Trek Superfly of Giant Fathom 0 ltd

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

Sta op het punt om een andere fiets aan te schaffen. Ik heb de keuze uit 2 fietsen. Een jong gebruikte Trek Superfly. Afgemonteerd met Sram xo 2×10 met gripschift, Sram guide ultimate remmen en reba voorvork. Of een nieuwe Giant Fathom 0 ltd met Shimano XT 2x11 groep inclusief XT remmen en fox voorvork. Met beide fietsen proefrit gemaakt en beide fietsen bevallen goed. Wat zou jullie keuze zijn?
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Persoonlijk zou ik de Giant nemen. Betere voorvork en ik heb helemaal niets met een gripshift.
Anderzijds is de superfly natuurlijk ook een prima fiets. Ik denk dat de voornaamste vraag is hoe groot het prijsverschil is, en of jou dat waard is om een nieuwe fiets te rijden. Eventueel zou je nog kunnen kijken naar de wielen.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Tijdje terug 'moest' ik ook kiezen tussen een Superfly en de Fathom. UIteindelijk de Giant gekozen. Er staat hier nog wel ergens een SYS topic. Ik zou zelf niet aan gripshift moeten denken, maar als dat geen probleem is... Los van de specs vond ik dat er een behoorlijk verschil zat in de geo. Op de Giant zit je wat meer rechtop en de voorkant is net wat minder steil.

En uiteindelijk blijft natuurlijk de vraag: welke vind je het mooist? het belangrijkst ;-)
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

Voor Giant moet ik 150 euro meer betalen. Heb zelf het idee dat de wielen van de Giant wat stijver en lichter zijn dan van de Trek, maar verschil is niet wereldschokkend. Voorwiel van de Giant heeft een boostnaaf.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Pronghorn73 schreef:Voor Giant moet ik 150 euro meer betalen.
Kun je daar nog wat korting op krijgen?
Pronghorn73 schreef:Voorwiel van de Giant heeft een boostnaaf.
Zeker als jij een stevigere rijder bent of van een beetje gooien en smijten houdt, dan kun je dat verschil merken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

De Fathom 0 neem je voor minder dan 1300 Euro mee, er zit wel wat ruimte in deze prijs
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

Krijg een goede inruilprijs bij de Fathom, dus korting zit er niet in. Tijdens de proefrit had ik het idee dat de Bontrager wielen van Superfly meer 'flexten' dan de wielset van de Giant.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Pronghorn73 schreef:Tijdens de proefrit had ik het idee dat de Bontrager wielen van Superfly meer 'flexten' dan de wielset van de Giant.
Dat is dus de invloed van Boost.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Ik heb zelf een superfly 7 uit 2014. De bontrager wielen flexen behoorlijk als je wat zwaarder bent. Als je bandendruk wat lager (te laag) zet, dan komt de band zelfs tegen de achtervork aan. Nadat ik een nieuw achterwiel (nog steeds bontrager) geplaatst heb is het wel wat minder, maar nog steeds duidelijk aanwezig.

Geen idee hoe de giant rijd overigens.

Groet Patrick
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Pronghorn73 schreef:Krijg een goede inruilprijs bij de Fathom, dus korting zit er niet in. Tijdens de proefrit had ik het idee dat de Bontrager wielen van Superfly meer 'flexten' dan de wielset van de Giant.
Over het algemeen ben je beter af zonder inruil. De korting pakken en je oude fiets niet voor de hoofdprijs verkopen.
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

Huidige bike heeft wat TLC nodig, die de nodige euri's kost. Daarom is het inruilvoorstel voor de Giant juist zo aantrekkelijk.
MaartenVoogel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 22 juni 2017, 11:25
Mijn mountainbike: BH Lynx Race RC 7.0

Ga een goede proefrit maken , op beide!!
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik zou voor de Giant gaan. Voornamelijk vanwege de vork, shifters en het feit dat deze nieuw is!
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

De Giant Fathom bleek niet meer leverbaar. Het wordt een nieuwe Trek Superfly 7 2016. Gekocht met een aantrekkelijke korting en upgrade in de banden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Daar doe je geen verkeerde keuze mee, zie m'n SYS :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie