Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 2 oktober 2017, 20:06 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Even voorstellen: Bert, 36 jaar en ik kom uit Enschede.

Ik ben al een tijdje aan het meelezen hier op het forum omdat ik op de één of andere manier het idee in mijn hoofd heb gehaald om een mountainbike aan te schaffen. Ik heb dus nog nooit een mountainbike gehad. Ja, als kind 1tje van de wehkamp.

Ik heb me ingelezen, en ben tot de conclusie gekomen om een tweedehands mountainbike te kopen. Mijn budget is 800 euro, het liefst iets minder. Ook zou een fully misschien beter zijn dan een hardtail, want ik wil van tijd tot tijd wel eens last van mijn onderrug krijgen. Ik heb een zittend beroep en niet altijd de beste houding. Die onderrug wordt wel getraind, ik ga een paar keer per week naar de sportschool en heb er momenteel ook geen last van.

Ik wil het bos in met de fiets, maar zal er ook veel mee op de weg gaan.

Ik hou van goed spul. Maar ik heb er niet meteen 2000 euro voor over. Daarom dacht ik dus aan een tweedehands fiets. Ook omdat het mijn eerste mtb wordt.

Nou, ik heb dus wat gevonden op marktplaats. Is dit een goede fiets? En een goede prijs? Bedankt voor jullie hulp. Ik hoop binnenkort wat toe te kunnen voegen hier op het forum.

https://link.marktplaats.nl/m1202966645

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 2 oktober 2017, 20:36 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Welkom kapitein,
De fiets ziet er als nieuw uit, in mijn ogen geen demo model lettend op 't GT stuur.
Misschien aangekocht en niet de hobby geweest van de koper en weer ingeruild.
Het is een 26" fiets die zijn nu wel veel voorhanden omdat bijna iedereen op 29" zit.
Framemaat is een M, moet je maar eens uitzoeken op WWW wat je zelf nodig hebt (wat past bij je lichaamslengte).
De Canyon site staat en tabel op, kun je invullen en krijg je welke maat je past.

Denk dat je je aan de Cube geen bult zult vallen. Ik heb geen idee hoe oud de fiets is, en tja bij de fietsenmaker betaal je wel meer maar wellicht heb je ook nog wel garantie op de fiets (niet op slijtdelen).

Succes.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: ma 2 oktober 2017, 20:40 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Dankje. Ik ben 1.78, dus de fiets is dan een tikkeltje aan de kleine kant. Maar dat moet dacht ik kunnen.

Is het een goede prijs voor de fiets?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 2 oktober 2017, 21:03 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Scott scale 910 2017
Ik ben 1.83 en heb ook een maat M omdat ik daar lekkerder op zat als op de L versie.
Dus 1.78 op een M kan zeker. Het lijkt ook geen 2e hands fiets maar eerderveen overjarig (demo) model.

Mooie prijs voor de fiets lijkt mij zo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 2 oktober 2017, 21:18 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Giant Stance
Fiets ziet er zekers nog goed uit. Je kunt bij ons in de buurt die fiets mooi uitlaten dus misschien komen we elkaar nog wel eens tegen.

My bike

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: ma 2 oktober 2017, 23:07 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Thanks! Ik zal s contact opnemen morgen, en wie weet rij ik er wel naartoe vd week. Laat het hier weten!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 2 oktober 2017, 23:13 
Pro Biker
Pro Biker
:-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 3 oktober 2017, 09:20 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: staat stil
kapitein3oog schreef:
Dankje. Ik ben 1.78, dus de fiets is dan een tikkeltje aan de kleine kant. Maar dat moet dacht ik kunnen.

Is het een goede prijs voor de fiets?

Dat moet kunnen ?, maar als je lang in een verkeerde houding zit krijg je vanzelf last van de rug , en laat nu dat net een issue zijn . De fiets is zeker overjarig ,ruim 8 jaar .

Daarbij is een geometrie in 26 "anders dan 29".

Ik zou deze fiets niet kopen maar eens goed uitzoeken welke geometrie er goed bij je past . ben zelf 1,74 en heb ook een M gehad vandit merk in 26 "ree voor geen meter :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 3 oktober 2017, 09:25 
Extreme Biker
Extreme Biker
Snelle Buffer schreef:

Ik zou deze fiets niet kopen maar eens goed uitzoeken welke geometrie er goed bij je past . ben zelf 1,74 en heb ook een M gehad vandit merk in 26 "ree voor geen meter :wink:

Ik mag hopen dat je met je smiley bedoelt dat het een grapje is wat je zegt, want het slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 3 oktober 2017, 09:38 
Pro Biker
Pro Biker
:lol: kunnen we zeggen, grappig advies, maar toch ook weer serieus, geometrie kun je niet zo maar naast je neer leggen.....kans groot dat het allemaal niet gaat passen en dan :oops: ....beter voorkomen dan genezen lijkt mij :-D :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 3 oktober 2017, 09:40 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: staat stil
maaf2 schreef:
Snelle Buffer schreef:

Ik mag hopen dat je met je smiley bedoelt dat het een grapje is wat je zegt, want het slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Ooh echt ?, nee ik kon er niet op rijden , en de geometrie van een canyon is ook weer anders dan een cube of trek, ect , maar iedereen is gelukkig verschillend .
Mischien had ik dan een S moeten hebben van dit merk ? , dat het daarom niet goed “zat” ?.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 3 oktober 2017, 09:47 
Pro Biker
Pro Biker
Ook dat....de maten verschillen nog al onder elkaar, omdat wat ik tot nu heb begrepen, is dat de merk ontwerpen ook anders worden opgemeten...., vreemd :( , maar het is nu eenmaal zo :wink:
Goed om er rekening mee te houden :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 3 oktober 2017, 09:53 
Pro Biker
Pro Biker
Huh....174 lang op een small dat gaat niet...mits je zo uit verhouding ligt....je hebt toch geen benen van +/- 60cm en een rug lengte van meer dan een meter.... :~ :~

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 3 oktober 2017, 11:59 
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is vies
Beetje verouderde fiets, die uit de MP link van de TS.
Shimano 9-speed, 26", barends enz.
Mijn overbuurman heeft er een, al ruim 5 jaar (eerder 6 of 7jaar).
Geen negatieve dingen over gehoord, dus dat is positief, maar het geeft wel aan dat dit een oud beestje is, gemaakt volgens oude inzichten.
Er is natuurlijk wel op te fietsen, maar een modernere fiets ( 1x11, 27.5" of 29") zal meer fietsplezier bieden.
(maar kost ook meer)
Ook opletten dat de seals van de vork en de demper nog niet zijn uitgedroogd, dat soort servicebeurtjes hakken er flink in, dan beter een nieuwe.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: di 3 oktober 2017, 12:27 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: een blauwe
kapitein3oog schreef:
https://link.marktplaats.nl/m1202966645
deze fiets is een winkeldochter. 26 inch en 3x10 is niks mis mee, maar de prijs is echt te hoog. Ben benieuwd wat het bouwjaar was

Profiel   WWW

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende