Ja, helaas is de L al uitverkocht in de two en one.
Wordt ff wachten op de 2018 modellen wat die gaan doen.
Enige nadeel, kan mn fiets niet inruilen bij een internet aanbieder.
Heb weinig zin in dat particuliere verkoop geouwe hoer over de 'weggeef' prijs.
Opvolger fully
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 409
- Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
- Mijn mountainbike: Camber comp
One life, ride it!
-
- All rounder
- Berichten: 109
- Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
- Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen
Je fiets 2e hands verkopen is drama, je krijgt er zeer weinig voor terug.
De large is idd al uitverkocht, maar geduld loont vaak.
Mijn fietsmaat heeft een hele dure Carbon trek fuel en die zit nu zelfs te twijfelen om van zijn geloof af te stappen en over te gaan op een jeffsy. Na het eerste testritje was hij eigenlijk al verkocht.
Trappen op en af rijden, drop-offs en klimmen, het gaat allemaal super.
Het enige waar ik aan moest wennen is het extra gewicht en wielbasis, aangezien ik een 10kg fiets gewend ben met korte wielbasis. De lol die je er mee hebt oo de trails maakt alles goed
De large is idd al uitverkocht, maar geduld loont vaak.
Mijn fietsmaat heeft een hele dure Carbon trek fuel en die zit nu zelfs te twijfelen om van zijn geloof af te stappen en over te gaan op een jeffsy. Na het eerste testritje was hij eigenlijk al verkocht.
Trappen op en af rijden, drop-offs en klimmen, het gaat allemaal super.
Het enige waar ik aan moest wennen is het extra gewicht en wielbasis, aangezien ik een 10kg fiets gewend ben met korte wielbasis. De lol die je er mee hebt oo de trails maakt alles goed
-
- Pro Biker
- Berichten: 914
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
- Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1
De mijne weeg nu ongeveer 12 Kg en heb de chip van de achtervering omgezet.
Maakt hem iets wendbaarder.
Veel van de fully's zoals een Jeffsy wegen al gauw 13 tot 14 Kg
Maakt hem iets wendbaarder.
Veel van de fully's zoals een Jeffsy wegen al gauw 13 tot 14 Kg
-
- All rounder
- Berichten: 109
- Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
- Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen
Ik heb mijn chip omgezet naar de hoge stand ivm pedalstrikes, ik merk kwa fietsen niet heel erg veel verschil en als het nodig is zet ik hem weer vrolijk terug.Scottie2000 schreef:De mijne weeg nu ongeveer 12 Kg en heb de chip van de achtervering omgezet.
Maakt hem iets wendbaarder.
Veel van de fully's zoals een Jeffsy wegen al gauw 13 tot 14 Kg
Op de weegschaal doet ie nu standaard met pedalen 13.4 kg in size L.
Hier zou best nog wel wat van af kunnen, maar denk dat 13 kg reeel is voor dit type bike.
Vraag me af hoeveel de binnenbanden wegen tov vloeistof?
-
- Pro Biker
- Berichten: 914
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
- Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1
Binnenband ongeveer 180 gram
Vloeistof zoveel als jij erin doet
(Ik rij met 50-60 gram voor en 60-70 gram achter dacht ik)
Vloeistof zoveel als jij erin doet
(Ik rij met 50-60 gram voor en 60-70 gram achter dacht ik)
- ArjanR1
- Mountainbike Junk
- Berichten: 287
- Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
- Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous
Ik rij met de Jeffsy 27, en zelfs met 160mm veerweg is er prima snel mee te fietsen. Van snelle xc rondjes tot aan de X-Line in Saalbach kun je er mee uit de voeten.
-
- All rounder
- Berichten: 109
- Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
- Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen
Ik heb er een paar xc rondje mee afgehaspeld, en ik ging aardig kapotArjanR1 schreef:Ik rij met de Jeffsy 27, en zelfs met 160mm veerweg is er prima snel mee te fietsen. Van snelle xc rondjes tot aan de X-Line in Saalbach kun je er mee uit de voeten.
