Radon Jealous

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Ik ga het morgen meemaken :D
Neem sowieso mijn fully mee, want we gaan ook nog een rondje fietsen, starten vanaf de Königswinter.
https://www.komoot.com/tour/19427577" onclick="window.open(this.href);return false;

Als eerste naar de store, proefrijden op de Jealous en als ik 'm dan mee wil nemen kunnen ze hem klaarmaken terwijl wij dan het rondje fietsen. Remmen moeten gewisseld worden, op alle fietsen heb ik de voorrem rechts namelijk.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ArjanR1 schreef:Remmen moeten gewisseld worden, op alle fietsen heb ik de voorrem rechts namelijk.
Voordeel van de Magura remgrepen is dat je die gewoon kunt omdraaien, dus de leidingen hoeven helemaal niet los!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Dan hebben ze daar, net als bij SRAM goed opgelet :)
Bij Shimano moet je de leidingen wisselen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

ArjanR1 schreef:Dan hebben ze daar, net als bij SRAM goed opgelet :)
Bij Shimano moet je de leidingen wisselen.
Ik heb ook een motorverleden wat voor mij reden was om de remmen om te draaien. Nu vanwege xt 8000 besloten om het zo te laten maar het is lastig wennen. Zit nog te vaak op het verkeerde moment aan de voorrem.
"This species has amused itself to death"
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Leidingen wisselen met Shimano remmen is 5 minuutjes werk?
Monti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: za 3 oktober 2015, 11:31

ArjanR1 schreef:Is het nog wat geworden met de Jealous?

Ik ga morgen naar de MegaStore, en ze hebben een 6.0 in mijn maat : Suprised :
Hi Arjan,
bedankt voor je vraag.
Spijtig genoeg heb ik de laatste weken niet zo veel meer kunnen fietsen wegens blessure in de rug met last in de benen. Al wat inspuitingen gekregen, maar eigenlijk zijn we toch nog naar de juiste oorzaak op zoek.
Een aankoop van een nieuwe MTB heb ik nu wel wat uitgesteld.

Laat zeker weten hoe de testrit / aankoop (?) is verlopen.

Ik zag dat er ook bij Canyon mooie promoties lopen, oa. op de Exceed. Vergelijkbaar model met de Jealous?
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Ik heb ook getwijfeld tussen de Jealous en de Exceed uiteindelijk de Exceed gekocht. Vond uiteindelijk de kabels allemaal intern en af montage van de exceed 7.9 toch beter dan de radon. De aanbieding was voor mij doorslaggevend.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Monti schreef:
ArjanR1 schreef:Is het nog wat geworden met de Jealous?

Ik ga morgen naar de MegaStore, en ze hebben een 6.0 in mijn maat : Suprised :
Hi Arjan,
bedankt voor je vraag.
Spijtig genoeg heb ik de laatste weken niet zo veel meer kunnen fietsen wegens blessure in de rug met last in de benen. Al wat inspuitingen gekregen, maar eigenlijk zijn we toch nog naar de juiste oorzaak op zoek.
Een aankoop van een nieuwe MTB heb ik nu wel wat uitgesteld.

Laat zeker weten hoe de testrit / aankoop (?) is verlopen.

Ik zag dat er ook bij Canyon mooie promoties lopen, oa. op de Exceed. Vergelijkbaar model met de Jealous?
Jammer van jouw blessure, hopen dat het snel verleden tijd is!

Ik heb de Jealous mee genomen naar huis. Heb over de parkeerplaats gefietst en meer nog niet.
Kan er dus nog weinig over zeggen, maar het voelde prima aan.

Dat Canyon ook aanbiedingen heeft heb ik gezien. Maar de 6.0 is wel erg scherp en aangezien ik al een dikke fully had gekocht wilde ik niet weer een zak met geld over de toonbank gooien. :winkie:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ArjanR1 op do 13 juli 2017, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

remco1b schreef:Ik heb ook getwijfeld tussen de Jealous en de Exceed uiteindelijk de Exceed gekocht. Vond uiteindelijk de kabels allemaal intern en af montage van de exceed 7.9 toch beter dan de radon. De aanbieding was voor mij doorslaggevend.
De 7.9 is €600,- duurder dan de Jealous.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Mooie fiets hoor. Ik dacht ff dat het om de 7.0 ging. Veel plezier er in elk geval van
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Monti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: za 3 oktober 2015, 11:31

Vandaag verscheen er op mtb-news.de een test van de Jealous 10.0 SL.
Lijkt het 2018 model te zijn. Volledig wit gelakt. Nieuwe kleursetting allicht in 2018.

Hierbij de conclusie van de test:

Macht das Bike „jealous“? – Definitiv! Das Bike ist extrem leicht und sehr steif, die Kombination mit den sehr guten Anbauteilen macht es zu einer absoluten Rennmaschine. Das ab Werk eingestellte hohe Cockpit ist unter Umständen nicht jedermanns Sache, doch mit wenigen Handgriffen kann man dies mit einem anderen Lenker und Vorbau anpassen. Bergauf ist das Jealous voll in seinem Element und punktet vor allem durch ein sehr hohes Maß an Antrittsfreude. Bergab glänzt es durch eine enorme Laufruhe, muss in Sachen Wendigkeit und Agilität allerdings etwas zurückstecken. Nichtsdestotrotz kann man mit Fug und Recht behaupten, dass Radon ein sehr gutes Racebike gelungen ist, welches auf den Rennstrecken dieser Welt ganz vorne mitmischen kann und zudem ein sehr gutes Preis-Leistungs-Verhältnis bietet.

Stärken
•Leicht
•Sehr steif
•Tolle Funktionalität der SRAM XX1 Eagle
•Sehr antrittsfreudig
•Hohes Maß an Laufruhe

Schwächen
•Abstriche bei der Wenigkeit und der Agilität
•SRAM Level-Bremse mit wanderndem Druckpunkt
•Lockout nach längerer Zeit nicht mehr voll funktionsfähig

https://www.mtb-news.de/news/2017/07/14 ... 0-sl-test/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Afbeelding
https://fotos.mtb-news.de/p/2078840" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fotos.mtb-news.de/p/2078847" onclick="window.open(this.href);return false;
v_schultinge

Het Factory team van Radon gaat toch best lekker op het frame :D.
Plaats reactie