Ik wil eens fully proberen op budget

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
nardcox
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 december 2016, 21:32

theemutz schreef:Aanrader is natuurlijk Fast Cycles in Venlo-Blerick, dealer van Ghost bikes.
Ik zag net op de Ghost site dat de instapfully's op 1299 euro zitten, maar wellicht hebben ze nog een leuke aanbieding of een mooie tweedehands te koop staan.
Thanks, wip ik daar een keer binnen. Ben nieuw in dit wereldje dus ken geen enkele shop :)
Mag ik vragen welk model? Heb ze gechecked maar kom ik onder de €2.499,- (SL AMR 4 AL)
Kjiratsiekoedel schreef:Waarom leen je niet een fully van iemand die je kent? Misschien vind je er niets aan...
Daarom heb ik me ingeschreven voor de bikefreak testdagen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

nardcox schreef:Mag ik vragen welk model? Heb ze gechecked maar kom ik onder de €2.499,- (SL AMR 4 AL)
De Kato-serie.
nardcox
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 december 2016, 21:32

Had ze inmiddels (toevallig) gevonden via Marktplaats. Maar die instappers zijn wel erg 'karig' afgemonteerd (vork, shock achter, aandrijflijn) dat ik echt liever voor een goede 2de handse ga. Maar thanks voor de suggestie anyway.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Klopt, alle instappers zijn meestal karig ( we zijn verwend, minder als XT afgemonteerd en een Reba voorvork is niet genoeg :winkie: ) afgemonteerd, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is .

Onderdelen kun je nog altijd upgraden.

Je zou voor tweedehands fullys of losse frames ook hier eens kunnen kijken:

http://bikemarkt.mtb-news.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Even doorscrollen naar beneden tot aan kategorien. Wel opletten op de maten, ze verkopen volgens mij nog veel 26 inch spul en daar had je geloof ik geen interesse in.
nardcox
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 december 2016, 21:32

theemutz schreef:Klopt, alle instappers zijn meestal karig ( we zijn verwend, minder als XT afgemonteerd en een Reba voorvork is niet genoeg :winkie: ) afgemonteerd, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is .

Onderdelen kun je nog altijd upgraden.

Je zou voor tweedehands fullys of losse frames ook hier eens kunnen kijken:

http://bikemarkt.mtb-news.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Even doorscrollen naar beneden tot aan kategorien. Wel opletten op de maten, ze verkopen volgens mij nog veel 26 inch spul en daar had je geloof ik geen interesse in.
Haha true. Lees ook vaker dat SLX en XT kwalitatief gelijk zijn maar dat XT net weer wat lichter is.
Je kunt er goed filteren, thanks voor de link!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Je kan daar eenvoudig filteren op veerweg en wielmaat. Zitten ook een aantal Nederlanders op, dus goeie tip.
nardcox
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 december 2016, 21:32

Ik houd nu een goede maand zo goed als alle aanbiedingen op Marktplaats en Facebook Mountainbike Marktplaats in de gaten. Heb nu een goed idee van wat ik ongeveer kan kopen voor mijn budget (€1200,- more or less).

Nu ga ik wellicht een lastige vraag stellen waar geen antwoord op te geven is maar ik doe het toch.
Beter een high-end fiets van 2011 / 2012 of een mid-end van 2014 / 2015?

Om eea wat concreter te maken wat voorbeelden:

Specialized Epic Comp Carbon
Prijs: €1200,-
BJ 2011
Carbon main triangle
Reba RLT 29
X7 & X9 aandrijving
Avid Elixir R SL remmen
11.9KG
Bikeradar.com

Giant Anthem X 29er
Prijs: €1200,-
BJ 2015
12.3KG
Fox Float CTD
Hoofdzakelijk SLX
Spec list

Cube AMS 120 HPA Race 29er
Prijs: €1100,-
BJ 2014
Fox Float CTD (120mm)
Compleet XT afgemonteerd
Net beurt gehad en alles gereviseerd
Adrenaline.info

Specialized Epic FSR Comp 29"
Prijs €1175,-
BJ 2013
SRAM GX/X0
Brain achter, Reba voor

Merida Ninety-six verwijderd

Merida Ninety Nine XT Editon
Prijs €850,-
BJ2016?
Manitou Marvel Pro voor Fox CTD achter
XT aandrijving, SLX remmen
Specs?