Ik heb toch sterk het vermoeden dat de 3x9 aandrijving, die ik gewend ben, veel makkelijker op snelheid te houden is. Nu ben ik op dit moment niet in mijn allerbeste vorm, maar ik krijg toch een beetje het vermoeden dat mijn bike-matties het veel makkelijker deden met hun 3x9, 2x10 en 3x11.
Ik moet ineens veel meer vermogen leveren om bij te blijven
-
- Pro Biker
- Berichten: 914
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
- Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1
Ik merk ook wel dat ik wat minder snel ben dan op de Anthem X 29er.
Maar het fungehalte is des te hoger. Zou niet terug willen.
Maar het fungehalte is des te hoger. Zou niet terug willen.
-
- Moderator
- Berichten: 16709
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Dat zal niet aan de overbrenging liggen lijkt me, ik neem aan dat je met je huidige setup een paar vergelijkbare versnellingen beschikbaar hebt als met je oudere materiaal.rubbâhnoppûh schreef:Ik heb toch sterk het vermoeden dat de 3x9 aandrijving, die ik gewend ben, veel makkelijker op snelheid te houden is. Nu ben ik op dit moment niet in mijn allerbeste vorm, maar ik krijg toch een beetje het vermoeden dat mijn bike-matties het veel makkelijker deden met hun 3x9, 2x10 en 3x11.
Ik moet ineens veel meer vermogen leveren om bij te blijven
Ik heb niet zelf op een Jeffsey gereden, maar fietsen in die klasse zijn nu eenmaal geen xc-racebakken. Het zal misschien niet eens heel veel uitmaken in je rondetijden, maar het voelt anders, alsof het wat moeizamer gaat (in vergelijking met een pure xc-bike).
De opzet van de fiets is gewoon niet dat-ie als een raket reageert op elke input, de sterke kanten liggen elders
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- All rounder
- Berichten: 109
- Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
- Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen
Ik snap dat een xc fiets lichter is en sneller accelereert dan een trail achtige bike. Het is een compleet andere fiets en ik zal er ook nog wat meer mee moeten fietsen.kermit schreef:Dat zal niet aan de overbrenging liggen lijkt me, ik neem aan dat je met je huidige setup een paar vergelijkbare versnellingen beschikbaar hebt als met je oudere materiaal.rubbâhnoppûh schreef:Ik heb toch sterk het vermoeden dat de 3x9 aandrijving, die ik gewend ben, veel makkelijker op snelheid te houden is. Nu ben ik op dit moment niet in mijn allerbeste vorm, maar ik krijg toch een beetje het vermoeden dat mijn bike-matties het veel makkelijker deden met hun 3x9, 2x10 en 3x11.
Ik moet ineens veel meer vermogen leveren om bij te blijven
Ik heb niet zelf op een Jeffsey gereden, maar fietsen in die klasse zijn nu eenmaal geen xc-racebakken. Het zal misschien niet eens heel veel uitmaken in je rondetijden, maar het voelt anders, alsof het wat moeizamer gaat (in vergelijking met een pure xc-bike).
De opzet van de fiets is gewoon niet dat-ie als een raket reageert op elke input, de sterke kanten liggen elders
Het rijd iig heerlijk, klimt veel beter dan verwacht en dalen is helemaal een feest.
Mocht ik echt niet uit de voeten komen met de 1x setup,zou ik altijd nog een 2x crankstel erop
kunnen schroeven.
Denk dat ik eerst even iets meer kracht moet opbouwen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 409
- Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
- Mijn mountainbike: Camber comp
Ikzelf heb op mijn huidige xc fully 1x11 laten zetten en het bevalt erg goed.
Geen gemix meer tussen voorbladen en achtertandwielen.
1x11 moet eigenlijks ook weer op de opvolger zitten.
Geen gemix meer tussen voorbladen en achtertandwielen.
