Omdat ik het - net als op een MTB - een onmogelijk irritant stuk onderhoud vind, voor iets wat prima is op te lossen met een schroefdraad. En veel eenvoudiger als je ergens in den lande komt te staan met een kapotte trapas, want gravelracers willen nog wel eens worden gebruikt voor lange fietstochten. Kans is groter dat de plaatstelijke lbs iets heeft dat past. Ik geef toe: het is gekleurd, maar ik vind het bijdragen aan de eenvoud van het zelf onderhouden van de fiets. Voor mij geen PF's meer.japie carbon schreef: ↑wo 14 november 2018, 14:52Waarom eigenlijk niet? Ik heb er op de MTB en racer eigenlijk geen enkel probleem mee, waarom zou het op een gravel racer wel problemen geven?Kapitein Iglo schreef: ↑di 13 november 2018, 21:33 Mooi, want PF doet geen recht aan een gravelracer
Gravelracers: Het grote Gravel Topic.
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- floris500
- Pro Biker
- Berichten: 975
- Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
- Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL
Kan ik mij ook in vinden, zelfde gaat wat mij betreft op voor interne kabelgeleiding (en mech. remmen voor gravelbikes)Kapitein Iglo schreef: ↑wo 14 november 2018, 14:58Omdat ik het - net als op een MTB - een onmogelijk irritant stuk onderhoud vind, voor iets wat prima is op te lossen met een schroefdraad. En veel eenvoudiger als je ergens in den lande komt te staan met een kapotte trapas, want gravelracers willen nog wel eens worden gebruikt voor lange fietstochten. Kans is groter dat de plaatstelijke lbs iets heeft dat past. Ik geef toe: het is gekleurd, maar ik vind het bijdragen aan de eenvoud van het zelf onderhouden van de fiets. Voor mij geen PF's meer.japie carbon schreef: ↑wo 14 november 2018, 14:52
Waarom eigenlijk niet? Ik heb er op de MTB en racer eigenlijk geen enkel probleem mee, waarom zou het op een gravel racer wel problemen geven?
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Mee eens!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- Opperhoofd
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
- Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Of de flatmount remmen op een adapter voor normale montage monteren. Zal toch ook wel bestaan?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ah - da’s dan een doodlopend straatje. Maakt de zoektocht wel weer spannender!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Ik ben sowieso geen fan van flatmount. Bij veel confectie frames zijn de nokken vaak niet goed haaks gevlakt en doordat de toleranties allemaal wat krapper zijn geeft dat nogal vaak aanlopende schijven. Doe mij maar gewoon postmount, of nog beter, postmount op IS.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
- Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis
Het is weer die tijd, vanmorgen na 10km niet remmen kwam ik voor een stoplicht, zat de rem vast vanwege de vorst Lang leve mechanische remmen en vorst. Kon wel op tijd remmen, maar is altijd even een leuk momentje als je remhendel een andere response (zo goed als vast) geeft als dat je verwacht.
Het zal komen doordat ik laatst 45min door stromende regen heb gefietst.
Het zal komen doordat ik laatst 45min door stromende regen heb gefietst.
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ah, ja, dat is lang geleden maar met de mijne wordt dat ook weer een risico ja. Dank voor de reminderForau schreef: ↑vr 16 november 2018, 14:31 Het is weer die tijd, vanmorgen na 10km niet remmen kwam ik voor een stoplicht, zat de rem vast vanwege de vorst Lang leve mechanische remmen en vorst. Kon wel op tijd remmen, maar is altijd even een leuk momentje als je remhendel een andere response (zo goed als vast) geeft als dat je verwacht.
Het zal komen doordat ik laatst 45min door stromende regen heb gefietst.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Discobrakes heeft van de week mijn order al weer ontvangen .
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7