Nieuwe 29-er hardtail budget 2000 euro

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Wildfire, zonder twijfel: de Canyon. Je wens: allround en geschikt voor ruwer terrein.
Zoals @Lars al aangaf heeft de Canyon een uitmuntende vork (bovendien met wat meer veerweg, 110mm), en een dropper voor meer controle en meer fun. Bovendien zeer goede remmen, en hoogwaardige banden met volop grip, hoogwaardige compound. En een prima 1x12 bereik, icm 30T meester je ook de steilste klimmen.
De andere bikes zijn wat meer racy afgemonteerd, de afmontage is bovendien niet zo hoogwaardig, hier en daar beneden de maat zelfs.

Vind je de verzetten van de Canyon evt te klein/te licht (als je de focus meer op snelheid op het vlakke wil leggen): ipv 30& evt 32T of meer gaan rijden, een upgrade van niks.
Tubeless maken en klaar is kees.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Dank jullie voor de bevestiging, de wielen set en de vork richte mijn blik al naar de canyon.. Vind persoonlijk de Canyon ook een erg mooie fiets en kwa gewicht doen hij weinig onder de Carbon frames (op het KTM frame na dan)

Alleen jammer dat er geen leveranciers zijn waar ik kan test tijden met de fiets naar deze via een foto aan moet schaffen. Eens denken hoe we dat gaan oplossen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je kan de fiets binnen 30 dagen terugsturen mocht ie niet bevallen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wildfire schreef:Alleen jammer dat er geen leveranciers zijn waar ik kan test tijden met de fiets naar deze via een foto aan moet schaffen. Eens denken hoe we dat gaan oplossen.
Tja, in dat opzicht: https://www.cube.eu/2018/bikes/mountain ... nred-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt nog een aardige korting proberen te bedingen bij een dealer of voor een geringe meerprijs een mooiere vork! Dan ben je misschien nog goedkoper uit ook!


Helaas lukt dus niet alles. Die Canyon is zo gunstig omdat ze niet via fysieke winkels leveren. Daar zitten dus voorwaarden aan. Bevalt dat niet, dan moet je op zoek naar een andere fiets of afwegen wat het belangrijkst is.

Aan de andere kant, als je een Salsa wilt, dan zijn er ook maar weinig dealers die die hebben staan. Dus zo dramatisch is het kopen vanaf een plaatje ook weer niet!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie