Fietskeuze voor vriendin

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

We gaan geen hele heftige trails pakken, maar nono voor is ook een optie natuurlijk.

Tubeless is in mijn ervaring fijn bij bikepacken ivm lekbestendigheid. De biba rijders zijn steeds de lul en ik nog nooit.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ging mij er om, dat het wisselen van een buitenband, totdat ze een prettige band heeft gevonden, makkelijker gaat met een binnenband er in...
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

mud mate schreef:Ging mij er om, dat het wisselen van een buitenband, totdat ze een prettige band heeft gevonden, makkelijker gaat met een binnenband er in...
Ah, ze is nu hartstikke blij met de Schwalbe Smart Sam's, en dat zijn ook prima banden voor droge XC trails. Alleen het is de cheape liteskin variant en mijn ervaring met Nobby Nic liteskin cube edition en bikepacken is een vriend met 15 lekke banden tegen 0 bij mijn x-king protection. Die sidewalls in combinatie met paden die niet altijd even vrij van begroeing en stenen zijn.... :( Ik gun haar die ervaring niet.

Op basis van een betere versie van hetzelfde leek smart sam -> rocket ron snakeskin me een logische upgrade. Waarschijnlijk zijn die banden met binnenbanden ook wel prima :) De komende 2 weken rijdt ze nog maar even op de sams.

Heb net trousens even naar de velgen gekeken. 20mm, dus laten we het maar smal houden ;)
Waar woke is, is vuur
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Inmiddels toch met Mountain Kings... lekker allround, iets minder op asfalt dan de originele Smart Sams.
En de fietskeuze was helemaal juist! :)

Afbeelding
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie