Opties voor: fully, XL/XXL, 29er, 140mm

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu is de Reba wel een stap terug tov de Pike, maar voor de rest zijn het geen schrikbarende verschillen (ga je nauwelijks merken). De Fuel EX rijdt wel super.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Dat geloof ik direct ja. De Trek is wel wat langer dan de YT, dus dat zal wel verschillend rijden denk ik. En wat ik al zei over die 1x11 en 2x11, dat vind ik wel een serieus ding om over na te denken. 1x11 vind ik, met een Alpen toch in het vooruitzicht, niet heel erg handig.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Sjoerd001 schreef:Dat geloof ik direct ja. De Trek is wel wat langer dan de YT, dus dat zal wel verschillend rijden denk ik. En wat ik al zei over die 1x11 en 2x11, dat vind ik wel een serieus ding om over na te denken. 1x11 vind ik, met een Alpen toch in het vooruitzicht, niet heel erg handig.
Koop je een GX 1x12. Komen binnenkort toch ook op de markt...
Deze gelijk demonteren en verkopen als nieuw op MP of hier en dan zal het gat al een stukje minder zijn.
Aankoop GX 400€ ongeveer (bij mij).
bodhi 2
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 18:30

ook al op de site van https://www.rosebikes.nl/bike/rose-gran ... aid:884937" onclick="window.open(this.href);return false;
gekeken ?
heeft altijd ook grote maten
Sjoerd001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 14:08
Mijn mountainbike: Cube Stereo 140 c:62 Race 29

Niet altijd helaas... De 29-er met 140mm heeft geen XL. Verder zou het zeker een optie geweest zijn. Mooi SLX afgemonteerd, goede remmerij en hier en daar nog makkelijk te upgraden...
Capricorn
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 10 juli 2008, 19:53
Mijn mountainbike: '97 Proflex 857 + '11 Trek Remedy 9.9

Hey Sjoerd, met 1.98 m koop je het beste een XXL (als die voor jou al te groot is, hoe groot moet je er dan voor zijn?). Ik heb met mij 1.82 m met relatief korte armen meerdere malen op een (X)XL gereden en dat ging onverwacht en verbazingwekkend goed, terwijl ik normaal een Epic FSR 29 in maat L met korte stuurpen rij.

Als je een beetje door spaart raad ik je de Specialized Stumpjumper FSR Comp in XXL aan. Als je de standaard Command Post niet per se nodig hebt, kan je 'm misschien wel voor ca. €2300,- kopen. Deze fiets is stijf (Boost voor en achter, nieuwe Revelation met 35 mm binnenpoten, 29 mm interne breedte velgen) en ook relatief licht ca. 14,? kg en heeft standaard grote 200/180 mm remschijven. Voor extra ruw terrein zou je er zelfs ook nog 650b+ wielen in kunnen steken.

Een Specialized Dealer in Lemelerveld heeft daar veel tevreden klanten op rondrijden!
Plaats reactie