YT Jeffsy 29 of....

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Omdat ik voor de wat langere ritten een iets comfortabelers zoek dan mn huidge Stanton Slackline (lees: geveerd achter) en naar mijn idee mn Tranistion Patrol net wat te weinig gebruikt wordt waar ie voor bedoeld is, ben ik op zoek naar iets wat iets breder inzetbaar is. De Patrol gaat dan waarschijnlijk de deur uit en daar moet iets voor in de plaats komen. Dus: iets voor langere ritten, maar ook waar ik leuk mee kan speulen. Denk hierbij aan bv: UHR, Ardennen, Alpen, bikeparks, noem het maar op. Een all-in-one dus eigenlijk (alhoewel die eigenlijk niet bestaan :tong ; het is altijd concessies doen). Maar vooral in NL/BE.

Maar goed, een beetje aan het oriënteren geweest en ik moet zeggen: een aantal trail/AM gerichte 29-ers hebben mijn interesses al gewekt.

Norco Sight C9.*
Geometrie is zo ongeveer wel wat ik zoek (HA van +/- 67° en SA van +74°). dus beetje long, niet te slack.
Helaas zitten er op de 9.2 (vetste kleur) er redelijk wat parts die er bij mij meteen af zouden gaan en een los frame daarvan is niet te krijgen :-{ Misschien nog eens contact opnemen met Basta bikes. Wel wordt het dan allemaal wat duurder aangezien ik nog niks voor een 29er heb (vork, wielen).

YT Jeffsy CF Pro Race 29
Tja, met deze componenten, voor die prijs en zoveel lovende recensies nijg ik echt naar deze bike. Niet echt bijzonder te noemen (geen zelfbouw), maar dat boeit me eigenlijk steeds minder. Ik wil gewoon een bike die lekker voelt. Vandaar ook eigenlijk een oproep aan iemand die een Jeffsy in de maat L heeft: ik zou er graag een keertje op willen rijden :D :D

Deze 2 sprongen er bij bij wel uit moet ik zeggen. Mocht je suggesties hebben, feel free :bier: !
Wat zaken waar ie aan moet voldoen: 29er, carbon, liefst een threaded BB (alhoewel ik denk dat Santa Cruz en Transition één van de weinige nog zijn die deze nog gebruiken), veerweg achter: 130/140 voor 140/150, licht agressieve geo (hoeken zoals hierboven genoemd, niet te korte chainstays). Ook het veersysteem vind ik wel belangrijk: progressief (krachtoverbrenging, makkelijk te poppen/jumpen).

Goed, mocht je ideeën hebben, dan hor ik het graag. En heb je een Jeffsy (maatje L) staan waar ik een keer op zou mogen trappen: helemaal graag :-q :winkie:
Ride a bike!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Oei, moeilijke keuzes.

Maar eerlijk gezegd is het verschil met 27,5" voor ons 'mortals' niet zo heel groot. In dat opzicht zou ik mijn keuze niet beperken...

Voor 2018 zal de Smuggler ook wel in carbon komen.

En laatst een Cube Stereo 140 gereden. Voelt aan als een 120 mm trailbike met heel veel reserve. Was de 27,5". Binnenkort de 29" ook eens zien te scoren.

De Specialized Stumpjumper blijft ook briljant.

En met mooi aluminium is ook niets mis...


First world problems...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Inmiddels al weer 8 maanden zeer tevreden met m'n Jeffsy. (Medium)
Dat zijn meer dan 1000 kilometers.
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Hier 800 km ervaring met de Jeffsy 27. (M)
Meer dan tevreden en elke keer weer een smile :D
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Nou, de keuze is dus duidelijk. Welcome in de YT world / family /MOB :)

Enige minpuntjes waren het zadel, de bandjes (beetje te zwaar voor NL) en handvatten.
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

@Lars: Als de Smuggler nu iets meer veerweg had achter... ik weeg met gear zeker 95kg en ben bang dat die 115mm veerweg te weinig gaat zijn. Anders was de carbon versie zeker een candidaat.
En ik ben toch echt sneller op mn stalen starre 29er (alhoewel het niet helemaal te vergelijken is)

@ArjanR1 en Scottie2000: ik geloof jullie graag. Jammer alleen dat jullie een M hebben :-{
Laatst gewijzigd door RaMoNNeKe op di 6 juni 2017, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride a bike!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Scottie2000 schreef:Nou, de keuze is dus duidelijk. Welcome in de YT world / family /MOB :)

Enige minpuntjes waren het zadel, de bandjes (beetje te zwaar voor NL) en handvatten.
Ach, dat zij de details. Idd grips en zadel worden meteen vervangen. Ben niet echt een SDG fan :tong
Ride a bike!
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

De handvatten heb ik direct vervangen, het zadel is een beetje doorzetten/zitten.
In het begin een zere kont, maar ben laatst ruim 5 uur weg geweest zonder problemen :)
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

ArjanR1 schreef:De handvatten heb ik direct vervangen, het zadel is een beetje doorzetten/zitten.
In het begin een zere kont, maar ben laatst ruim 5 uur weg geweest zonder problemen :)
Heb op alle fietsen WTB Rockets die voelen voor mijn billetjes heerlijk :winkie:

Maar zoals ik al zei: dit zijn de kleine details. Als het grote geheel maar klopt. En dat lijkt bij de Jeffsy echt het geval. Nu nog ff testen 8)
Ride a bike!
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

@ArjanR1:
De 2017 modellen hebben volgens mij een SDG Fly mountain zadel, niet de Circuit.
Er zit meer padding in. Dus beter uit te houden dan dat plankje in mijn kast :)
Dunebiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 november 2016, 01:20
Mijn mountainbike: NL

En een Transition Scout? Zit tussen je Patrol en een Smuggler in.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RaMoNNeKe schreef:En ik ben toch echt sneller op mn stalen starre 29er (alhoewel het niet helemaal te vergelijken is)
Sneller dan wat?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Lars TB schreef:Sneller dan wat?
Dan het licht :tong
Nee gekheid, het is ook een beetje appels met peren vergelijken. Op mn Inbred liggen 2.35 Ikons en gebruik ik voor woon-werk. Heel af en toe doe ik er ook eens Dorst mee en dan ben ik op een rondje sneller. Daarom zou ik ook graag een keer test willen rijden om te kijken of het me wat extra brengt (29er).
Dunebiker schreef:En een Transition Scout? Zit tussen je Patrol en een Smuggler in.
Scout heb ik ook aan zitten denken. Het is alleen dat ik met mn Patrol ook niet meteen kapot was van de demper in combinatie met het veersysteem. Heb de demper ook laten tunen. Ben bang dat ik daar met de Scout (met nog minder veerweg en mijn gewicht) daar ook tegenaan ga lopen. Maar misschien dat ik Dutch van het forum eens een PBtje stuur.
Ride a bike!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Overigens zijn er volgens mij tegenwoordig veel meer merken die terug gaan naar BSA-draad in het bottom bracket. Heb er mijn Nukeproof ook op uitgekozen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Kapitein Iglo schreef:Overigens zijn er volgens mij tegenwoordig veel meer merken die terug gaan naar BSA-draad in het bottom bracket. Heb er mijn Nukeproof ook op uitgekozen.
Bij alu zie je het inderdaad weer meer dan bij carbon. Juist om die reden (BSA) zou ik dus meer naar bv Santa Cruz Bronson neigen als mn portemonnee het toe zou laten :tong
Ride a bike!
Plaats reactie