Canyon Spectral 7.0 vs KTM Lycan 271 LT: HELP!

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
TimoWH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 maart 2017, 21:32
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 4

Anderhalf jaar rijd ik met veel plezier met de Spectral. Superbetrouwbaar en een echte funbike. Afgelopen maand heb ik uit de garantie een gloednieuw frame gekregen. Zelf heb ik vervolgens nog een paar serieuze aanpassingen als de Box One aandrijflijn, 1x11, ovall blade, shifters etc, tubeless, en nieuwe handremmen laten monteren. Als nieuw dus!

Maarrrr toen kwam daar de KTM aan in dezelfde zaak. Wat een ding! In alle opzichten is de afmontage van hogere kwaliteit terwijl de Spectral al weinig te klagen geeft. Ze gaven een mooie aanbieding aan dus dat zet je dan toch aan het denken.

Ze hebben qua uitgangpunt behoorlijk veel overeenkomten; fully, 27.5 inch en breed inzetbaar. Grootste verschil is 160mm ipv 140mm en een hogere afmontage.

Beiden overkill voor NL, maar wel veel fun. Ook gaan we er mee naar Oostenrijk etc.

What to do?! Er is vrij weinig over de KTM op internet te vinden. Help!

groeten Timo
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kan nooit kwaad af en toe een nieuwe fiets aan te schaffen...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Probeer om die ktm mee te krijgen voor een zeer uitgebreide testrit.

Je geeft aan tevreden te zijn met je spectral. Het laatste wat je dan wil is 'voor het mooie' een andere fiets te kopen die dan tegenvalt.
Daarnaast geef je aan dat je spectral al overkill is voor NL. Ga je dan voor die paar dagen per jaar dat je in het buitenland zit nog meer concessies doen voor het gebruik hier in NL?

Een andere optie kan zijn dat je je spectral wat upgrades geeft....
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Zou je anders eens wat meer over de specs van de ktm kunnen vertellen?
Is het deze? http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/bikede ... 349e067b84" onclick="window.open(this.href);return false;

of bijvoorbeeld een model van vorig jaar (zou de aanbieding verklaren) en over wat voor een bedrag hebben we het dan? (+-)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

TimoWH schreef:Anderhalf jaar rijd ik met veel plezier met de Spectral. Superbetrouwbaar en een echte funbike. Afgelopen maand heb ik uit de garantie een gloednieuw frame gekregen.
...
groeten Timo
Ben ik nou de enige die dit een beetje vreemd vind ?
Inderdaad tijd voor iets anders.
Of niet JJ ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie