met rondjes rond de kerk doelde ik vooral op de trails en parcours in de lage landen, zoals waarschijnlijk 90% van de bikers in Nederland.Elvander schreef:Zou je niet nog wat andere fietsen moeten overwegen?
Je schrijft over "rondjes rond de kerk" en dan kom je aan met deze racebakken.
Moet je met de routes die je rijdt en een beginnende zwakke rug niet kijken naar fietsen die minder racy en veel meer comfy zijn?
Een ander merk overwegen is misschien ook nog wel goed omdat je aangeeft dat je bouw wat afwijkt met lange benen en korter bovenlijf. Amerikaanse fietsen, specialized en ook scott zijn langer dan bijvoorbeeld cube. Vaak wordt dat bij cube als nadeel aangegeven maar in jouw geval zou het best wel nuttig kunnen zijn.
Als het puur tussen deze gaat dan zouden de veerweg, eagle en dropper van de 920 mijn keuze zijn.
Goh racebakken is natuurlijk relatief. Ik kom van een stevens stoke 2012 die een stijlere headtube angle (70,5°), reeds een lange bovenbuislengte had(600+) en dat allemaal gecombineerd met een relatief korte wielbasis. Dat was dus al vrij agressief. Ik kreeg hier dus inderdaad last van de rug/schouders.
Dat gezegd zijnde, snap ik je punt wel en daarom dat ik hier postte. Ik heb al even bij Canyon gekeken, maar het gebrek aan service baart me als recreatieve rijder een beetje zorgen. Het is voor mij leuker dat ik mijn fiets elk jaar even voor onderhoud binnen kan doen bij de lokale dealer. Bovendien gaan de fullies van sommige andere merken al een aantal jaren mee en ik zou het spijtig vinden een nieuwe fiets te kopen die eigenlijk al een beetje out-dated is (dan lijkt me de 2de hands markt nog beter). Scott vernieuwde de spark in 2017 ten goede (als ik de artikels mag geloven), daar waar sommige andere merken nog een beetje achter lopen. Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom! (waar je de suspension ook aan het stuur kan aanpassen)
Ik kijk ook naar de spark 940 die toch een pak goedkoper is (zeker met de dealerkorting) en die kan ik dan evt combineren met een goed setje velgen.
Voor mezelf is het vooral twijfelen tussen de 11kg van de RC TEAM en de genoemde voordelen van de gewone spark (die op +-12.7kg komt). Ga ik als recreant het extra gewicht van de spark voelen (weeg zelf 72kg)? Geen idee eigenlijk, wsl wel, maar of dat het waard is, is wsl persoonlijk