Bike mening welke van de 3:

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Dus op basis van al jullie meningen kom ik ook niet echt verder.
De meningen verschillen nogal.

Ik ga voor mij zelf maar een lijstje maken met voor en nadelen op basis van componenten.

Het enige waar ik dan mee zit is de voorvork van de radon. Is deze nou beter of juist minder dan een SID?

Terralogic vs manueel locken?
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Terralogic is erg fijn. Duurt soms even om de juiste instelling te vinden maar daarna geen omkijken meer naar. Doet onder alle omstandigheden wat ie moet doen. Al zullen andere zeggen dat het altijd een compromis is :wink:

Nog even terugkomen op je begin post en je opmerking over de Formula C1 remmen. Lijkt wel of iedereen de eerste indrukken uit de bladen zomaar overneemt :-? (No offence) Ik heb ze op mijn trailbike met 180mm schijven en nog nooit problemen mee gehad. Lange technische alpenafdaling, bikepark etc. Geen klap verkeerd gegeven. Een keer gevallen, remhendel 180 graden de verkeerde kant op gebogen en uit de remhendel geklapt. Terug geduwd en de Alpen week uit kunnen rijden zonder probleem. (Thuis wel vervangen). Andere rijders hadden ze ook en echt geen enkel probleem!

Terug naar je initiële keuze. Met je budget van 2700 euro kun je overwegen zelf een bike op te bouwen! Maar dan heb je alleen maar meer vragen :wink:
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

@ One Only bedankt voor je terugkoppeling.
Betreft de remmen zeg ik ook niet dat ze slecht zijn. Maar ik vind het aangrijpen van de remmen slecht te doseren in vergelijking met SLX/XT remmen.

Voor de rest vind ik alleen de imbus bout waarmee de remblokken vast zitten compleet waardeloos. Alu Boutjes wie bedenkt het. Betreft de kwaliteit overall hoor je mij voor de rest niet klagen.

Zelf opbouwen is niet echt een optie na mijn mening. Je komt veel al duurder uit of je hebt geen gelijkwaardig materiaal. Mocht dat je wel lukken word het een zoektocht naar materiaal waar ik persoonlijk geen zin in heb.

PS Budget is max 3000 euro. Maar het geld hoeft niet op zeg ik altijd. Maar mocht iemand een zeer goede aanbieding weten ik sta er voor open.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

remco1b schreef:Dus op basis van al jullie meningen kom ik ook niet echt verder.
De meningen verschillen nogal.

Ik ga voor mij zelf maar een lijstje maken met voor en nadelen op basis van componenten.
Het zijn ook maar meningen en verder ga je niet komen. De fietsen zijn gewoon erg vergelijkbaar op wat onderdeeltjes na. Dat 'Eagle' wat overdreven is kun je misschien nog als feit beschouwen. Je persoonlijke voorkeur zal een doorslag moeten geven.

Enige wat ik nog kan toevoegen (of bevestigen) is dat je misschien het beste de goedkoopste pakt en weer een setje wielen laat bouwen. In alle gevallen ga je er met een mooi setje wielen in rijeigenschappen op vooruit!

remco1b schreef:Het enige waar ik dan mee zit is de voorvork van de radon. Is deze nou beter of juist minder dan een SID?

Terralogic vs manueel locken?
Wat werking betreft is de FOX een tikje beter. Maar aan de andere kant hebben we het over 100 mm op een hardtail en op het moment dat de vering aan zijn grenzen komt zijn er waarschijnlijk al andere beperkingen... .

De laatste generatie Terralogic werkt wel heel lekker, gaat inderdaad open als je dat verwacht. Totdat het terrein wat ruiger wordt, dan komt ook dat spul weer aan zijn grenzen. Maar dan zit je met een wedstrijd hardtail toch al op de verkeerde fiets.... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Bedankt Lars,

ik ga even kijken wat mijn eigen keuzes zijn.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

remco1b schreef:Bedankt Lars,

ik ga even kijken wat mijn eigen keuzes zijn.
Ik zou je eigen keuzes ook de doorslag laten geven... Of kies welke je het mooist vindt, je kunt de fiets altijd later nog downgraden of upgraden...

Overigens zou ik persoonlijk wel een Radon Jealous (bv. 7.0 of 8.0) verkiezen boven een Black Sin, maar goed ik vind Shimano dan ook prima en zou ook niet perse Sram hoeven hebben. En die misschien iets fractie betere afmontage van de Black Sin maakt de fiets niet perse beter dan een Jealous. Met de Black Sin heb je toch iets ouder model, juist omdat je een "nieuwere" fiets wil aanschaffen ben je beter af met een Jealous, beetje in het straatje van de Exceed (de betere opvolger van de Grand Canyon CF was dat eigenlijk ook min of meer). Verder is Shimano XT van de Jealous 8.0 ook iets "goedkoper" qua slijtonderdelen.
Plaats reactie