Source Ground Zero 29er

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
joepvg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19 februari 2017, 16:32

Ben op zoek naar een nieuwe MTB, 29inch, hardtail.

Nu kwam ik deze fiets tegen en mijn vraag is of deze qua afmontering goed is gezien de prijs. Het is een zelfbouw voor zover ik begreep van de eigenaar. Kan over het frame ook niet veel vinden op internet.

https://www.kingcycle.nl/a-46329792/geb ... -48-cm-xt/
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Er staat nauwelijks informatie over de staat en leeftijd van frame en diverse onderdelen. Geen info over velgen, remmen zijn instapmodel, modeljaar vd vork?

Obv. wat hier nu staat zou ik zeggen max 800 euri's
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gegoogeld op Source MTB, niets gevonden =>Plakmerk. garantie?
Smal stuur, (te) lange stuurpen. Haalt niet het beste uit deze fiets, toekomstige update ?
Oude (zware) XT naven, smalle (en toch zware?) velgen, toekomstige update ?
Vork zonder steekas en de kleur past niet (kleur kan je met een spuitbus en nieuwe stickers wel verhelpen), ook hier ligt weer wat werk in het verschiet.
uitgevoerd met 3x10.
2x10 past beter bij 29" (in Brabant kan je zelfs met 1x10 goed uit de voeten). Ook hier weer wat puntjes voor verbetering.
Oud type 10 speed achterderailleur, zonder clutch, dus klapperende ketting (daarmee niet geschikt voor 1x10 maar werkt als 2x of 3x prima).

Klein frame, M of misschien wel S, wat is jouw lengte ? Proefrit !
(zadelpen heeft lager gestaan, wat op zich wel beter is voor de levensduur van frame en zadelpen, maar staat nu een flink eind omhoog. Is de pen lang genoeg? Vorige eigenaar was klein van stuk, langer iemand heeft proefrit gemaakt ? )
Steile balhoofdhoek, puur XC (wat prima is voor NL).
Magura schijfremmen, sommigen lopen er mee weg, anderen lopen er voor weg.

Als alles in goede (top) conditie is, dan is de prijs wel te verdedigen, voor een winkel.
Maar dan ook met service en garantie !

Verder wat Agamer al zegt, weinig info over specs en leeftijd.

Alles bij elkaar denk ik dat je voor 1000 euro ook een hele leuke nieuwe (overjarige) fiets kunt kopen, die minstens zo fijn fietst als deze. En met volledige garantie.
Maar dan wel met alu frame.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
joepvg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19 februari 2017, 16:32

Dat is toch een nette analyse op basis van weinig info en alleen de foto's .
ik ben zelf 1.78 en heb nu een Trek fuel EX 6 fully van een jaar of 8 oud denk ik. Toen ooit goedkoper kunnen kopen omdat er een spuitfout op zat.
Fiets is aan vervanging toe, dus wil iets nieuws tussen 1000 en 1500 euro. Voor die prijs zal een fully wel lastig worden, dus ben ook tevreden met HT.
Wil wel een 29inch
nieuw of gebruikt

Wilde eerst een Cube, maar hoorde slechte verhalen over het frame. Was toen bij een winkel die op een cannondale geen korting kon geven. Canyon is alleen online, dus kan niet testen.
Bram_kd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 17 juli 2016, 16:28
Mijn mountainbike: Scott spark 930

Kwam deze tegen:https://www.mantel.com/trek-superfly-6? ... N0YXJ0MTE=. Goede fiets voor je geld.
luc basie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: wo 11 juli 2012, 22:22
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9 2016

Als je graag een fully terug koopt is canyon wel een van de weinige opties om binnen budget (of buiten budget iets meer fiets) een fully te kopen.

Is de stap naar een hardtail alleen vanwege budget of? Als dat zo is zou ik eerst een aantal stukken willen rijden met een hardtail om te kijken of je daar nog wel plezier op hebt.

Ik heb omdat ik nog zat onderdelen had liggen een tijdje terug een hardtail naast m'n fully gebouwd maar die werd niet gebruikt omdat ik niet meer kon/wilde wennen aan die knetters harde achterkant :oops:

Ik heb nog nooit nieuw gekocht en rijd tot nu toe eigenlijk alleen maar fully's voor prijzen waar je om moet lachen in vergelijking tot de daadwerkelijke waarde. Kwestie van goed zoeken :winkie:
joepvg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19 februari 2017, 16:32

De stap naar hardtail is vooral vanwege budget. Liever een goede afwerking op een hardtail, dan een fully met slechtere afwerking. tweedehands ben ik eigenlijk niet zo'n fan van. Ik ben slecht in onderhandelen en heb ook te weinig verstand van alle verschilende onderdelen/specs etc..

Heb nu een hardtail op het oog van een forumlid, als dit niks is verkoop ik die weer en kijk ik verder
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

De boven genoemde bike lijkt veel op het frame van X-Trail van wijlen Fietssportief.
Daaraan denkende kosten die fiets een € 1400,- bij Fietssportief.
Dan is deze goed aan de prijs, en wat dekt de 3 maanden garantie allemaal?
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Heb ze wel eens op MP zien staan. Daar werden ze nieuw aangeboden met vaste of verende vork. Is alweer een paar jaar geleden, niet bij een LBS en ben ze na een tijdje ook niet meer tegen gekomen....
Misschien is een Cube nog niet zo'n slecht idee..... :tong :tong
Plaats reactie