1x11 moet eigenlijks ook weer op de opvolger zitten.
One life, ride it!
-
- All rounder
- Berichten: 109
- Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
- Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen
Beetje off-topic sorryMark-ering schreef:Ikzelf heb op mijn huidige xc fully 1x11 laten zetten en het bevalt erg goed.
Geen gemix meer tussen voorbladen en achtertandwielen.
1x11 moet eigenlijks ook weer op de opvolger zitten.
Hoe bevallen de langere klimmen hiermee, zeker de steilere zoals het zwarte woud of de Ardennen?
Is het dan beter om een kleiner voorblad te monteren??
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 409
- Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
- Mijn mountainbike: Camber comp
Tja, deels conditie afhangkelijk, dus regelmatig fietsen.
Maar het bereik is met 1x11 met een 11-42 casette kleiner dan bij 2x10.
Ik heb dus 11-42, maar er bestaat ook een 11-46 cassette en dan kan je weer wat lichter naar boven.
Heb een route van de mh2d gefietst en dat was wel erg pittig daar allemaal recht omhoog,
Dat was niet allemaal fietsend te doen, voor velen niet trouwens
Maar het bereik is met 1x11 met een 11-42 casette kleiner dan bij 2x10.
Ik heb dus 11-42, maar er bestaat ook een 11-46 cassette en dan kan je weer wat lichter naar boven.
Heb een route van de mh2d gefietst en dat was wel erg pittig daar allemaal recht omhoog,
Dat was niet allemaal fietsend te doen, voor velen niet trouwens
One life, ride it!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Ik rijd XO 1x11, met E13 9-46 cassette icm 28T Oval Black. Kom ik in omgeving Zuid Limburg alle steile klimmen mee op, transalp Mont Blanc, Oostenrijk vakantie ook. Op de zeer lange 25-30% klimmen na, maar daar liep iedereen.
Het hangt er maar vanaf hoe licht je je lichtste verzet kiest, ‘maakt’. Aan de zware kant doe je dan een kleine concessie.
Mijn setup heeft een 510% bereik versus 1x12 Eagle 500%. En beiden hebben een smaller bereik dan een 2x setup. Maar ik kom niets tekort bij stevige toertochten, marathons. (Ben geen wedstrijdrijder, en ben gestopt met (technisch makkelijke) KOM-men bergaf rijden... alleen daar zou ik een nog wat zwaarder verzet voor nodig hebben).
Het hangt er maar vanaf hoe licht je je lichtste verzet kiest, ‘maakt’. Aan de zware kant doe je dan een kleine concessie.
Mijn setup heeft een 510% bereik versus 1x12 Eagle 500%. En beiden hebben een smaller bereik dan een 2x setup. Maar ik kom niets tekort bij stevige toertochten, marathons. (Ben geen wedstrijdrijder, en ben gestopt met (technisch makkelijke) KOM-men bergaf rijden... alleen daar zou ik een nog wat zwaarder verzet voor nodig hebben).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 409
- Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
- Mijn mountainbike: Camber comp
Het is mij toch te veel theoretisch het zoeken naar een andere bike, dat ik meer allmountain of trail wil is wel duidelijk. Maar de gekozen 130mm veerweg is puur theorie. Heb hier nul ervaring met 120mm of meer. Misschien moet het wel minder of iets meer zijn.
Ik zet de aankoop ff op hold en ga voor testdag om eens te proeven aan meer veerweg.
Fietst meer veerweg nog lekker op je lokale rondje?, maar kan je ook eens de kardinge bult pakken, de drop op sleen, de tafel jump in amerongen of lekker springen op GMA.
Ik zet de aankoop ff op hold en ga voor testdag om eens te proeven aan meer veerweg.
Fietst meer veerweg nog lekker op je lokale rondje?, maar kan je ook eens de kardinge bult pakken, de drop op sleen, de tafel jump in amerongen of lekker springen op GMA.
One life, ride it!