Scott Genius 700 tuned 2018 of S-Works Enduro 650b 2018

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Qua veerweg denk ik persoonlijk dat je met de Scott, voor de Ardennen en Zwitserland meer dan genoeg hebt. (Voor de begaande tracks die er liggen) Indien je wat meer wil springen en tijd in de lucht wil doorbrengen kun je niet genoeg veerweg hebben en is de Specialized meer geschikt.

Je kunt, mits je geen al te gekke capriolen uithaalt met je fiets, mijns inziens ook nog wel wat gewicht besparen door de 36 vork in de Scott te vervangen door een 34. Dat is toch eigenlijk wel ruim voldoende voor jouw gebruik, als ik het zo lees.

Qua looks wist ik het wel; trek de stickers van de velgen en je hebt een machtig mooi apparaat met die Scott
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

slapbandje schreef:Indien je wat meer wil springen en tijd in de lucht wil doorbrengen kun je niet genoeg veerweg hebben en is de Specialized meer geschikt.
Tenzij 'meer springen' hetzelfde is als 'Bender-style droppen' of overal als een zoutzak landt, volg ik niet waarom je niet genoeg veerweg kunt hebben om te springen... Op veel momenten werkt veel veerweg eigenlijk meer tegen je dan voor je.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
ozzie.downunder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 12 december 2014, 13:06

slapbandje schreef:Qua veerweg denk ik persoonlijk dat je met de Scott, voor de Ardennen en Zwitserland meer dan genoeg hebt. (Voor de begaande tracks die er liggen) Indien je wat meer wil springen en tijd in de lucht wil doorbrengen kun je niet genoeg veerweg hebben en is de Specialized meer geschikt.

Je kunt, mits je geen al te gekke capriolen uithaalt met je fiets, mijns inziens ook nog wel wat gewicht besparen door de 36 vork in de Scott te vervangen door een 34. Dat is toch eigenlijk wel ruim voldoende voor jouw gebruik, als ik het zo lees.

Qua looks wist ik het wel; trek de stickers van de velgen en je hebt een machtig mooi apparaat met die Scott
Ja ik denk ook dat ik met de scott het beste uit bent al is de specialized wel een mooie fiets maar ja met mooi fiets je nog niet fijn.

Qua veerweg denk ik zeker genoeg te hebben met de scott, ik had hiervoor een cube stereo 140 en daar had ik ook al veel plezier mee in de ardennen alleen denk ik dat in lenzerheide in zwitserland die 150 net wat meer kan bieden ook al zal ik daar geen grote sprongen maken hoor.

haha wat die stickers betreft die storen mij niet maar ik wil er wel de hans dampf banden op met de procore van schwalbe !!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Puur nieuwsgierigheid maar waarom beperken tot die 2? Er is toch zat te krijgen voor de prijs en in die categorie (Santa cruz, Intense, Pivot, Norco, Rocky Mountain, etc, etc) of ben je aan een LBS gebonden?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik ga met Blokker mee. Gewoon een mooie Liteville 301 of 601 opbouwen.... zoveel mooier zoveel exclusiever en vooral een heerlijk rijdende fiets voor zowel de Alpen als NL. Wil je genieten, dan wist ik het wel....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef:Er zit naar mijn idee best veel verschil in het inzet bereik van de de fietsen. De Enduro is echt een enduro met 170mm voor en achter. De Genius is meer Freeride met 150 en achter zelfs af te stellen naar 110.
De vraag is dus wat voor soort ritten je maakt.
De Genius is wat meer allround dan de Enduro.

Hier komt het wel op neer.


Met de Enduro ga je echt de fout niet in, fantastische allrounder die ook de meest ruige downhill aan kan. Voelt niet aan als een te dikke fiets, wat sommige enduro bikes wel hebben.

Nu ken ik de nieuwe Scott niet, maar ik kan met voorstellen dat die meer als een extreme trailbike aan zal voelen, capabel genoeg voor vrijwel alles wat je normaal tegen komt, maar op die heel ruige downhills zul je toch wat voorzichtiger moeten doen. Afgaande op de paar recensies ligt die grens echter behoorlijk ver.


