Opties voor: fully, XL/XXL, 29er, 140mm

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Of zoiets :
Specialized Stumpjumper FSR 29-er maat XL
€ 1.499,00
http://link.marktplaats.nl/m1175296681? ... ialbuttons" onclick="window.open(this.href);return false;
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Sjoerd001 schreef:
Scottie2000 schreef:Ik zou een email sturen aan YT en vragen wanneer ze denken weer de XL te kunnen leveren.
Ken iemand die er onlangs nog 1 heeft kunnen bestellen. Als het goed is wordt deze voor eind augustus geleverd.
Heb ze eind juli een mail gestuurd, ik wacht nog op reactie. Vandaag een reminder gestuurd...
Helaas :( :
Hello Sjoerd,

thank you for your inquiry and interest in our products.

Unfortunately our JEFFSY AL Two 29 in size XL is completely sold out.
This 2017 model won't be produced anymore.

Currently I cannot tell you anything about our future models.
Presumably our 2018 models will be presented end of January 2018.

Please check our website, facebook and press releases for the latest news and information.

Thank you for your understanding.


Falls du weitere Fragen hast, melde dich bitte bei uns oder lese unsere FAQs.

If you have further questions, please contact us or check our FAQs.

Mit freundlichen Grüßen,
Best regards,

Christopher
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

kan niet meer schreef:Kom ik weer aan met Radon. :oops: Toch ook meest 27,5.
https://www.bike-discount.de/de/mtb-fully/l-24/p-1" onclick="window.open(this.href);return false;
En upgraden is niet nodig. https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... wg_id-7243" onclick="window.open(this.href);return false;

Even in het verlengde van de post van Kermit.
Hmm die prijzen hier zijn sowieso wel interessant. Staat bv. ook weer die Cube maar dan wat aantrekkelijker geprijsd dan die afzetters van 12go:

Cube Stereo 140 C:62 Race 29

Ik ga hier eens even over peinzen :D :D
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Old 'n' Rusty schreef:Of zoiets :
Specialized Stumpjumper FSR 29-er maat XL
€ 1.499,00
http://link.marktplaats.nl/m1175296681? ... ialbuttons" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ik gezien. Fiets is van 2012, ondanks nieuwe onderdelen, etc. vind ik dat net even wat te oud. Afgaande op de advertentie en foto's denk ik ook dat deze fiets zeker goed gebruikt is. Betaal ik liever net iets meer voor een frisse nieuwe :)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Cube is zowel qua bovenbuis en wielbasis wel 2 cm korter dan bv de Skeen met 130 mm veerweg. Met jouw lengte iets om rekening mee te houden?
"This species has amused itself to death"
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Sjoerd001 schreef:
kan niet meer schreef:Kom ik weer aan met Radon. :oops: Toch ook meest 27,5.
https://www.bike-discount.de/de/mtb-fully/l-24/p-1" onclick="window.open(this.href);return false;
En upgraden is niet nodig. https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... wg_id-7243" onclick="window.open(this.href);return false;

Even in het verlengde van de post van Kermit.
Hmm die prijzen hier zijn sowieso wel interessant. Staat bv. ook weer die Cube maar dan wat aantrekkelijker geprijsd dan die afzetters van 12go:

Cube Stereo 140 C:62 Race 29

Ik ga hier eens even over peinzen :D :D
Ah fuckers... Dit is de tweede keer dat ik erin trap. Om een of andere reden kom ik via die link op een soort van US website waardoor ik prijzen ex BTW zie. Dus hij stond ff op 2100 Euro nog wat. Nu weer gewoon op 2500 Euro nog wat. Ik zoek weer ff verder.
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

kan niet meer schreef:Cube is zowel qua bovenbuis en wielbasis wel 2 cm korter dan bv de Skeen met 130 mm veerweg. Met jouw lengte iets om rekening mee te houden?
Ja ik heb nu met mn Focus een 625mm lange bovenbuis. De Cube is 619mm zo te zien. De Focus voelt al wat kort aan, dus mag wel iets langer. Jammer dat die Radon's allemaal 27,5 zijn, verder prima fietsen namelijk. Ken het merk overigens niet... Maken ze een beetje goede frames?
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

mud mate schreef:Kijk ook eens bij Conway...
Gekeken, maar volgens mij hebben deze gasten geen grote fietsen, max 47cm.

Iemand ervaring met 'Votec' fietsen? Al zie ik nu staan dat XL ook bij deze fietsen is uitverkocht.

