Gewicht Cube LTD vs Canyon/Rose

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
3kes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 23 maart 2014, 15:07
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 8.9 2017

Ben weer aan eens het vergelijken geslagen. In de klasse Cube LTD Race, Canyon Grand Canyon 8.9, Rose Count Solo2 valt mij op dat de Cube een aantal kilo meer weegt.

Weet iemand waar dit gewicht vandaan kan komen? De Canyon en Rose hebben veel SLX componenten, de Cube zelfs bijna geheel XT.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Cube geeft in ieder geval een zeer realistisch gewicht op. Klopte nu al 3x binnen 50 gram. Lijkt me inderdaad dat de andere 2 ergens 'vals' spelen (kleinste maat bijvoorbeeld). Maar ook al is bijvoorbeeld een voorvork aan de buitenkant gelijk, het kan zo zijn dat die een stalen binnenbalhoofdbuis heeft. En dat scheelt zomaar 200 gram.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Der_Rudi
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 09:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 2019

Canyon en Rose geven in ieder geval het gewicht op van een M-model. Geen idee wat Cube standaard doet.
De Recon TK voorvork van die Cube is echter al een halve kilo zwaarder dan de Reba RL's van de andere twee.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb laatst mijn Grand Canyon AL SL 6.9 (model 2016, maar L) gewogen en die was incl. pedalen 11,6kg.
Het gewicht wat Canyon opgaf voor maat M was 11,4kg.
Het klopt dus aardig goed wat Canyon opgeeft.
Model 2017 van de AL SL 6.9 heeft o.a. een andere vork wat je meteen in het gewicht terugziet.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Kijk ook even naar de banden, die van de Cube wegen iig 800 gr het stuk, dat kan dus al makkelijk 500 gram lichter.
Plaats reactie