Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 144  Volgende
Auteur Bericht
Offline
BerichtGeplaatst: wo 7 maart 2018, 17:08 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: ma 14 januari 2013, 20:23
Berichten: 2685
Mijn mountainbike: FatFront Monkey en verder te veel om op te noemen.
Ik zie persoonlijk alleen voordelen van 1x setup ivm bagger/sneeuw en gooi er bij wat beter weer toch liever een dubbel op. Ik vind het nog steeds handiger voor een klim het voorblad om te gooien ipv tig stapjes achter.

_________________
Big Wig viewtopic.php?f=14&t=108966
Karate Monkey viewtopic.php?f=14&t=99583&start=45#p1744933


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: wo 7 maart 2018, 17:11 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: ma 14 januari 2013, 20:23
Berichten: 2685
Mijn mountainbike: FatFront Monkey en verder te veel om op te noemen.
Trek aan de gravel met de nieuwe Checkpoint https://www.bicycling.com/bikes-gear/tr ... ike-review

_________________
Big Wig viewtopic.php?f=14&t=108966
Karate Monkey viewtopic.php?f=14&t=99583&start=45#p1744933


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 8 maart 2018, 12:20 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: vr 11 april 2003, 17:47
Berichten: 1734
Mijn mountainbike: is een obsessie
MonkeyRider schreef:
Trek aan de gravel met de nieuwe Checkpoint https://www.bicycling.com/bikes-gear/tr ... ike-review

Alleen de carbon modellen met isospeed decoupler :~ :-{


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 8 maart 2018, 13:11 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: za 17 mei 2008, 10:28
Berichten: 392
Mijn mountainbike: Niner Air9 2012
Opperhoofd schreef:
MonkeyRider schreef:
Trek aan de gravel met de nieuwe Checkpoint https://www.bicycling.com/bikes-gear/tr ... ike-review

Alleen de carbon modellen met isospeed decoupler :~ :-{


Zie eerlijk gezegd de meerwaarde van die Checkpoint ook niet zo... Heb even naar de Trek Domane gekeken, waar die decoupler wél achter zit bij de aluminium modellen (carbon geloof ik voor en achter).... Maar zie misschien een aantal dingen over het hoofd....

_________________
De benen willen soms wat anders dan de baas.


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 8 maart 2018, 13:44 
All rounder
All rounder
Geregistreerd op: vr 20 oktober 2017, 14:14
Berichten: 51
Mijn mountainbike: geen - Trek CX en Carbon Gravelracer
retep52 schreef:

Zie eerlijk gezegd de meerwaarde van die Checkpoint ook niet zo... Heb even naar de Trek Domane gekeken, waar die decoupler wél achter zit bij de aluminium modellen (carbon geloof ik voor en achter).... Maar zie misschien een aantal dingen over het hoofd....


Ja tyre clearence. Domane kan max een 35mm G-one hebben. De checkpoint max 45mm
Prijs valt me ook tegen vd. Checkpoint als je beide bekijkt.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 8 maart 2018, 19:18 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: ma 14 januari 2013, 20:23
Berichten: 2685
Mijn mountainbike: FatFront Monkey en verder te veel om op te noemen.
retep52 schreef:
Opperhoofd schreef:
Alleen de carbon modellen met isospeed decoupler :~ :-{


Zie eerlijk gezegd de meerwaarde van die Checkpoint ook niet zo... Heb even naar de Trek Domane gekeken, waar die decoupler wél achter zit bij de aluminium modellen (carbon geloof ik voor en achter).... Maar zie misschien een aantal dingen over het hoofd....


Meerwaarde zou zitten in 45mm banden en andere geometrie tov domane (langere wielbasis). Zin van isospeed zou minder zijn bij 35mm plus banden. Rijtest was nogal lovend over stuurgedrag. De ALR 4 met hydro Tiagra vind ik niet echt duur, er word vast tzt nogal wat korting gegeven. Minder vind ik de pressfit bb.

_________________
Big Wig viewtopic.php?f=14&t=108966
Karate Monkey viewtopic.php?f=14&t=99583&start=45#p1744933


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 8 maart 2018, 22:12 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: vr 11 april 2003, 17:47
Berichten: 1734
Mijn mountainbike: is een obsessie
MonkeyRider schreef:
Meerwaarde zou zitten in 45mm banden en andere geometrie tov domane (langere wielbasis). Zin van isospeed zou minder zijn bij 35mm plus banden. Rijtest was nogal lovend over stuurgedrag. De ALR 4 met hydro Tiagra vind ik niet echt duur, er word vast tzt nogal wat korting gegeven. Minder vind ik de pressfit bb.

Daarom hebben ze de Trek Procaliber, de MTB met isospeed decoupler. En uit ervaring (ik heb de 9.7) kan ik wel zeggen dat het lekker is op een hardtail met 29x2.2" banden.

Voor gravelracers ben ik van mening dat dergelijke oplossing zeer effectief is. Nou is dat natuurlijk per persoon verschillend, maar ik denk dat de meerderheid er voordeel van heeft. Een soortgelijke oplossing als de isospeed is een Ergon CF3 zadelpen.
Ik snap niet dat Trek zo'n isospeed niet in alle modellen van hun gravelracer zet. Het enige argument wat ik kan bedenken is commercieel.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: vr 9 maart 2018, 20:13 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Geregistreerd op: ma 14 januari 2013, 20:23
Berichten: 2685
Mijn mountainbike: FatFront Monkey en verder te veel om op te noemen.
Ik heb een Domane ALR4 (non disk) met isospeed, heerlijk fietsje voor nette prijs! Ik begrijp ook niet waarom de alu gravelbike deze niet heeft en bv de alu proCaliber wel. Je "gelooft" in isospeed of niet zou ik denken. Het zal wel met kosten/marge te maken hebben en misschien wil Trek de gravel-boot niet missen door overhaast een 2019 model uit te brengen?

_________________
Big Wig viewtopic.php?f=14&t=108966
Karate Monkey viewtopic.php?f=14&t=99583&start=45#p1744933


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 13 maart 2018, 11:36 
All rounder
All rounder
Geregistreerd op: do 10 februari 2005, 11:13
Berichten: 71
Mijn mountainbike: Xtrail+Specialized mix, Kona Rove St 2016, n+1 :-)
Even een technisch vraagje vwb m'n gravelracer (of moet dat in een ander topic): er zit (zijdelings) speling op de bracket van mijn kona rove; de GXP lagers zijn natuurlijk zo te vervangen. maar er zit zit een behoorlijke ruimte tussen de crank (drive-side) en het externe lager. Ik heb het al een keer eruit gehaald ivm aanbrengen van roestwerend spul, maar kan me niet herinneren dat er tussen de crank en lager nog ringen zaten. Ik lees wel over 'curvy' washers maar dat die alleen voor bb30 worden gebruikt en voor mtb. op de rove (2015) zit een BSA bracket. Kan iemand me helpen met advies/ervaringen?


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 13 maart 2018, 12:30 
All rounder
All rounder
Geregistreerd op: vr 20 oktober 2017, 14:14
Berichten: 51
Mijn mountainbike: geen - Trek CX en Carbon Gravelracer
Er hoeft geen spacer tussen in jou geval.
Je zegt de crank eens eerder los te hebben gehad, waarom? Ook ivm speling? Beweegt niet gewoon je gehele crank zijdelings?
Wat je kunt doen is de crank nogmaals vast zetten, “vaster dan vast” de gxp heeft wat toleranties waardoor het soms nodig is strakker aan te trekken, is het dan weg is het ok.
Anders nieuwe bracket erin.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: di 13 maart 2018, 13:00 
All rounder
All rounder
Geregistreerd op: do 10 februari 2005, 11:13
Berichten: 71
Mijn mountainbike: Xtrail+Specialized mix, Kona Rove St 2016, n+1 :-)
bedankt voor je snelle reactie. Als ik het hele crankstel (links en rechts) vastpak dan voel ik speling ten op zichte van het frame, niet van de onderlinge helften maar zal nog eens extra checken. Ik had de bracket lagers eruit gehaald ivm aanbrengen van roestwerende behandeling van het hele frame, niet perse vanwege eventuele speling.
Het is dus alleen de dustcaps er in schuiven en dan de rechtercrank en dat is het dan (oh en nog de linker crank) en stevig aandraaien.
Ik had het idee dat die curvy washers er voor bedoeld waren om de dustcap van de drive side in het lager te blijven duwen, maar dit is niet nodig dus? Niet zo zeer voor het opvullen van de ruimte tussen crank en lager.
Als ik even terugreken zou er nu iets van 2jaar, 40 weken/jr, 150 km/wk iets van 10000 km mee zijn gefietst, misschien is het dan op. Hoewel in mijn herinnering de aloude JIS bracketslagers het langer volhielden.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: wo 14 maart 2018, 19:57 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: do 10 juli 2003, 11:23
Berichten: 216
Mijn mountainbike: On One Lurcher, Mason Bokeh
Mijn carbon racefiets heeft sinds vorige week een opvolger gekregen: de Mason Bokeh. Een aluminium gravel racer. Deze ga ik afwisselend rijden met een 28” en 27,5” wielset.

Hieronder de 28” setup. Met Mavic Ksyrium Pro Allroad wielset en 28mm bandjes. In de zomer met racepedalen. Afbeelding

En hieronder de setup met 27,5” Mavic Crossmax SL wielen en WTB Byway banden in z’n natuurlijke omgeving.
Afbeelding

Afmontage met Deda Superzero stuur en stuurpen, Sram Force 1x schakelgroep (10-42 cassettes) en remmen, Hope schijven, Mason carbon zadelpen en SQlab zadel. In elkaar gezet door en bij Koers.cc.
De On One Lurcher blijft mijn keuze voor het meer technische werk.

_________________
Strava


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2018, 08:52 
Extreme Biker
Extreme Biker
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: vr 8 maart 2013, 08:39
Berichten: 553
Mijn mountainbike: Cotic BFe 275 '16 | Kona Rove Al '15
Erg mooie fiets! Gaat als de brandweer kan ik me voorstellen :)

_________________
It's sad that, in our blindness we gather thorns for flowers
Cotic BFe 275
Kona Rove AL


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2018, 11:10 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Geregistreerd op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Berichten: 243
Mijn mountainbike: project12, Bird
Heel fraai! Bevallen die banden een beetje? Hoe zit het met de rolweerstand op asfalt?


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2018, 14:06 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: do 10 juli 2003, 11:23
Berichten: 216
Mijn mountainbike: On One Lurcher, Mason Bokeh
Dank! Ik ben ook erg blij met het eindresultaat :)

floris500 schreef:
Erg mooie fiets! Gaat als de brandweer kan ik me voorstellen :)
Ik heb er pas 2 keer mee gereden, maar inderdaad, hij wil wel :)
Met de 28" wielen is het eigenlijk net een gewone racer. Mijn oude carbon racer voelde wel iets lichter aan, maar het scheelt ook bijna 1,5 kilo.

Robertdj schreef:
Heel fraai! Bevallen die banden een beetje? Hoe zit het met de rolweerstand op asfalt?
De setup met deze banden verraste mij enorm. Positief gezien! Op asfalt voelde het amper zwaarder dan het eerdere ritje met de gladde 28mm banden. En de noppen aan de zijkant raken het wegoppervlak niet, althans niet rechtuit. Dit is goed te zien wanneer je na een stukje gravel met stoffige banden het asfalt oprijdt. Na enkele omwentelingen is alleen het middelste loopvlak zwart en de rest blijft stoffig.

_________________
Strava


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 144  Volgende


Wie is er online

Bikers op dit forum: fedaia en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: