Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:Jouw afwegingen zijn exact dezelfde als de mijne, de GR ontwikkeld zich in rap tempo tot een dropbar MTB en daar ben ik niet naar op zoek.
Ik hoef niet zulke brede banden, 45mm is zat en 2x11 icm een race cassette is toch wel erg prettig als je veel op relatief vlak rijdt.
Maar mijn vraag richt zich ook vooral op het rij gevoel van een GR tov een MTB.
Wat maakt dat fijner dan een MTB voor dit inzet gebruik?
Het meer kunnen wisselen van handpositie, andere zithouding, wendbaarder?
Het voelt in ieder geval sneller en klimt een stuk beter op een GR met dropbar zitpositie. Er zit inderdaad nogal wat verschil tussen diverse modellen, probeer eens test te rijden. Ik vind wat minder slack&long fijner sturen; mijn Jamis stuurde een beetje als tank, de Mango een stuk speelser. Ook hier zie je gelijke verschillen als met div mtb's, kwestie van smaak.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

In deze context interessante geo? Surly Midnight Special review http://theradavist.com/2018/02/the-surl ... -taylor/#1" onclick="window.open(this.href);return false;
b2xtreme
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: zo 5 december 2010, 10:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Nomad

Ik overweeg een 650b setje te gaan rijden in mijn stalen renegade.. Rond de 45 mm, wat voor banden raden jullie me aan?
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Schwalbe supreme marathon raad ik niet aan, ook niet af...maar vindt ze zelf te zwaar..wel bullit proof
XT-driver
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 17 november 2015, 20:35

b2xtreme schreef:Ik overweeg een 650b setje te gaan rijden in mijn stalen renegade.. Rond de 45 mm, wat voor banden raden jullie me aan?
Moet ze er zelf nog wel op leggen als mijn Tune wielset binnen is maar Wtb - horizon 47 mm
Komen ook wel goed uit diverse testen.
Martijn-V4
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 december 2012, 09:12

b2xtreme schreef:Ik overweeg een 650b setje te gaan rijden in mijn stalen renegade.. Rond de 45 mm, wat voor banden raden jullie me aan?
WTB ByWay, ik heb ze om mijn Zipp 303's liggen (ook 650b). op alle ondergronden inzetbaar zolang het maar droog is.

Afbeelding
b2xtreme
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: zo 5 december 2010, 10:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Nomad

Ben eigenlijk op zoek naar wat meer noppigers... Equivalent van 700c wtb nano of riddler.
Wat is jullie ervaring met 700c banden ivm bredere velgen?
Martijn-V4
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 december 2012, 09:12

b2xtreme schreef:Ben eigenlijk op zoek naar wat meer noppigers... Equivalent van 700c wtb nano of riddler.
Wat is jullie ervaring met 700c banden ivm bredere velgen?
Ik heb ook een set 700c wielen voor mijn Open, om precies te zijn een set 9thWave D38 wielen, daar heb ik Schwalbe G-One banden op zitten (35mm). Uitstekend om offroad mee te rijden maar vanwege de breedte en het profiel (smalle noppen en dicht op elkaar) minder geschikt voor het wat snellere bochten werk.

Afbeelding
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Niet nieuw dit filmpje, maar wat voor vork heeft hij erin gestopt?

https://www.youtube.com/watch?v=bAJT5-EKvy0
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Mijn vermoeden is 32 FLOAT 27.5″ 40mm Step-Cast AX - 40mm = https://www.cxmagazine.com/firs-ride-re ... k-float-32" onclick="window.open(this.href);return false;
nomad030 schreef:Niet nieuw dit filmpje, maar wat voor vork heeft hij erin gestopt?

https://www.youtube.com/watch?v=bAJT5-EKvy0
!! 26inch en dikke banden !!
provo
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 augustus 2010, 12:34

b2xtreme schreef:Ben eigenlijk op zoek naar wat meer noppigers... Equivalent van 700c wtb nano of riddler.
Wat is jullie ervaring met 700c banden ivm bredere velgen?
WTB Resolute? Deze is maar 42mm maar valt volgens de reviews wat breder uit.
Of je zal meer richting smalle 650B MTB banden moeten kijken.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

De Terrene Elwood kan ook een optie zijn in 650b x 47
Ride like you stole it
natch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 12 februari 2016, 17:23

b2xtreme schreef: Wat is jullie ervaring met 700c banden ivm bredere velgen?
Ik ga er even vanuit dat je icm bedoelt en weet niet wat je met een bredere velg bedoelt, maar heb zelf even de 700c Barlow Pass EL 38 mm op 25 mm intern gehad. Ging op zich prima voor gravelen en (zeer) licht off road op de UHR maar had ze er te kort op (en te weinig bochtentechniek) om slijtage voorbij het loopvlak te constateren.
Martijn-V4
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 december 2012, 09:12

nomad030 schreef:Niet nieuw dit filmpje, maar wat voor vork heeft hij erin gestopt?

https://www.youtube.com/watch?v=bAJT5-EKvy0
How to wreck a gravel bike in 10 miles, indrukwekkend.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Iemand nog leuke tips voor ritjes in Zuid Limburg, Belgie, Voerstreek?
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie