Canyon neuron al 9.9 of 8.9

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

aurelius schreef:
jernij schreef:Meer mensen problemen met de dropper? Bij mij komt ie niet helemaal terug omhoog, moet er dan aan trekken om hem er helemaal uit te krijgen....
.

Hoe vast staat je zadelpenklem, die de dropper fixeert? Draai die eens wat losser. Bij mij ooit de simpele oorzaak geweest van 'een gloednieuwe dropper die het niet goed deed', ahum...
Staat af fabriek... Zal eens checken idd. 4nm gaf Canyon aan.
Kan ik die zadelpen ook insmeren met vaseline? (Ff niets anders in huis...)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Als je hem ergens mee In smeert zou ik Bruno oid gebruiken, zeker geen vaseline, dat plakt te erg en houd dus vuil vast. Welk merk dropper is het?
Don't believe the hype!
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Rockshox
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

aurelius schreef:
jernij schreef:Meer mensen problemen met de dropper? Bij mij komt ie niet helemaal terug omhoog, moet er dan aan trekken om hem er helemaal uit te krijgen....
.

Hoe vast staat je zadelpenklem, die de dropper fixeert? Draai die eens wat losser. Bij mij ooit de simpele oorzaak geweest van 'een gloednieuwe dropper die het niet goed deed', ahum...
Ik geloof dat dit geholpen heeft :-)
12.5 cm moet er uit steken toch?
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Ik zit ook te azen op de Neuron 9.9. Jammer dat hij niet meer in het zwart leverbaar is in XL. Ik heb 'm nog niet gekocht omdat ik eerst mijn Grand Canyon AL 9.9 SL verkocht wil hebben..

Ik heb nog eventjes geduld ... :-?
knrd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 13 juli 2017, 21:12
Mijn mountainbike: is smerig!

Ook ik ben aan het kijken voor een nieuwe fiets en mijn oog is gevallen op de Neuron 8.9.
De vraag voor mij is of de 9.9 upgrade nodig is voor mij en of ik dit wil overwegen?!
Heb natuurlijk wel vaker gefietst maar afgelopen jaar pas serieus gaan MTB'en dus vraag me af of ik dan al meteen zo'n "grote" fiets moet nemen..

De reacties van jullie hier kunnen mij in principe wel overhalen (meer grip etc.) maar zo is het met elk type wat iets hoger is of zie ik dit verkeerd?
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Met de 8.9 heb je ook al een fantastische fiets hoor. Zal niet veel onder doen, zeker qua grip en stuurgedrag vergelijkbaar met de 9.9. De 9.9 heeft iets lichtere Wielset en Xt remmen en iets luxere vork en demper maar wat je bij de 8.9 krijgt is al meer dan gemiddeld qua afmontage. De fiets aan sich is qua frame en geo natuurlijk gewoon hetzelfde, dus top :-q Ik vond zelf de Wielset, Xt remmen en vork en demper erg aantrekkelijk tov de meerprijs, vandaar mijn keus voor de 9.9
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Voor mij waren het ook de wielen (lichter en bredere velg) en de vork met Fit4 demper die het hem deden. En ik wilde per se een groene :tong
De SLX remmen op de 8.9 doen volgens mij niet onder voor de XT remmen, enkel wat meer verstel mogelijkheden zoals ik het begrijp.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Oh, en niet geheel onbelangrijk, toen ik m kocht was de 9.9 de enige fiets in de aanbieding, dus net zo duur als de 8.9.. Keuze gauw gemaakt.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Ik wou gewoon de beste fiets van €3000...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Raven biker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 21 augustus 2010, 09:04
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9

Oorspronkelijk had ik me oog laten vallen op de 8.9. Maar toen de 9.9 in de aanbieding kwam, heb ik voor het geld van een 8.9 een 9.9 kunnen komen.

Ben er vorige week nog in Willingen mee geweest en geen moment spijt gehad. Heerlijke fiets en die dropper is echt een geweldige uitvinding :)
knrd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 13 juli 2017, 21:12
Mijn mountainbike: is smerig!

De 9.9 Stealth is momenteel uitverkocht in L en XL.
Dus zal moeten wachten of tot hij weer op voorraad komt of totdat er misschien een nieuw model uitgebracht gaat worden?
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

knrd schreef:De 9.9 Stealth is momenteel uitverkocht in L en XL.
Dus zal moeten wachten of tot hij weer op voorraad komt of totdat er misschien een nieuw model uitgebracht gaat worden?
De 9.9 is er weer in die maten. Wel voor de oude prijs van €2999,-
knrd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 13 juli 2017, 21:12
Mijn mountainbike: is smerig!

Ik zag het ook ja, dankje!
Toch wil ik nog even afwachten aangezien er hier en daar nieuwe modellen komen.
Neem aan dat Canyon ook wel met een nieuw model zal komen voor komend jaar.
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

Ik heb zelf de neuron 7.9 (green) gekocht in Koblenz. Geweldige bike. oa Meer ontspannen afdalen. Zoveel plezier met deze. Behoorlijk verschil met mijn vorige cube.

Wel een paar dingen veranderd. KMC ketting, tubeless, magura hc storm 203mm schijven (v en a).
Afgelopen week Hope pro4 naven met NoStance flow ex velg. (breedte velg 32,3 )
Plaats reactie