProductions schreef:En met een dropper is een xc hardtail net zo goed.
Niet helemaal, maar het helpt zeker.
Die Orbea is echt een heel stuk lichter dan mijn Canyon meer dan een kg verschil 12.2 kg vs 10,5 kg
Het zal zaker niet perfect zijn maar dat is niks.
Review van Chisel 2018 comp versie weegt 11.8 kg in maat M
https://www.youtube.com/watch?v=bqUy4fTmE20" onclick="window.open(this.href);return false;
Een ding weet ik zeker mijn volgende fiets word een topper.
Bij die chinsel kan gelijk een leuke upgrade erbij een Carbon stuurtje of een dropper.
Gebruikersavatar
Vandenhakopdentakke
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 10:18

Hey pagani jij moet gaan downhilen man
love is in the air time
Gesloten