Trek Procaliber of Bulls Copperhead

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
titaniumrider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 24 september 2013, 20:41

Hallo,

Ik ben toe aan een andere mountainbike, (altijd leuk ;-)).
Ik kan een Trek procaliber kopen, maat 17.5, een demo. Is dat voor mij de juiste maat? Volgens de matentabel van Trek niet (ik ben 1.80) maar heb relatief lange benen. En Trek heeft een relatief lang frame, in die optiek zou het mij wel passen.
2e optie is een Trek Procaliber van alu (dan helemaal nieuw), dan 18.5, daarop pas ik wel volgens de tabel.
3e optie is een Bulls Copperhead. Daarvoor was ik eerst in, maar ik heb in Harderwijk met de consumentendag op een Trek Procaliber 17.5 gereden en dat reed toch wel erg goed. Copperhead is natuurlijk een heel andere prijsklasse, maar dan hou je weer wat over voor lichte wielen. En de restwaarde van Trek zal ook wel beter zijn denk ik. (Zo praat ik de verhoging van mijn budget dicht ;-))


Afmontage: slx minimaal lijkt me voldoende. Upgraden kan altijd nog, na slijtage. Belangrijk in dit stadium is dat het frame en de voorvork goed zijn.

Wat ik ermee ga doen? Rondjes rijden in Nunspeet (voor wie nooit een toertocht in Nunspeet heeft gereden: Veel singletracks, korte klimmetjes en boomwortels), een paar uur zo hard mogelijk.

Ik rijd nu een (te grote) Cannondale CO2 XL. 26 inch, Hs33 remmen en XT afgemonteerd. Die voldoet wel, maar is gewoon te groot, destijds gekocht met "racefietservaring".

Lees graag jullie reactie!
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Wat wordt er weinig gereageerd hier tegenwoordig. Zit iedereen op de facebook mtb praat pagina?

Ontopic, ik heb zelf ook lange benen en een korter bovenlijf. Trek heeft een vrij lange bovenbuis waarsoor ik er niet lekker op zat. Wil niet zeggen dat jij dat ook hebt maar ik zou wel gaan testfietsen.

Heb je de geometrietabellen van je oude fiets met die van trek vergeleken?
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

Ik ben 1.78m en heb een Procaliber 9.7. In jouw geval, mocht je voor de Trek gaan (fijne fiets!!), zeker niet de 17,5 nemen
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Ik ben 1.87m en ook net een 9.7 2017 gekocht, 19,5".... Zit als gegoten en een súperstrakke en fijnsturende fiets.... En nét ff dat beetje meer comfort.... :-q :wink:
titaniumrider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 24 september 2013, 20:41

Ieder bedankt voor de reactie. Ik had stiekem ook gehoopt dat er wat Bulls fanaten gereageerd hadden...omdat de Duitsers over het algemeen iets kortere bovenbuis hebben had ik eerst daar vooral naar gekeken. Bovendien was ik wel benieuwd naar het karakter van de Copperhead: de Trek heeft een heel korte achtervork (lekker wendbaar) en de Bulls juist een lange (want dat zou zo goed klimmen)
Ik ga een keer met een Trek serieus proefrijden. De demo laat ik even voor wat het is (op advies van Morsbiker), ga dan voor een 18.5. Het plan van Maaarek over de geometrietabel is op zich wel goed, maar de Cannondale is te groot. En de lengte van te toptube van de Trek is al korter, vraag was alleen of de Trek niet alsnog te lang was.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Bulls? Gewoon een allemansvriendje. En laat ik hier toevallig
een Copperhead hebben staan ;)
Beestje rijdt gewoon lekker. Heb de Blauw zwarte plus versie
maar deze draait nu op 29'er wielen.
Afmontage is klaar. Vooral voor de prijs. en het frame kan heel wat
hebben (vorig jaar de Roc All Mountain mee gereden.)

Maar ik heb ook goede ervaring met Trek. Dus helaas kies je twee
merken uit waar ik beide goede ervaring mee heb.

Over welk type Copperhead en Procaliber hebben we het trouwens.
En welke prijsklasse?

Mocht ik kiezen? Dan ging ik voor een Bulls waarschijnlijk.
Ter info, volgens mij is de Lythro vork van Bulls een omgestikkerde
SrSuntour (niks mis mee).
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie