Welke gravelracer of cx en welke banden?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Alex-B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 19 december 2016, 19:28

Op het moment ben ik in het bezit van een carbon 29 HT en een carbon racefiets. Bij voorkeur gebruik ik mijn MTB door het hele jaar heen. In de lente/zomer gebruik ik geregeld mijn racer voor duur en hetstelritjes en deze is ook ideaal als ik weinig tijd heb om toch even kilometers te maken, om in en uit het bos te komen ben ik als snel een uur kwijt.

Om nu ook in de winter en herfst wat wegritten te kunnen pakken met weinig tijd en mijn racefiets te sparen zit ik te denken aan een gravelracer of cx waar ik ook spatborden op kan monteren. in de lente/zomer wil ik deze ook gebruiken voor langere weg/bos combi ritten.

Vwb banden zoek ik er een die het zowel goed doet op verharde weg met nattigheid en bladeren etc alswel op droge bospaden, zandwegen, schelpenpaden.

Mijn wensen zijn;
Bij voorkeur carbon frame en anders alu (staal erg zwaar?)
1x11 of 1x10 Shimano 105
Schijfremmen
Bevestigingsmogelijkheden voor fatsoenlijke spatborden (herfst/winter)
Set wielen die niet onderdoen voor de rest van de fiets

Budget is zo rond de €1200 dus nieuw en gebruikt zijn beide mogelijk

Mijn maat is bij Canyon M (mtb) en bij Trek 54 (race)

Goed advies voor wat betreft fiets+banden en evt opties hoor ik graag.
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Mbt banden, Continental Cyclocross.
Heb ik op m'n CX liggen en zijn perfect voor de wegen die jij noemde, ik rijd ermee op dezelfde ondergrond.
optonic
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 20 september 2011, 07:52
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 650B 2014

Merida Cyclocross 400, ga ik zelf ook zo voor kijken. (alu frame, 105 afgemonteerd, 2x11, mechanische schijfremmen)
Alex-B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 19 december 2016, 19:28

scottpaul schreef:Mbt banden, Continental Cyclocross.
Heb ik op m'n CX liggen en zijn perfect voor de wegen die jij noemde, ik rijd ermee op dezelfde ondergrond.
Bedoel je de cyclocross speed uitvoering?
Plaats reactie