Kona Hei Hei DL
Prijs €1000,-
BJ 2013
Rockshox Reba RL
Fox Float CTD
Sram X7 & X9
Avid Elixer 3
Spec list

Omdat ik (een beetje) een getallen fetisch heb en ik veel lees over 'moderne geometry' deze maar eens zo goed en kwaad als kan vergeleken met de huidige range.

Afbeelding

Sorry dat ik wellicht moeilijk doe maar ik probeer altijd de optimale prijs/prestatie na te streven. Het is ook niet mogelijk om de fietsen allemaal te testen omdat ze nu eenmaal redelijk ver te koop staan van waar ik woon en ik de tijd (prioriteit) momenteel niet heb hier avonden voor vrij te maken.

ps. Ik ga nog altijd ingeschreven voor de Bikefreak test dagen. Is echter een kans aanwezig dat er iets prive's door heen gaat komen. Daarnaast hoe fair is het daar te proef fietsen als ik toch niet die modellen ga kopen? Zit er echt veel verschil tussen die modellen en die van 2014/2015 of zelfs 2011/2012?
Laatst gewijzigd door nardcox op do 18 mei 2017, 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Ik zit even snel je topic door te lezen en zie dat je bij de Epic een L kiest.... ik ben zelf 1.78 (zelfde lengte dus) en kom toch echt op een M uit....
Overigens voor mij echt een topfiets... Maar smaken en lichamen verschillen ;)
Ik ben mij er eentje...
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Van dit rijtje: de Anthem. Beste veersysteem. Lichtste kale frame in geval je zou willen gaan upgraden. Zeer evenwichtige afmontage.
Oudere Epics beter van wegblijven, tenzij verkoper je een factuur voor recente Brain revisie kan tonen.
Cube: tsja...niet mijn merk en niet mijn veersysteem.
Kona ook fijn qua rijgedrag, maar remmen zijn drama.

Merida ninety six is een 26" bike, de ninety nine heb ik destijds uitgebreid getest maar haalde het niet bij Anthem.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
nardcox
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 december 2016, 21:32

D-man, ik heb in die geometrie lijst al zitten twijfelen tussen M en L. Had de verkoper nog niet gevraagd hoe groot hij/zij is. Vind het op de site ook moeilijk terug vinden, waarschijnlijk zal een M beter zijn en zou die fiets dus al afvallen.

Har77,
Thanks voor je feedback!
Lees inderdaad goede dingen mbt het Maestro systeem van Giant.

De Specialized Epic FSR Comp 29" heeft 31 mrt 2017 servive laten uitvoeren, dus die zou er weer een tijdje tegenaan moeten kunnen.
Maar wel een goed punt wat ik ben vergeten te melden. Ik zou graag onderhoud zelf uit willen gaan voeren wat met de Epic brain systemen ook wat lastiger is en een service beurt loopt dan al snel in de kosten (ik lees €200-€250).
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

De Cube advertentie is verwijderd.
Ik zou ook de Anthem zeggen.
nardcox
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 december 2016, 21:32

Cube had ik fout gelinked, was naar een mooie Stereo, heb nu de link naar de AMS erin gezet.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

nardcox schreef:Cube had ik foute gelinked, was naar een mooie Stereo, heb nu de link naar de AMS erin gezet.
Cube lijkt wel goed geserviced te zijn. Misschien eens vragen naar de lagers in de links of die ook gebeurd zijn.
Koop je een fiets voor een nette prijs met een goede afmontage waar je voorlopig geen onderhoud aan hebt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De AMS en de Kona zijn wel iets andere fietsen, iets meer op toergebruik gericht.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

De Anthem. Meastro systeem wordt alom gewaardeerd en vork/demper zijn gewoon goed. Er zit weinig op die fiets wat een upgrade nodig heeft. Idem voor de Cube.
Plaats reactie