Welke is de beste keuze

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
AndreRS
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 30 september 2016, 11:41

Goedendag,

Mijn eersre MTB een Giant Revel1 uit 2012 begint op te raken (voorvork kapot en frame heeft een flinke deuk) en ik kijk nu naar een andere.
De keuze is beperkt naar 3 en nu zou ik graag jullie mening willen weten. Ik fiets wekelijks en dan voornamelijk bosrijk gebied zoals Bergen op Zoom en ik vind modder en sprongen ook geen probleem.
Dit zijn de fietsen:
https://www.fietsenwinkel.nl/sensa-livi ... -tour-2016" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.12gobiking.nl/bulls-king-cobra-disc-29-2016" onclick="window.open(this.href);return false;

Of een Cube Acid 29 uit 2014 waar ongeveer 15 ritten mee gedaan zijn voor 549,-. Reden dat deze er tussen staat is omdat de voorvork beter is dan de andere twee. Mijn budget is ongeveer 600 euro.

Ik wil jullie alvast hartelijk bedanken voor jullie reacties en mocht ik iets vergeten zijn te melden of hebben jullie betere sugesties dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet

André Goudswaard
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ze ontlopen elkaar inderdaad niet veel. De Cube is net een tikje hoogwaardiger, maar echt het verschil maken doet dat niet in de praktijk.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
AndreRS
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 30 september 2016, 11:41

Dank je wel voor de snelle reactie. Ik begin net dus echt ervaring heb ik niet ik dacht alleen dat het voor de toekomst misschien beter zou zijn om de cube te kiezen omdat de vork kwalitatief beter is.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Precies. Goede redenering :-q


Maar de andere 2 zijn ook geen miskoop.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Een klein beetje off-topic misschien, maar ik vind het toch bijzonder dat fietsenwinkel.nl er blijkbaar mee wegkomt bij belangrijkste kenmerken een 'Shimano XT schakelset' te noemen en dat dan vervolgens in de specs gesproken wordt over een Deore schakelgroep, maar uit de details blijkt dat het een XT achterderrie is, een Deore voorderrie en Alivio (!) shifters. Het staat me dan principieel al tegen om dat aan te raden...
Plaats reactie