Welke maat voor Canyon Exceed CF SLX 8.0

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Ben benieuwd hoe het past. En je weet, zadel kan omlaag en er kan een kortere stuurpen op. :winkie:
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

De eerste bevindingen zijn positief, maat is goed. Onder de stuurpen zitten nog 2cm spacers, misschien verwijder ik die nog. Stuur moet ik nog inkorten, vorige was 58 cm, nieuwe 72 cm, denk dat ik eerst eens 68 cm ga proberen.
Andere handvaten en bidonhouders bestellen, garmin installeren en dan in het weekend eerste testrit. En wil ook nog tubeless gaan rijden, als het goed is zijn de velgen tubeless ready maar zijn de banden niet gemakkelijk tubeless te krijgen. Op de oude liggen nog goede Schwalbes, die heb ik al tubeless gereden dus dan komen die erop.

Oja, gewicht 9,6 kg met kofferweegschaal!
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

De S was vast 9,5 kg. :tong
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Bergbike schreef:De S was vast 9,5 kg. :tong
Haha :lol:
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

banden zijn heel snel tubeless,..Exceed is topfiets. Met een zijlader kunnen er overigens 2 750ml flessen in het frame. Weet niet welke garmin je besteld maar gezien de korte stuurpen zou ik bijv bij bike-components de sram houder bestellen. Kost iets van 14euro en hierdoor komt je garmin mooi in het verlengde van je stuurpen (de originele van garmin is meer dan 3x zo duur)

Veel plezier met je fiets!!
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

schepp schreef:banden zijn heel snel tubeless,..Exceed is topfiets. Met een zijlader kunnen er overigens 2 750ml flessen in het frame. Weet niet welke garmin je besteld maar gezien de korte stuurpen zou ik bijv bij bike-components de sram houder bestellen. Kost iets van 14euro en hierdoor komt je garmin mooi in het verlengde van je stuurpen (de originele van garmin is meer dan 3x zo duur)

Veel plezier met je fiets!!
Dank je! Ik heb een Garmin Edge 1000 bundel, dus ook de verlengde houder :roll: Bedoel je dat de Conti's makkelijk tubeless te maken zijn? Ik had gehoord dat ze daar niet geschikt voor zijn.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Ik heb een K-edge houder die op aan m'n topcap vastzit. Om een of andere reden denk ik dat dat bij een val veiliger is.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Eerste testrit is geslaagd, wat een fiets!!!

Ik had in handvatten alvast aan beide kanten 2 cm naar binnen gezet, 72 is wel heel erg breed als je 60 gewend bent. Nog een paar keer proberen op 68 cm, als dat nog steeds goed bevalt dan ga ik stuur inkorten. Ik denk dat de 2 cm spacers ook nog wel onder de stuurpen weg kunnen. Heb inmiddels andere handvatten besteld (Ritchey WCS True Grip rood). En tubeless maken van de wielen, maar weet niet of dat met de aanwezige banden gaat (CONTINENTAL X-KING RACESPORT, 2,2) Weet iemand dat?
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Hallo,

Na 1,5 jaar naar volle tevredenheid op de Exceed gefietst te hebben zit er nu een kraak in het bracket. Vooral bij aanzetten en staand klimmen.
Contact gehad met Canyon, maar dit wordt niet onder garantie vervangen zeggen ze, is een slijtageonderdeel!
Er zit een pressfit lager in van RaceFace.
Wat vinden jullie? Valt dit onder garantie? Er is hooguit 1000 km mee gefietst.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

1,5jr: lager vervangen, en indien het daarmee opgelost was het inderdaad het lager. Slijtageonderdeel, geen garantie inderdaad. Had je huidige LBS 'de diagnose' gesteld, er al naar gekeken?

(Stel, het lost het probleem niet op, dan is het natuurlijk de vraag waardoor het dan wel zou komen. Eventueel kun je dat ook na laten kijken bij het servicecentre in Eindhoven).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

aurelius schreef:1,5jr: lager vervangen, en indien het daarmee opgelost was het inderdaad het lager. Slijtageonderdeel, geen garantie inderdaad. Had je huidige LBS 'de diagnose' gesteld, er al naar gekeken?

(Stel, het lost het probleem niet op, dan is het natuurlijk de vraag waardoor het dan wel zou komen. Eventueel kun je dat ook na laten kijken bij het servicecentre in Eindhoven).
Geen LBS, dit is mijn eigen conclusie. Helaas meer ervaring met dat getik.
Denk dat ik hem naar servicecenter in Eindhoven breng, mocht het toch iets anders zijn.
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Servicecenter Canyon plaatst weer hetzelfde bottombracket als vervanging. Ik zou graag een ander willen.
Weet iemand welke er ook past?

Nu zit er een RF BB92 30mm in als ik het goed heb.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RF = Race Face? Dat is op zich een goed lager (hoewel je wat wisselende geluiden hoort), dus heel erg ben je er niet mee gestraft!


Maar wil je echt beter, pak dan een Hope of een C-Bear of een Enduro.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Ja is RaceFace, lees inderdaad verschillende berichten.
Weet jij of je van dit bottombracket het vet kan vernieuwen?
Ik doe al mijn onderhoud zelf, wil dit ook zelf doen, maar kan van dit specifieke bb niets vinden op internet.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Bijna alle bb lagers zijn geseald (ik zou niet weten welke niet). Uiteraard kun je wel vet smeren op de trapas en kun je de lagers met vet monteren (aan te raden zelfs!)
Eventueel zou je met een naaldje het seal kunnen verwijderen en wat extra/nieuw vet smeren.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie