Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mooi hoor! En zo'n frame kan nog wat hebben :) :)

Ik ben er ook uit dat m'n racefiets vervangen moet worden. Ik zit er te weinig op en rij liever ritten op de plus bike waar dat ding dan weer totaal overbuilt voor is. Mijn oog is langs een hele stapel fietsen gegaan en er zijn er 2 blijven hangen. De Warbird en de Orbea Terra. Custom natuurlijk.. Zal wel een trajectje over de winter worden ;)
Waar woke is, is vuur
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Vandaag mijn tweede veldtoertocht (Bavel 45km) gedaan met de gravelaar en dat blijft fun!
Asfalt, klinkers en strakke paden gaan natuurlijk lekker vlot, maar ook modderklimmen, zand en wortelpaden kom je eigenlijk best goed door. Andere bandencombi dit keer en andere fiets: Conti Speedride 42mm achter en ATride (nop) 42mm voor, rond 2.5-3bar max. Lekkere combi voor net prijsje, op echt slecht terrein gaat er ook een ATride achterop. Ook met de Mango Point AR is niks mis, van de halve kilo extra gewicht tov de Arkose merk ik niks. Binnenkort de knoop maar eens doorhakken en de Arkose in de verkoop zetten.

Foto van een andere keer

Afbeelding
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ah dat is ook de combi die er bij mij op zit :D Droge periodes 2x SpeedRide, erg slechte periodes 2xATRide en alles ertussen in de combi. Inderdaad erg prijsvriendelijk en ik ben er ook erg tevreden over :-q
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Mooie combi en het kleurtje smoelt ook lekker.
Wordt na de Roc eens tijd om een gravelride te organiseren.

Damn, heb stiekem zin in de nieuwe tocht van de Roc d'Azur.
Ben benieuwd wat ze daarvan gemaakt hebben.

Zuid Franse banden (Oude Nobby Nic en Rocket Ron) liggen
al klaar om daar gemonteerd te worden voor doordeweeks.
Zelfs de gravelpaden zijn daar een paar tandjes ruigen dan de
meeste singletracks in Nederland. Dus wat meer comfort is
geen overbodige luxe.
Ochtendritjes voor het ontbijt naar Col de Pierre de la Coucou.
Ritje naar de top van de Mont Vinaigre en via smoothie singletracks
afdalen naar het strand in Frejus. Jep, al van alles gepland ;)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

MonkeyRider schreef:Vandaag mijn tweede veldtoertocht (Bavel 45km) gedaan met de gravelaar en dat blijft fun!
Asfalt, klinkers en strakke paden gaan natuurlijk lekker vlot, maar ook modderklimmen, zand en wortelpaden kom je eigenlijk best goed door. Andere bandencombi dit keer en andere fiets: Conti Speedride 42mm achter en ATride (nop) 42mm voor, rond 2.5-3bar max. Lekkere combi voor net prijsje, op echt slecht terrein gaat er ook een ATride achterop.
...
Lekker fietsje 8)

Die AT Ride is dat de opvolger van de CycloXKing, alleen dan net even wat breder?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

AT ride is opvolger CrossRide 42
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

https://youtu.be/bNKD8AP60eg" onclick="window.open(this.href);return false; #omg# lkkr hoor!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Vette fiets!

Ik bedacht me dit filmpje weer wat ik tijdje geleden heb gezien, weet niet of hij hier al gepost was of niet.. Zoniet, alsjeblieft en geniet. Zoja, jammer dan, ik vind het filmpje zo mooi dat ik m nog wel paar keer kan kijken! (einde is ook fantastisch)

https://www.youtube.com/watch?v=bAJT5-EKvy0" onclick="window.open(this.href);return false;
Elle
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 8 mei 2016, 15:33
Mijn mountainbike: Orbea Rallon - Ridgeback Ramble - Nordest Britango

Recentelijk heb ik wat minder plezier gehad in het fietsen in mijn directe omgeving (post-Alpen-blues?). Omdat verhuizen geen optie bleek :tong besloten een fiets aan te schaffen die meer gemaakt is voor de combi asfalt/ schelpen- en bospaadjes (die hier overigens wel heel mooi zijn, gelukkig). Nu geduldig wachten tot hij de Noordzee overgestoken is...

Afbeelding
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Elle schreef:Recentelijk heb ik wat minder plezier gehad in het fietsen in mijn directe omgeving (post-Alpen-blues?). Omdat verhuizen geen optie bleek :tong besloten een fiets aan te schaffen die meer gemaakt is voor de combi asfalt/ schelpen- en bospaadjes (die hier overigens wel heel mooi zijn, gelukkig). Nu geduldig wachten tot hij de Noordzee overgestoken is...

Afbeelding
Erg mooi! Herken de reden voor de aanschaf.. Stiekem zijn denk ik echt heel veel mtb-routes in Nederland hier mee te rijden. Als ik het goed heb wonen we ook in hetzelfde gebied toch? (Zeeland)
Veel plezier ermee alvast!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Zelfs de GR 51 singletrack paden met 30-40 cm drops zijn te doen.
Volgende week volgen foto's. Maar ik kan je vertellen dat
De OnOne in een week tijd meer technische paden heeft
Gereden dan menig Nederlandse mtb...!
Ook de rug heeft het goed volgehouden.

@ Elle, gaaf kleurtje. Ga je veel plezier mee hebben.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Elle
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 8 mei 2016, 15:33
Mijn mountainbike: Orbea Rallon - Ridgeback Ramble - Nordest Britango

Erg mooi! Herken de reden voor de aanschaf.. Stiekem zijn denk ik echt heel veel mtb-routes in Nederland hier mee te rijden. Als ik het goed heb wonen we ook in hetzelfde gebied toch? (Zeeland)
Veel plezier ermee alvast!
Walcheren inderdaad! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat rijden, zin om ermee door de duinen te gaan :-D De trappen dan maar even overslaan...
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Elle schreef:
Erg mooi! Herken de reden voor de aanschaf.. Stiekem zijn denk ik echt heel veel mtb-routes in Nederland hier mee te rijden. Als ik het goed heb wonen we ook in hetzelfde gebied toch? (Zeeland)
Veel plezier ermee alvast!
Walcheren inderdaad! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat rijden, zin om ermee door de duinen te gaan :-D De trappen dan maar even overslaan...
Hier Walcheren ook. Ja dat snap ik! Duinen zijn leuk om ermee te rijden, eigenlijk alles wel hier. De meeste trappen loop ik ook altijd maar even, de wat lagere gaan wel (af).
optonic
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 20 september 2011, 07:52
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 650B 2014

ben zelf ook aan het rondneuzen voor een cross/gravel bike. WW verkeer zonder op te letten welk paadje ik neem en voor op de tacx.
nu kwam ik deze tegen bij de LBS: https://www.merida.nl/cyclocross/cycloc ... llow/2018/" onclick="window.open(this.href);return false;

Of zijn er nog meerdere goede aanbevelingen voor een bike rond de 1000 euro.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Dit is echt een CX-bike, waar gaat je voorkeur naar uit? Ik moet denken aan een vrij CX-achtigere gravelbike (in vergelijking met mijn Kona), een GT Grade (doordat een maat van me die heeft). Verder zijn er genoeg te vinden, maar ik zou wel even goed rondkijken/nadenken over wat je wilt CX of gravelbike. Ook in de gravelbikes kan weer veel verschil zitten, zo wilt die maat van me achteraf eigenlijk een gravelbike die wat minder CX-race-achtig is met mogelijkheid voor dikkere banden/rustigere geo etc.
Plaats reactie