Transition Smuggler 29er

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

In mijn zoektocht naar een short travel 29er fully ben ik ook op de smuggler gestuit. Reviews zijn lovend, maar het kost ook wel wat. Zijn hier inmiddels meer ervaringen met deze fiets? Inzetbereik zal veel in NL zijn, en zo nu en dan naar het buitenland (ardennen bijv, komend jaar ook transalp oid op de wishlist).

Ik kijk bijv ook naar een Canyon Neuron; met name veel voordeliger en ook lichter. De stijle balhoofdhoek staat mij echter wat tegen. Ghost SL Amr is ook een optie. De Smuggler zal ik zelf op gaan bouwen, dat is dan wel leuker natuurlijk...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Zijn erg mooie frames... Maar ik ben niet geheel onpartijdig in deze :lol: :lol: :lol:
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

En dan staat de Smuggler niet eens op je site ;-)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een Banshee Phantom frame (105mm achter) is iets goedkoper dan een Smuggler frame.
Maar ach, doe die toch maar niet, laat 'm maar lekker een beetje exclusief blijven ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Nog iemand een visie op een smuggler vs een neuron?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

punk86 schreef:Nog iemand een visie op een smuggler vs een neuron?
Klinkt mij in de oren als 'Ford Focus RS' versus 'Golfje diesel', wat beleving betreft. Maar volksstammen zijn tevreden met een Golfje.

Verder lijkt het mij niet dat je deze twee moet vergelijken. De Neuron ken ik en is een leuke fiets voor Nederland en je kunt er mee uit de voeten in het buitenland, allrounder, maar zonder sterkte punten.

De Transition heeft een behoorlijk afwijkende geometrie die je zowel speels als vertrouwenwekkend zou kunnen noemen, iets wat vrijwel alle tests over die fiets bevestigen. Ik denk wel dat je een tikje actieve rijder moet zijn om het er werkelijk uit te halen. Wat klimmen betreft zal 'ie niet onder doen voor de Neuron.

Als het je gaat om knallen door de bochten, lekker gooien en smijten en met enige regelmaat naar het buitenland om lekker naar beneden te raggen: Smuggler.

Minder getrainde, statische rijder die vooral in NL zijn rondjes draait: Neuron.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Lars TB schreef:
punk86 schreef:Nog iemand een visie op een smuggler vs een neuron?
Klinkt mij in de oren als 'Ford Focus RS' versus 'Golfje diesel', wat beleving betreft. Maar volksstammen zijn tevreden met een Golfje.

Verder lijkt het mij niet dat je deze twee moet vergelijken. De Neuron ken ik en is een leuke fiets voor Nederland en je kunt er mee uit de voeten in het buitenland, allrounder, maar zonder sterkte punten.

De Transition heeft een behoorlijk afwijkende geometrie die je zowel speels als vertrouwenwekkend zou kunnen noemen, iets wat vrijwel alle tests over die fiets bevestigen. Ik denk wel dat je een tikje actieve rijder moet zijn om het er werkelijk uit te halen. Wat klimmen betreft zal 'ie niet onder doen voor de Neuron.

Als het je gaat om knallen door de bochten, lekker gooien en smijten en met enige regelmaat naar het buitenland om lekker naar beneden te raggen: Smuggler.

Minder getrainde, statische rijder die vooral in NL zijn rondjes draait: Neuron.
Dit valt mij ook in vergelijking met een 29" Fuel ex (2017 model). Het is harder werken op een Smuggler, maar dat maakt het o zo leuk om op te rijden.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Lars TB schreef:
punk86 schreef:Nog iemand een visie op een smuggler vs een neuron?
De Transition heeft een behoorlijk afwijkende geometrie die je zowel speels als vertrouwenwekkend zou kunnen noemen.....
Speelsheid en vertrouwen in moeilijkere afdalingen is wel precies wat ik zoek naast mijn Grand Canyon hardtail......
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

De kogel is bijna door de kerk. Moet ook wel, wat de voorraad is goed aan het slinken bij de webshops. De 2018 smuggler wordt flink duurder en heeft boost. Omdat ik nog prima wielen heb, zit ik daar dus niet te wachten.

Iemand nog bekend met goede webshops die transition verkopen? .uk of .de geen probleem.
patrickvb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 17:29
Mijn mountainbike: Is neon geel en heeft 2 wielen

1399,- bij go cycle.de is een prima shop met diverse maten op voorraad.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Waren ze niet op voorraad bij Bike-component? Het is sale...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Gocycle is goede tip, heeft alleen de zwart gele nog. BC heeft geen L meer helaas.
Plushhill cycles.uk heeft nog een zwarte L, echter voor 150e meer dan de zwart/gele uit Duitsland...
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Mountainlove.de
Ride a bike!
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Gocyle toch ook niets meer, mountainlove ook niet. De britten draaien er zonder meerprijs een bottombracket in en een hope headset. Tevens geen verzendkosten. Prima zaken doen met Allen van Plush hill cycles.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

trailtoys.de?
Plaats reactie