Aankoopadvies beginnend mountainbiker

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Verschillen zijn heel gering inderdaad. Ik zou het van je persoonlijke voorkeur af laten hangen, gewoon welke je het mooist vindt.

Enige wat voor de Cube spreekt dat je hier met een Nederlandse verdeler zit en een hele dealerorganisatie. Mocht er ooit iets aan de hand zijn...



En op persoonlijke noot heb ik niets met de tent die achter Radon steekt :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Het maakt idd niet zoveel uit. Garantie e.d. is met de Cube idd wat makkelijker. En in de winkel zelf kun je bij 12go mss nog ook nog wel wat van de prijs afkrijgen (beetje treuzelen, twijfelen en wat onzinnige argumenten aandragen ;) )
Freaky86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 3 mei 2017, 18:07

Ja, de Cube lijkt dan inderdaad de betere deal. Ligt ook weer dichterbij mijn oorspronkelijke budget :wink:

Ik ben echter gewezen op de volgende advertentie hier op het forum:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=132768" onclick="window.open(this.href);return false;

Net gehoord dat de fiets nog te koop staat. Beetje ver weg, maar het lijkt mij wel wat. Wat zijn jullie meningen over deze fiets (ook t.o.v. de Cube/Radon)?
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Met name de vork van de canyon is beter/lichter.

Of een nieuwe 6.9, is net met €100 korting te koop:
https://www.canyon.com/nl/mtb/grand-can ... l-6-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Freaky86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 3 mei 2017, 18:07

Van het weekend de tweedehands 6.9 opgehaald voor 580 euro. Toch iets meer fiets voor minder geld volgens mij. En tenminste al een paar krasjes, zodat ik bij de eerste kras niet een week wakker hoef te liggen :wink:

Nog even op wat spulletjes wachten en dan de eerste km's gaan maken. Bedankt voor alle adviezen!
Plaats reactie