Ik loop een beetje vast qua opties...
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Vraag even af hoe bont je het wil maken. Als je van een 100mm 26 inch fiets komt dan heeft een 29er fully met 120mm veerweg heel veel meer potentieel in de afdaling, kan best zijn dat het voor jou dan al aanvoelt als enduro. Ik zou bij alle kant-en klaar fietsen rekening houden met investering in sterkere wielen, die dingen met 28 spaken die in de Cube zitten ga je niet lang heel houden met jou 100kg.

Je zou ook by Canyon kunnen kijken, bijvoorbeeld de Spectral AL 5.0 EX in XL komt weer in september. DT wieltjes zien er niet slecht uit.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik denk inderdaad ook in die richting. De combinatie 29er met >140mm veerweg is echt wel een strijkijzer wat "alles" gladstrijkt. Niks mis mee hoor, maar daar moet je je wel bewust van zijn. Sommige mensen missen de uitdaging op veel rondjes in NL met zo'n fiets.

Ik rijd zelf op een 29er met 105mm achter (130 voor). Dat klinkt misschien als een xc-fiets, maar dat is het niet. De geometrie is die van een moderne trailbike, redelijk slack en low. Daardoor geeft de fiets vertrouwen als het steil wordt en/of hard gaat.
Wat je mist in vergelijking met (flink) meer veerweg is het gevoel dat alles in de vering opgeslokt wordt.

Maar een 29er met moderne geometrie en 120mm veerweg is een hele capabele fiets, echt een flinke stap tov wat je nu gewend bent. Het uiteindelijke verschil tov je Focus is een optelsom van diverse zaken: grotere wielen, meer veerweg, andere geometrie.
Die 29er wielen en de duidelijk andere geometrie maken een veel groter verschil dan 20mm meer of minder veerweg voor het uiteindelijke rijgevoel.

Wat ik maar zeggen wil: tenzij je heel bewust een fiets zoekt die echt alles opslokt zou ik die 140mm veerweg-eis niet zo hard houden.
Ik kwam van een 140mm 26er maar de 105mm 29er die ik nu heb maakt het mij makkelijker dan mijn oude fiets...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Hmm ok, ik hoor jullie.

Ik blijf nog wel even rondkijken naar mijn -misschien Utopische- 29-er met 140mm. Maar stel dat de werkelijkheid toch nooit dichterbij komt, waarin zouden jullie dan eerder water bij de wijn doen; 27,5 ipv 29 inch of 120/130 ipv 140 mm?
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

29'er met 130mm. Meest universeel qua inzet. Kun je in NL prima mee uit de voeten (met beetje goed rollende banden erop); zet er wat grover schoeisel onder en ook de Alpen kom je een heel eind. Uit ervaring :-)
(echt bikeparkwerk is over het randje - of voor mij :lol: )
StAlTiCa
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Ja dat was ook niet van plan, hehe. Misschien wel de blauwe en groene 'pistes' maar zeker niet heftiger. 130mm opent wel wat meer deuren! Schiet me nu ook een Specialized door mn gedachten die ik onlangs heb laten lopen. Al was die wel XXL, wat misschien net een maatje te groot is.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Denk dat de Canyon Neuron AL 29 7.9 een goede optie kan zijn, gezien je wensen. Weliswaar 110 mm achter en 120 mm voor maar een echte alleskunner, bovendien met dropper. Zie de test van Pat. met de Nerve 9.9(is dezelfde bike, alleen iets beter afgemonteerd en heet nu Neuron) Ik rijd een L, met mijn 1.90 m. Denk dat XL voor jou moet kunnen.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =nerve+9.9" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit; ik zie dat de XL maten uitverkocht zijn.. :(
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Er is een 130mm optie op de shortlist gekomen, het 2018 model van de Trek Fuel Ex 7.

https://www.12gobiking.nl/trek-fuel-ex-7-29-2055" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel iets minder afgemonteerd dan de YT (NX ipv GX, de remmerij en een Reba ipv Pike). Ook is het bereik van 1x11 groep van de Trek minder tov. de 2x11 van YT. Bergop vind ik een heel laag verzet wel een must... Wat wielen en banden betreft kan ik ze zo even niet tegenover elkaar zetten.

Pluspunt vd Trek is dat de Trek bij een fysieke winkel in NL geprobeerd en gekocht kan worden en dat ze net iets betere garantie voorwaarden hebben dan YT. Meer een gevoel ding wellicht, maar ook de jarenlange ervaring van Trek (en de doorontwikkeling van hun frame) is naar mijn idee een pluspunt.
Laatst gewijzigd door Sjoerd001 op ma 21 augustus 2017, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie