Keuzehulp kids mtb

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Voordeel van de islabikes is dat deze echt op kinderen zijn opgebouwd bijvoorbeeld korte crankarmen , heb met ze staan praten op de bikemotion toen hadden ze nog geen fietsen met schijfremmen dat is nu opgelost zonde zien
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
beaver82
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 31 oktober 2014, 08:08
Mijn mountainbike: 2015 Trek Superfly8

Gisteren zijn nieuwe fiets wezen ophalen, hij heeft lang genoeg moeten wachten :D

Het is een Orbea mx24 team geworden in rood-wit. Ik heb nog een tijdje aan het twijfelen geweest om een 26" met klein frame op te bouwen maar dan uiteindelijk toch het risico niet genomen om misschien wel te snel te groot willen gaan. Hij heeft er gisteren wat mee aan het spelen geweest en 24" was de juiste keuze denk ik :-q

Afbeelding
Afbeelding
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooi, zeker geen 26" nodig inderdaad! Hier kan 'ie een hele tijd mee vooruit!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

Cool, is Sid er klaar voor om vandaag al met zijn nieuwe fiets te knallen???

Inderdaad de juiste keuze om niet naar 26" te gaan.
Hier gaat hij nog wel enige tijd genot van hebben. :-q
beaver82
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 31 oktober 2014, 08:08
Mijn mountainbike: 2015 Trek Superfly8

Nee Geert, vandaag gaat hij nog met z'n kleintje rijden. Hij heeft er nog niet deftig mee kunnen rijden en hij gaf zelf aan dat hij voor vandaag z'n oude verkoos :lol:

Als hij nog wakker wordt, want die luilak ligt nog steeds te slapen :lol:
Speedy G.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 7 maart 2012, 17:39
Mijn mountainbike: Scott Scale 40 XXL 2012 & project X - Santa Cruz Tallboy XXL carbon 2013

beaver82 schreef:Nee Geert, vandaag gaat hij nog met z'n kleintje rijden. Hij heeft er nog niet deftig mee kunnen rijden en hij gaf zelf aan dat hij voor vandaag z'n oude verkoos :lol:

Als hij nog wakker wordt, want die luilak ligt nog steeds te slapen :lol:
Nu nog altijd???
Die van mij is al van 6u.00 wakker want vandaag gaat hij winnen zegt hij. :lol:
Gelukkig weten wij wel beter. :winkie:
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Mooie fiets.

Daar gaan jullie samen een hoop plezier aan beleven.
26 inch is zo te zien nog veel te groot.

Groet Patrick
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Mooie fiets!

Gaat dat goed in het terrein??
Mijn zoon is 7 en 1,32 en fiets nog op een 20 inch. Ik ga hem nog niet op een 24inch zetten voor de wendbaarheid. Op z,n vroegst in de zomer pas. Gaat om Cubes.

Nou vind hij het op een of andere manier fijn om al bijna met een negatieve drop fietsen, terwijl de meeste kinderen een laag zadel hoog stuur fijn vinden.
beaver82
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 31 oktober 2014, 08:08
Mijn mountainbike: 2015 Trek Superfly8

Zijn eerste indrukken zijn dat het vooral allemaal wat gemakkelijker en sneller gaat. Een beetje zoals het 26" vs 29" verhaal. En over die wendbaarheid maak ik me niet teveel zorgen. Een fiets die past is altijd wendbaarder als een te kleine of te grote fiets, ongeacht de wielmaat imo.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Dat klopt, zeker die kinderfietsen kan je niet zomaar verglijken met elkaar.
Jason
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 3 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC 29er met 1x11; Bulls Wild Flow 2

Mooie fiets! Lekker raggen nu! :D
Cube-Elite schreef: Gaat dat goed in het terrein??
Mijn zoon is 7 en 1,32 en fiets nog op een 20 inch. Ik ga hem nog niet op een 24inch zetten voor de wendbaarheid. Op z,n vroegst in de zomer pas. Gaat om Cubes.
Mijn kinderen hebben beide op een 20" (Merida Dakar) en 24" (Giant XTC) gefietst en ik merkte heel snel dat de 24" veel stabieler was dan de 20". Mijn zoon is nu 1.28m en wij hebben de 20" verkocht omdat hij er nooit meer op fietste. Hij doet echt alles op de 24". Omdat de 24" fiets stabieler is kan en durft hij harder door de bochten dan met de 20". Hij had met de 20" ook erg veel last dat de cranks tegen de grond kwamen bij trappen door de bocht. Dat euvel is weg bij de 24" (152mm cranks op de 20", 160mm cranks op de 24")
What doesn't kill you, makes you stronger.
Etiën M
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 5 maart 2012, 13:58

Mooie fiets die Orbea MX 24 team. Twijfel zelf ook tussen deze en de Woom, die sinds dit jaar met kortere cranks (13 cm) geleverd wordt... Lastige keuze.... Verkoopt Orbea ook online?
Live slow, ride fast!
beaver82
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 31 oktober 2014, 08:08
Mijn mountainbike: 2015 Trek Superfly8

Online niet dacht ik...
Maar ik kan je wel verzekeren dat die Orbea een echte topfiets is. Licht, stuurt goed, deftige groep en doordachte afmontage. Alleen de remmen hebben we veranderd, die zijn dan weer geen hol waard :lol:
Etiën M
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 5 maart 2012, 13:58

beaver82 schreef:Online niet dacht ik...
Maar ik kan je wel verzekeren dat die Orbea een echte topfiets is. Licht, stuurt goed, deftige groep en doordachte afmontage. Alleen de remmen hebben we veranderd, die zijn dan weer geen hol waard :lol:
Wat heb je met de remmen gedaan?
Live slow, ride fast!
beaver82
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 31 oktober 2014, 08:08
Mijn mountainbike: 2015 Trek Superfly8

Ik had thuis nog oude xtr v-brakes liggen, heb die er dus opgezet. De originele remhoeven liepen aan en kreeg je niet fatsoenlijk afgesteld
Plaats reactie