Aankoopadvies Cube Reaction Pro vs Cannondale Trail 3

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Dirky
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 19:10
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO

Beste allen,


Na meerdere 26 inch atb's gehad hebben nu tijd voor een 29-er!
Mijn budget is ongeveer 900 a 1000 euro.

Eisen: geschikt voor mijn lengte a 1,97 meter, hardtail, 29-er, SLX of XT. Ik rij er met name gewoon in het bos mee maar vind het ook wel leuk om (asfalt)afdalingen zo hard mogelijk te doen.

Speurwerk bracht me op de Cube Reaction Pro:
https://www.cube.eu/nl/2018/bikes/mount ... nred-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;

en de Cannondale Trail 3:
http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... =undefined" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet; de Cube is beter afgemonteerd maar een fietsenmaker die beide modellen verkoopt vertelde mij dat de Cannondale een beter/comfortabeler frame heeft.

Wat is jullie advies hierin?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat de Cannondale absoluut geen beter/comfortabeler frame heeft... . Maar je moet wat om de meerprijs recht te praten... . Geeft alleen weinig vertrouwen, zo een dealer.

De Cube lijkt mij voor jouw lengte iets aan de erg krappe kant. Ik zou voor de XXL Cannondale gaan, daar zit je tenminste goed op.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef:Dat de Cannondale absoluut geen beter/comfortabeler frame heeft... . Maar je moet wat om de meerprijs recht te praten... . Geeft alleen weinig vertrouwen, zo een dealer.

De Cube lijkt mij voor jouw lengte iets aan de erg krappe kant. Ik zou voor de XXL Cannondale gaan, daar zit je tenminste goed op.
Dus toch comfortabeler ;)
Heel andere redenatie, zelfde resultaat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dirky
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 19:10
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO

De dealer hoeft de hogere vraagprijs van de Cannondale niet te verdedigen: de Cannondale Trail heeft een adviesprijs van 999 euro en de Cube Reaction Pro een adviesprijs 1099 euro. Relatief een klein verschil dus daar wil ik de keuze niet van af laten hangen.

Maar interessante opmerking: op de Cannondale maat XXL een betere zithouding dan op de Cube framemaat 23 inch met mijn 1,97 meter lengte?

Verder nog mensen met een bikeadvies in deze zaak met eerder genoemde 'eisen'?
Dirky
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 19:10
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO

Beste allen,


Gisteren heb ik via Marktplaats een hele mooie tweedehandse Cube Reaction GTC SL 2015 Carbon gekocht. Volledig XT afgemonteerd, dus kom niets te kort!

Helemaal gelukkig mee :)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gefeliciteerd! Mooie timing gezien het weer. ;-)
Plaats reactie