Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Wat me verder aanspreekt bij de Grail is dat het 2x11 speed betreft itt 1x11 speed. Dit maakt het voor mij een fiets die praktischer is en bijvoorbeeld ook prima dienst kan doen als vakantiefiets. Op het vlakke zijn de stappen met 2x11 ook kleiner wat toch mijn voorkeur heeft boven 1x11. wellicht goed om te vermelden dat ik ongeveer 50% verhard en 50% onverhard rijd met deze fiets.@henkjan29er, ik hoop dat je iets aan mijn ervaringen hebt, indien je meer specifieke vragen hebt kun je ook een pb sturen
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

Mooie review! Ik heb je een pb gedaan
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Vorig jaar was ik een weekendje met mijn familie in Landal Miggelenberg, toen heb ik de mtb-route van Apeldoorn grotendeels gereden met de Rove. Genoten van de omgeving en de (verder niet zo bijzonder uitdagende) paadjes. Ook nog even het rondje Hoenderloo Groep meegepikt.

Nu zit ik komend weekend er weer (met de schoonfamilie dit keer), en gaat de Rove weer mee denk ik. Heeft iemand ideeën om weer een mooi rondje te doen maar toch enigszins anders?
Beetje mooie omgeving, paadjes zo veel mogelijk onverhard en ik dein niet terug voor beetje mtb-taferelen op de Rove. Kilometer 20 - 40 ongeveer. Een GPX-bestand is helemaal mooi, tips voor bepaalde plekken/paadjes langs te gaan ben ik ook blij mee!
retep52
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 10:28
Mijn mountainbike: Niner Air9 2012
Contacteer:

floris500 schreef:Vorig jaar was ik een weekendje met mijn familie in Landal Miggelenberg, toen heb ik de mtb-route van Apeldoorn grotendeels gereden met de Rove. Genoten van de omgeving en de (verder niet zo bijzonder uitdagende) paadjes. Ook nog even het rondje Hoenderloo Groep meegepikt.

Nu zit ik komend weekend er weer (met de schoonfamilie dit keer), en gaat de Rove weer mee denk ik. Heeft iemand ideeën om weer een mooi rondje te doen maar toch enigszins anders?
Beetje mooie omgeving, paadjes zo veel mogelijk onverhard en ik dein niet terug voor beetje mtb-taferelen op de Rove. Kilometer 20 - 40 ongeveer. Een GPX-bestand is helemaal mooi, tips voor bepaalde plekken/paadjes langs te gaan ben ik ook blij mee!
Zoiets? Apeldoorn/Arnhem is best te doen volgens mij? https://cobblescycling.com/2018/03/10/5 ... om-arnhem/" onclick="window.open(this.href);return false;
De benen willen soms wat anders dan de baas.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Bedankt, van mij mag er wel wat meer offroad in zitten, maar misschien kan ik er wat stukjes uit pikken :-q
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

zoek op strava eens naar Merlijn Spenkelink, maakt mooie gravelritten in die omgeving. Mooie foto's maakt hij ook trouwens.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

retep52 schreef:Zoiets? Apeldoorn/Arnhem is best te doen volgens mij? https://cobblescycling.com/2018/03/10/5 ... om-arnhem/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pas de 1e daarvan gedaan. Vond het wel redelijk veel asfalt. Het stukje van de Woeste Hoeve via Deelen naar Arnhem vond ik wel mooi (40-35-30 op het kaartje). Niet uitdagen maar wel mooi.

Wellicht MTB-route Apeldoorn tot aan de Woeste Hoeve, vandaar bovengenoemd stukje, dan doorsteken naar MTB-route Ede en dan via Otterlo terug naar Landal. Heb er geen gps van en weet ook niet hoe ver het is, maar zoiets moet te doen zijn.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Thanks voor de tips! Ik ga nog even puzzelen met Basecamp denk ik!
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik bedacht me nog dat je ook aan de andere kant van de A50 terug kunt. Eerste deel tot aan Arnhem zoals hierboven beschreven, dan via de Koningsweg de A50 oversteken en daar de MTB-route Rheden oppikken naar het noorden. Dat is niet het leukste deel van die route, maar totale rondje zal korter zijn dan het lusje wat ik eerst omschreef.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Is er een site waar gravel routes in heel NL op staan?
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

Jamis Diablo schreef:Is er een site waar gravel routes in heel NL op staan?
Hier ben ik ook naar op zoek geweest.....
Enige wat ik kon vinden was een site met gravelpaden Gravelmap.com, welke voor mijn omgeving al lang niet compleet is....

Complete routes heb ik nog niet gevonden helaas.
retep52
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 10:28
Mijn mountainbike: Niner Air9 2012
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:Is er een site waar gravel routes in heel NL op staan?
https://gravelmap.com/#@52.5,5.75,11,hybrid" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet het: niet bepaald compleet... Maar het initiatief is leuk...
De benen willen soms wat anders dan de baas.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

retep52 schreef:
Jamis Diablo schreef:Is er een site waar gravel routes in heel NL op staan?
https://gravelmap.com/#@52.5,5.75,11,hybrid" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet het: niet bepaald compleet... Maar het initiatief is leuk...
En er staat al veel meer op als een jaar geleden! Als alle gravelaars hun mooiste paden er op zetten wordt het echt goed :-q
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Thanks voor het meedenken in ieder geval, de fiets is niet meer meegegaan, uiteindelijk geen tijd voor helaas. Kom hier vast nog weleens terug in de buurt dus komt vast van pas!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het is ook een beetje de vraag wat nu een echt gravelpad is.
Bijv de hele route Apeldoorn is goed te doen op een gravelracer, op een paar stukjes met wortels die minder comfortabel zijn.

De route van Rheden is voor de helft ook comfortabel te doen.

Ik denk dat het lastig is om hele routes te vinden, het zijn allemaal stukjes.
Plaats reactie