Scott mx 30 of mc 30?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
mtbertjes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 16:41

Is de scott mx 30 een goeie bike waarmee je gewoon ruig mee kan om gaan? ( niet dat de fiets valt en meteen kapot is ofzo ) voor de rest, is het een goeie bike?

Greetz
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Jein.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
mtbertjes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 16:41

En wat betekent dat?
Fadje104
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 3 december 2016, 21:16

De scott mx 30 is een goede fiets, maar of hij geschikt is voor het gebruik wat jij wil is mij niet bekend.

Misschien kun je iets meer over je gebruik vertellen.

Je vraagstelling verschaft niet heel veel informatie.
mtbertjes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 16:41

Door de bossen crossen en stunts mee doen op asvalt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het is een wat steviger gebouwde bike, juist om wat mee te 'stunten'. Daarvoor is de fiets dan ook wat zwaarder en iets minder lekker om mee door het bos te crossen.

Denk er wel aan dat niets heel blijft als je echt gaat stunten. De basis is gewoon goed, maar houd alle onderdelen wel in de gaten. Er zijn nog stevigere fietsen te koop, maar die zijn nog minder geschikt voor algemeen gebruik.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
mtbertjes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 16:41

https://www.youtube.com/watch?v=qFjMjuQzRPs" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor zo een dingen mee te doen, welke type/merk wordt dan aangeraden?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hmmmm, zit je hier te trollen?

Op welk niveau fiets je nu? Wat voor fiets heb je?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op het juiste moment het filmpje pauzeren en je kan misschien lezen welk merk en type hij rijdt ;)

En kijk de latex eens uit z'n band spuiten op 1:25 !!!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mtbertjes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 16:41

@LarsTB mountain bike nu nog niet eens, probeer me er in te verdiepen door allerlei vragen te stellen, sorry als ik noob klink

@ThaSingleTrackMastah dat zijn meestal modellen wat 5000euro +- kost, en dat ga ik er niet voor uit geven, toch bedankt voor de tip.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Goed, het ligt er gewoon aan wat je wilt. Maar om zo de berg af te racen is wel enige ervaring en kunde gevraagd. En een goede fiets.

Nu is zo een Scott niet eens een heel slechte eerste bike voor dit soort werk. Zoals ik al zei is het een stevige fiets en die kan wat misbruik aan. Maar als jij nog niet kan fietsen (op zulk soort terrein!) ga je zeker regelmatig vallen en daar kunnen maar weinig fietsen goed tegen. En jij waarschijnlijk ook niet... .

Als je budget beperkt is tot die Scott, dan zou ik voor die Scott gaan (ook Kona heeft was stevig spul voor minder geld). En dan gewoon gaan fietsen. Zoek wat terrein op waar je wat kunt leren springen (Spaarnwoude, Utrecht, Groningen en Aken (D) hebben wat bikeparkjes. En anders kun je naar bijvoorbeeld Winterberg in Duitsland gaan.

De fiets uit het filmpje is een downhillfiets met voor en achter 200 mm veerweg. Die fiets is niet echt bruikbaar om gewoon mee te fietsen, alleen bedoeld om mee naar beneden te raggen. Maar het zijn grote, lompe fietsen die wel om een redelijke rijder vragen om die gekke dingen mee te gaan doen. Maar ook in Winterberg kun je kiezen voor minder ruige afdalingen waar je met iedere fiets naar beneden komt en hier en daar nog een behoorlijke kick van krijgt!


Terug naar die Scott. Daarmee kun je dus inderdaad ook wel een beetje door de bossen crossen en op die manier ervaring en conditie op doen. Maar als je begint en je wilt op kortere termijn inderdaad gaan springen en downhillen, dan is het ook aan te raden een clinic te doen om in ieder geval een idee van de verschillende technieken te krijgen.


Daarnaast heb je best wel wat leuke gebruikte fietsen te koop met voor en achtervering die goed te gebruiken zijn in een bikepark zoals Winterberg, maar ook in Nederland nog wel bruikbaar zijn. Maar het ligt natuurlijk wel aan je budget!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
mtbertjes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 16:41

Ah dankuwel, dan zal Aken het kortse bij zijn woon namelijk in Zuid Limburg, hier kan ik wat mee met deze info!
mtbertjes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 16:41

Zou ik dan beter de Scott MX 30 kunnen pakken of de MC 30?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Wat is je budget eigenlijk?
mtbertjes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 20 mei 2017, 16:41

tussen de 900-1200 zoiets als het er iets over heen is maakt het ook niks uit.
Plaats reactie