Schoenenadvies voor flat pedals

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Die overschoenen klinken leuk, maar als je een beetje op grote voet leeft, hebben ze geen geschikte maat voor je...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

TenZNL schreef:Deze: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 6&t=135130" onclick="window.open(this.href);return false;
Juist, die idd. Thx TenZ :-q
MacReal schreef:Die overschoenen klinken leuk, maar als je een beetje op grote voet leeft, hebben ze geen geschikte maat voor je...
Nou volgens de laatste posts in dat overschoenen topic (zie de link zoals hierboven ook gequote) zouden ze de maten gaan herzien en uitbreiden? Valt te bezien wat dat oplevert natuurlijk.
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

had vorig jaar de Adidas Terrex... deze zijn na 1 jaar versleten nu voor five ten's gegaan. Ze bevallen me nog beter. https://www.bike-discount.de/en/buy/fiv ... oes-547340" onclick="window.open(this.href);return false;
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

azazel schreef:had vorig jaar de Adidas Terrex... deze zijn na 1 jaar versleten nu voor five ten's gegaan. Ze bevallen me nog beter. https://www.bike-discount.de/en/buy/fiv ... oes-547340" onclick="window.open(this.href);return false;
Met 1 jaar versleten klink niet goed.
Whats gebeurt :~ ?
Ze zien er degelijk uit, lekker hoog ook, lijkt me fijn op ruige stenen trails.

Heb ik nu gewoon mazzel dat de Terrex in mijn maat overal is uitverkocht :winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb meerdere paren Terrex en hoewel het fijne loop/wandelschoenen zijn, is de zool vel slapper als dat van 5ten, 66one etc.
Om natte koude voeten in de winter te voorkomen in mijn 5-tens draag ik sealskinz sokken.
Die dingen zijn lekker warm en absoluut waterdicht: zaterdag na het fietsen een setje gewassen (zonder centrifugeren) en opgehangen. De buitenkant was vandaag kurkdroog en IN de sok stond na 2 dagen gewoon nog een plasje.

De lange sokken sluiten perfect aan op mijn kniebeschermers aardoor je in de praktijk swinters ook geen lange broek nodig hebt voor toch ingepakte benen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

marcomtb1972 schreef:
azazel schreef:had vorig jaar de Adidas Terrex... deze zijn na 1 jaar versleten nu voor five ten's gegaan. Ze bevallen me nog beter. https://www.bike-discount.de/en/buy/fiv ... oes-547340" onclick="window.open(this.href);return false;
Met 1 jaar versleten klink niet goed.
Whats gebeurt :~ ?
Ze zien er degelijk uit, lekker hoog ook, lijkt me fijn op ruige stenen trails.

Heb ik nu gewoon mazzel dat de Terrex in mijn maat overal is uitverkocht :winkie:
De zool was doorgesleten, gat in de bovenkant en de veters heb ik tussentijds ook moeten vervangen.
Terrex vond ik een fijne schoen, had ook erg veel grip, maar de Five Tens zijn warmer, steviger (zo lijkt het) en de zool plakt nog meer op je pedaal.
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Plaats reactie