Dus de Scott zou de best passende fiets zijn voor wat jij zoekt, maar als je toch voor de Specialized gaat zul je niet teleurgesteld worden!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Zelf verwacht ik dat je met de Scott ook totaal niet wordt teleurgesteld.
De Geniussen zijn heel goed bergaf en 150 mm is echt niet weinig.
Freeride/Enduro, je zou zeggen dat het compleet hetzelfde is. 170 mm
lijkt bijna naar het downhill te neigen.

Wordt er bij Freeride trouwens niet véél meer gesprongen dan bij Enduro.

Mijn keuze zou de Scott zijn. Geeft me ook een beter gevoel dan Specie
tegenwoordig.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Heb je nu al een fiets, welke is dat?

Daarnaast, als je je eigen grenzen qua technisch rijden nog wat wilt verleggen zou de enduro wel eens de betere keuze kunnen zijn, de scott gaat je het gevoel geven dat alles goed gaat, de enduro dat het nog wel wat gekker kan.... (ooit een dag erop doorgebracht in een heel ruig gebied in de USA)

Ik rijd dagtochten met tot 2000hm op een giant reign (vergelijkbaar met de enduro maar fors zwaarder) en dat gaat prima. Als ik op een moment besluit dat de trails niet meer gekker hoeven koop ik een fiets als de scott.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Scott is ook goedkoper dan de S-Works. De 700 Ultimate zal ongeveer dezelfde prijs hebben als de S-works denk ik.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

mud mate schreef:Ik ga met Blokker mee. Gewoon een mooie Liteville 301 of 601 opbouwen.... zoveel mooier zoveel exclusiever en vooral een heerlijk rijdende fiets voor zowel de Alpen als NL. Wil je genieten, dan wist ik het wel....
Dit vraagt hij toch niet. En ik zou het ook wel weten als ik dealer van Liteville was :roll:
Pedal damn it!!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nightcrawl schreef:
mud mate schreef:Ik ga met Blokker mee. Gewoon een mooie Liteville 301 of 601 opbouwen.... zoveel mooier zoveel exclusiever en vooral een heerlijk rijdende fiets voor zowel de Alpen als NL. Wil je genieten, dan wist ik het wel....
Dit vraagt hij toch niet. En ik zou het ook wel weten als ik dealer van Liteville was :roll:
Iemand al een Canyon Neuron geopperd?


:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Lars TB schreef:
nightcrawl schreef:
Dit vraagt hij toch niet. En ik zou het ook wel weten als ik dealer van Liteville was :roll:
Iemand al een Canyon Neuron geopperd?


:bier:
Nee, maar dan zou een lux ook nog wel kunnen.....
Ik zou wel nog denken aan Yeti, maar dat is ook niet de vraag. :bier:
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Melk en suiker...........of was dat ook de vraag niet?
ozzie.downunder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 12 december 2014, 13:06

paulus1981 schreef:Heb je nu al een fiets, welke is dat?

Daarnaast, als je je eigen grenzen qua technisch rijden nog wat wilt verleggen zou de enduro wel eens de betere keuze kunnen zijn, de scott gaat je het gevoel geven dat alles goed gaat, de enduro dat het nog wel wat gekker kan.... (ooit een dag erop doorgebracht in een heel ruig gebied in de USA)

Ik rijd dagtochten met tot 2000hm op een giant reign (vergelijkbaar met de enduro maar fors zwaarder) en dat gaat prima. Als ik op een moment besluit dat de trails niet meer gekker hoeven koop ik een fiets als de scott.

Nee ik heb nog geen fiets uitgekozen dit ook omdat het 2018 modellen zijn en deze nog niet verkrijgbaar zijn.
Ik heb altijd hiervoor als fully een Cube Stereo 140 hpc gehad dit was een hele fijne fiets waar ik heel veel kilometertjes op heb gefietst.
nu wilde ik er iets op vooruit gaan qua bike en daarom had ik hier wat advies gevraagd ?

Maar ik ben er bijna uit welke het gaat worden ik denk dat ik met de Scott geen verkeerde keuze ga maken.
Plaats reactie