Transition Smuggler 29er

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gemini29
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 09:29

En toch zou je, als ex-BMXer, ook eens met een 120/130mm 27,5" moeten testrijden..
Iets in de richting van een Rocky Mountain Thunderbolt of Kona Process 135
TillyGemert
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 14 april 2008, 08:29
Contacteer:

Leuk dat er zoveel reacties komen op dit topic!

Ik zit momenteel ook naar de Evil Following te kijken, alhoewel ik een beetje "bang" ben van carbon voor een MTB...

ook zit ik inderdaad te kijken naar wat 650B modelletjes, zoals o.a. de Transition Scout..

Alhoewel de reviews van de Smuggler echt heel goed zijn.

Over de Evil kan ik niet al te veel vinden......
Laatst gewijzigd door TillyGemert op za 6 februari 2016, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

"bang" voor Carbon?

tegenwoordig is carbon schade goed te repareren terwijl vergelijkbare alu-schades een frame kunnen afschrijven.

en er is behoorlijk veel over Evil te vinden hoor. Maar dan vooral in de Engelstalige fora.

eerste hit: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/categ ... -16-49922/" onclick="window.open(this.href);return false;
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
TillyGemert
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 14 april 2008, 08:29
Contacteer:

@doezel

ja daar heb je misschien wel een punt... Ik bedoel dus inderdaad flinke klappers van stenen tegen het frame. bij alu kun je er inderdaad lelijke deuken aan over houden die er nooit meer uit gaan. Carbon is dan inderdaad nog te fixen.... Alhoewel ik er altijd een zure nasmaak van zou houden, van zo'n reparatie. Maar goed, voor eventuele weder verkoop is een alu frame met een deuk ook afgeschreven.....

Goede review trouwens van Bike Radar. Ik had er al diverse gelezen maar de meeste waren wat sumier...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

doezel schreef:"bang" voor Carbon?

tegenwoordig is carbon schade goed te repareren terwijl vergelijkbare alu-schades een frame kunnen afschrijven.
Dat is nu juist het probleem... Carbon moet je repareren. Als je een alu frame dusdanig kapot maakt dat het niet meer rijdbaar is, dan is het met carbon ook echt wel voorbij. :kiss: :bier:



Maar in de praktijk hoor je nauwelijks van kapot carbon. Hier en daar wat garantiegevallen, misschien iets meer dan bij aluminium. Maar dan krijg je meestal ook daadwerkelijk garantie. Problemen met carbon zitten blijkbaar vooral bij de racefiets...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Mooie fiets, maar geen mogelijkheid voor front derailleur. Weet niet of dat in de Alpen zo fijn is.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

In de alpen regel je gewoon een liftpas en laat je je lekker naar boven brengen zodat je al je energie in het dalen kunt steken. :tong
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Hier in BC zeggen we dan: HTFU :winkie:
TillyGemert
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 14 april 2008, 08:29
Contacteer:

Mooi kaal zonder die front derailleur mount...

Ik rijd nu met SRAM 1x11, met een 36 blad voor, en daar kom ik in zuid Frankrijk aardig goed mee vooruit. Met een 34 voor zou het in de Alpen moeten lukken, of anders een 32...

1x11 bevalt me zo goed dat ik nooit anders meer wil..
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

nielsvk schreef:Hier in BC zeggen we dan: HTFU :winkie:

Ken wel weze, maar de beperkte tijd die ik op de fiets beschikbaar heb, wil ik gebruiken om plezier te hebben. En als ik ergens GEEN plezier aan heb is het wel bergop fietsen. Daarnaast: ook van een goede downhill kun je helemaal kapot onder aan komen. Dan ben je blij dat je in de lift even kunt uitrusten voordat je hetzelfde nog een keer gaat doen.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Het was maar een grapje hoor. Ik pak in de alpen ook graag een lift! :-q

Neemt niet weg dat hier in BC de meeste gave trails alleen zijn te bereiken door naar boven fietsen. Wat dan weer prima gaat met 1x, om terug te komen op de oorspronkelijke opmerking. Kwestie van het juiste voorblad kiezen.
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Het komt op mij over dat de Smuggler maar ook de Kona Process meer gebouwd zijn voor de fun in de trailparks zoals je die in Wales maar ook in Livigno aantreft. Veel flow afdalingen, scherpe bochten, en af en toe een klimmetje om weer hoogtemeters te winnen. Dan kom je prima weg met 1*11. Voor het klassieke Alpenwerk, zeg maar 1-2 uur klimmen, met af en toe echt steile stukken (boven de 20%), gevolgd door lange afdalingen, lijkt mij dat de meesten meer baat hebben bij een setup met dubbel. Dit werk bedoel ik dan (Greitspitze bij Ischl, gejat uit ander topic van Fred):

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Precies de reden dat ik huiverig ben voor fietsen/frames met alleen de mogelijkheid voor een single setup. Ik heb ervaring genoeg in de Alpen en ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik iets van een 22/36 nodig heb als lichtste verzetje (op een 29er). Met een single ring betekent dat hooguit een 26 voor"blad", en dan ga zelfs ik wel erg weinig top-end overhouden ;-)

Ken je jezelf en het geplande gebruik goed genoeg om zeker te weten dat je wel met een voorblad uitkomt is er uiteraard niks op tegen. Maar heb je nog nooit in het hooggebergte gereden kan het wel een valkuil zijn om met de 1x mode mee te gaan...
Kies dus bewust ;-)

Los van dit verhaaltje vind ik het een aantrekkelijk fietsje die Transition :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

gertjant schreef:Het komt op mij over dat de Smuggler maar ook de Kona Process meer gebouwd zijn voor de fun in de trailparks zoals je die in Wales maar ook in Livigno aantreft. Veel flow afdalingen, scherpe bochten, en af en toe een klimmetje om weer hoogtemeters te winnen. Dan kom je prima weg met 1*11. Voor het klassieke Alpenwerk, zeg maar 1-2 uur klimmen, met af en toe echt steile stukken (boven de 20%), gevolgd door lange afdalingen, lijkt mij dat de meesten meer baat hebben bij een setup met dubbel. Dit werk bedoel ik dan (Greitspitze bij Ischl, gejat uit ander topic van Fred):

Afbeelding
Offtopic: Heey daar ben ik in september 2015 nog omhoog gefietst tijden de 1e dag van de Vasa Ischgl-Lago di Posschavio TransAlp..........is een vrij lange klim met aan het einde idd stukken van 20%, dus zekers 22/36 ;-)

Voor de kijkers thuis links ligt er een hele gave slingerende 'geulige' afdaling met veel stenen..........heel gaaf, daarna kom je even uit op asfalt en dan gaat de afdaling verder maar dan meer in de brede flowiy downhill achtige uitvoering zonder stenen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tenzij je dit pad weer naar beneden neemt heb je echt niets aan een groot voorblad: mee trappen zul je niet doen. Dus gewoon een 26 of 28 op de 1x11 monteren en boven kom je dan wel. En naar beneden toe: remmen los!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie