Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Gravelmarc schreef:
Volgens mij zit de klim bij waterop er wel in gezien het nieuwe plaatje op de FB vd organisatie.
Uiterst rechtsboven nog net te zien.
https://m.facebook.com/cyclingcrossbord ... &source=54" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij aan de nummering te zien dalen ze die af... En het steilste stuk rijden ze niet.
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

Heeft iemand hier ervaring met de schwalbe G-one 1.50" ? Ben benieuwd wat de werkelijke breedte is.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

henkjan29er schreef:Heeft iemand hier ervaring met de schwalbe G-one 1.50" ? Ben benieuwd wat de werkelijke breedte is.
Ik meet 39,9mm op de mijne. Zou misschien 0,1 a 0,2 mm meer kunnen worden als ik hem meer lucht geef.
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

Bedankt ! Zal t eens na meten maar kan net passen bij mij denk ik.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

retep52 schreef:Rondo Ruut ST?

Afbeelding
Ja die is ook erg mooi!! Ga er eens naar informeren :-q
Tot nu toe heb ik de Croix de Fer 30 als kanshebber. De Breezer valt af door de ongunstige geometrie.
Gister bij Mantel op een Koga Colmaro gereden, ook erg leuke fiets, alleen te weinig ruimte om met banden te kunnen expirimenteren. Wel erg goed op weg geholpen daar!
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
retep52
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 10:28
Mijn mountainbike: Niner Air9 2012
Contacteer:

Rilson schreef:Gister bij Mantel op een Koga Colmaro gereden, ook erg leuke fiets, alleen te weinig ruimte om met banden te kunnen expirimenteren. Wel erg goed op weg geholpen daar!
Ook erg mooie fiets... Zaterdag op de Bikemotion geweest om de Allroad (mosterdgeel, errug gaaf) en de Race te bekijken... Vond de Race wat tegenvallen qua kleur, had er niet echt een klik mee... De Allroad heeft voor mij als grote nadeel dat er een 1x11 opzit... En daar ga ik mee tekort komen de Mont Ventoux op straks... Dus toch nog even verder zoeken... Canyon geeft overigens aan dat er over ca. twee weken een nieuwe gravelracer gelanceerd wordt...
De benen willen soms wat anders dan de baas.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Nou, die Koga Colmaro Allroad is erg kort. Dan kan je een beetje volumineuze banden wel vergeten.

Een medium heeft wheelbase 99,5 (101,8 voor de XL) en een chainstay van 42,5.
Mijn medium Diverge heeft een wheelbase van 100,1 en een chainstay van 41,5. Met een Trigger van 700x38 raak ik net de voorband met m'n schoenmaat 42.
Dus, mooie offroad foto met dikke voorband, maar dat gaat niet bij iedereen werken.

De Koga allroad is een race (= asfaltfiets) georienteerde gravelracer voor 28 a 32 mm banden. Die zal het op het forum van de buren (fiets.nl) een stuk beter doen dan hier.
retep52
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 10:28
Mijn mountainbike: Niner Air9 2012
Contacteer:

Opperhoofd schreef:Nou, die Koga Colmaro Allroad is erg kort. Dan kan je een beetje volumineuze banden wel vergeten.

Een medium heeft wheelbase 99,5 (101,8 voor de XL) en een chainstay van 42,5.
Mijn medium Diverge heeft een wheelbase van 100,1 en een chainstay van 41,5. Met een Trigger van 700x38 raak ik net de voorband met m'n schoenmaat 42.
Dus, mooie offroad foto met dikke voorband, maar dat gaat niet bij iedereen werken.

De Koga allroad is een race (= asfaltfiets) georienteerde gravelracer voor 28 a 32 mm banden. Die zal het op het forum van de buren (fiets.nl) een stuk beter doen dan hier.
Thanks voor je comment! :-q Op zich is 35 mm. voor mij voldoende, is ook de bandbreedte die op de Allroad op de beurs te zien was, en dan heb je niet veel meer over... Voor mij is het racegedeelte ook het belangrijkst, met de mogelijkheid om af en toe een paadje in te schieten...
De benen willen soms wat anders dan de baas.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Iemand nog een mening over Force 1 vs Rival 1? :D
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Allebei top, mocht je willen weightweenien Force, anders Rival.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dat moest ik even horen :-q Het scheelt 28 gram als je de crank niet meetelt.. vroeg me dus vooral af waar je voor betaald met de achterderrie en rem / shifter combo.
Wordt gewoon rival 1 dus, met een niet-sram crank en XT cassette..

Die rondo is een plaatje trouwens.. in CF ook erg mooi.
Waar woke is, is vuur
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Zat me af te vragen of de Beachracer van Koga wat is. Hoe verhoudt die zich tot andere gravelbikes?
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Het is geen gravelbike maar een beachracer.. dat gezegd hebbende, op basis van de gemiddelde forumgebruiker hier een gravelbike hanteert is het best een goeie fiets. Setje rara 2.1 of furious fred 2.1 er op en noem het maar een monstercrosser ofzo :-q
Waar woke is, is vuur
retep52
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 10:28
Mijn mountainbike: Niner Air9 2012
Contacteer:

De beachracer heeft wel mechanische schijfremmen, voor mij toch wel een no-go.....
De benen willen soms wat anders dan de baas.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Goed punt. Een andere hele toffe vergelijkbare fiets, maar dan ook nog zeer bikepack-proof is de Salsa Cutthroat.. maar kom daar maar eens aan..
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie