Trek procaliber 9.7 of Cube reaction GTC SL

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
marcvv
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 20:56
Mijn mountainbike: Trek procaliber

Beste mensen,

Ik twijfel tussen onderstaande fietsen. Op beide fietsen heb ik even gereden (niet op de tracks) en beide voelen op zich prima. Ik heb het gevoel op de Cube iets fijner te zitten, maar dat kan ook komen omdat ik nu ook Cube fiets en het wat meer vetrouwd voelt.
Puur naar de afmontage kijkend is de Cube volledig XT itt de Trek. Dat vind ik niet echt spannend. Meer ben ik benieuwd naar de verschillen in het frame (kwaliteit) en geometrie.
Ik ben 1,92m en geen ster in het betere bochtenwerk. Wendbaarheid is voor mij wel een ding.
Ik heb ook het gevoel dat de Trek iets meer race is. Dat zou misschien qua zitconfort iets minder zijn dan de Cube?? Maar de Trek heeft natuurlijk isospeed.

Wat is jullie advies in deze?


https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 7690-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.cube.eu/nl/2017/hardtail/re ... ange-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
marcvv
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 20:56
Mijn mountainbike: Trek procaliber

Niemand?
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

tja , je geeft al zelf het antwoord , je hebt op beide gereden en de cube beviel iets beter .....
Bike fitting is een uitkomst als je twijfelt tussen bike's , en dat doe je het beste bij een goede LHS met voldoende assortiment en merken ...(het is o zo persoonlijk , jij fiets erop !)

Zelfstudie : vergelijk de geometrie van de beoogde bike's , ga aan de slag met meten bij jezelf en in combi met de ervaring en bike fitting = suc6
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
marcvv
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 20:56
Mijn mountainbike: Trek procaliber

Dank Rubbere Robbie.
Zelfstudie heb ik gedaan. De geometrie lijkt elkaar niet heel veel uit te maken. Tenminste, als ik er van mag uitgaan dat een halve cm verschil niet veel doet. Enigszins verschil zit in de wielbasis. trek: 115,4 vs Cube : 112,1. Maar dat zegt mij niets.

Over isospeed lees ik alleen maar positieve dingen. Daarnaast bij Trek levenslang garantie op frame itt 3jaar van Cube.

Als de geometrie idd weinig verschil zou uitmaken, wat ik dus niet zeker weet, zal kwaliteit/garantie en comfort van frame de doorslag gaan geven.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Welke frame maten vergelijk je tussen trek en cube?

Ik heb zaterdag op de testlab in dorst een 21,5 trek procaliber gereden maar deze was echt te groot voor me, rij nu een 21 inch cube.

Moet zeggen dat ik hem wel super comfortabel vond, je kunt meer op je zadel blijven zitten. Wel waren de wielen zwaar maar die kun je later upgraden. Misschien moet je eens een maat kleiner testen van trek tov je huidige frame maat. Ik vond de Trek wel een fijn ding, heb alleen de 19,5 inch niet meer kunnen testen.
marcvv
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 20:56
Mijn mountainbike: Trek procaliber

Ik heb de 21,5 inch van Trek vergeleken met de 21 van Cube. Gelet op mijn lengte zou de 19,5 Inch te klein zijn volgens de site van Trek (tot 1,88 m). Zal van de week toch eens 19,5 inch proberen.
Hoe lang ben jij Maaarek?

En de Fulcrums red 66 wegen wat ik heb begrepen 1750 per set en de Bontrager Mustang per set 1850 gram.
Kan me toch niet voorstellen dat ik dat verschil ga merken. Of zie ik dat verkeerd?
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Met 1,88 lijkt mij een 21" aan de grote kant (tenzij het model heel klein uitvalt). Ik ben iig 1,90m en heb altijd 19"/20". Ghost Lector is ook mooi alternatief.
StAlTiCa
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

21" Cube is correct met deze lengte,
21.5" Trek is virtuele framemaat, is actual 20.5. Bij 19.5/18.5 virtual/actual komt zadelpen veel te ver uit het frame. Hier ook 1.88m overigens.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

marcvv schreef:Ik heb de 21,5 inch van Trek vergeleken met de 21 van Cube. Gelet op mijn lengte zou de 19,5 Inch te klein zijn volgens de site van Trek (tot 1,88 m). Zal van de week toch eens 19,5 inch proberen.
Hoe lang ben jij Maaarek?
Ik ben 1,90 en heb wat langere benen, circa 93 cm binnenbeenlengte. Ik val meestal tussen de framematen
L en XL in. Heb nu een 21 inch Cube.

Die gasten van Trek gaven wel het advies bij twijfel voor het kleinere framemaat te gaan indien het past met een 400mm zadelpen,ik zou dit toch eens testen.

Zelf ben ik nu aan het kijken voor een Ghost Lector, ook twijfel ik tussen de L en XL.
De XL heeft een bovenbuislengte van 635 maar heeft een stuurpen van maar 35mm icm breed stuur 740.
Echter is de wielbasis 2 cm langer dan mn huidige cube en dat merkte ik echt in de bochten.
marcvv
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 20:56
Mijn mountainbike: Trek procaliber

gisteren nog maar eens op zowel de Cube 21 inch en Trek gefietst. Ik denk dat de Trek 21,5 inch toch beter bij mij past. 19,5 inch is te klein voor mijn 1,92 m. De Cube is weliswaar meer wendbaar, maar dat maakt hem ook wat nerveus voor mij. In de wat meer technische bochten zal dat zeker een voordeel zijn.
Ik vermoed dat als ik wat langer op de fiets zit de Trek (bovenbuis 3 cm langer) wat meer comfort geeft. Daarnaast nog die Isospeed waar ik van ben gecharmeerd. Twijfel, compromissen, het is wat.
Laatst gewijzigd door marcvv op wo 7 juni 2017, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Als je twijfelt en je past wel gewoon goed op de trek zou ik vpor de trek gaan, dat isospeed beviel mij zeer goed!
marcvv
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 20:56
Mijn mountainbike: Trek procaliber

ik weet zo goed als zeker dat ik voor de Trek ga. Alleen begin ik me te storen aan die remkabel die aan de zijkant van het frame loopt. Ook de bevestiging met snelbindertjes vind ik lelijk. Dus ik denk dat ik wacht tot de collectie van 2018 in de hoop dat dat gedrocht is verholpen. Kan er morgen weer anders over denken hoor. Ik vind die rode kleur wel supervet.
Plaats reactie