Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

Afbeelding
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Mooi plaatje!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Schitterend!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Fietsvriend
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 3 december 2012, 15:07

Na een grote garagesale heb ik plek voor een nieuwe fiets. Eentje die mijn mtb, stalen racer en crosser moet vervangen. Kortom, een allrounder waarmee ik veel lol wil hebben op onverharde weggetjes, karrensporen en gravelwegen. Met zo nu en dan een uitstapje naar het bos. En hij moet ook met lichte bepakking (drager) naar Frankrijk of Italië kunnen toeren. Veeleisend, ik weet het. Budget is 2000 euro max.

Mijn zoektocht online en op dit forum heeft een shortlist met drie fietsen opgeleverd. Met voor en tegens.
Specialized Sequoia Elite: hydraulische schijfremmen, degelijke groep, 42 mm banden, staal, goeie looks (maar zwaar en weinig reviews over te vinden online).
Specialized Diverge: licht, degelijke groep, soort van vering in het balhoofd (maar mechanische schijfremmen en minder robuust dan Sequoia)
Salsa Vaya Apex: Sram, oranje frame, mogelijkheid tot 50 mm banden, te gek merk, wow-factor (maar mechanische schijfremmen, weinig reviews online over te vinden en geen enkele mogelijkheid om de bike in het echt te zien).

Iemand een goed advies? Of een opmerking waar ik iets mee kan? Het is altijd lastig kiezen, ik kan alle hulp gebruiken.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

En de good-old Kona Rove ST? Of is die te zwaar? Van het budget dat je over houd een setje Sram Rival hydraulische remmen en je hebt je wensen redelijk voor elkaar misschien? Of een andere uit de Rove-lijn?

Cotic Escapade gold? Genesis Croix de Fer 30? Ik roep maar wat :D
Laatst gewijzigd door floris500 op di 12 december 2017, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Jammergenoeg voor jou vallen vrijwel alle "gravelracers" in jouw zoekgebied :winkie:
Er zijn vlgs mij wel interessantere fietsen voor jouw budget als deze drie. Ik zou nog ff doorzoeken.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Croix de Fer, staal, hydr/mech remmen, al een tijdje op de markt, alleskunner.
Maar ik ben bevooroordeeld.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

De Diverge niet.
Die is te licht en te veel race. Perfect voor snelle woonwerk ritjes en af en toe gravel. Maar niet geschikt voor bepakking IMHO.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Iets viel me trouwens op aan de Continental ATride gisteren, vallen die bij iedereen zo dun? Ze worden verkocht als 700x42 maar ik kom toch echt niet verder dan 37/38 wat betreft breedte.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Fietsvriend schreef:Na een grote garagesale heb ik plek voor een nieuwe fiets. Eentje die mijn mtb, stalen racer en crosser moet vervangen. Kortom, een allrounder waarmee ik veel lol wil hebben op onverharde weggetjes, karrensporen en gravelwegen. Met zo nu en dan een uitstapje naar het bos. En hij moet ook met lichte bepakking (drager) naar Frankrijk of Italië kunnen toeren. Veeleisend, ik weet het. Budget is 2000 euro max.

Mijn zoektocht online en op dit forum heeft een shortlist met drie fietsen opgeleverd. Met voor en tegens.
Specialized Sequoia Elite: hydraulische schijfremmen, degelijke groep, 42 mm banden, staal, goeie looks (maar zwaar en weinig reviews over te vinden online).
Specialized Diverge: licht, degelijke groep, soort van vering in het balhoofd (maar mechanische schijfremmen en minder robuust dan Sequoia)
Salsa Vaya Apex: Sram, oranje frame, mogelijkheid tot 50 mm banden, te gek merk, wow-factor (maar mechanische schijfremmen, weinig reviews online over te vinden en geen enkele mogelijkheid om de bike in het echt te zien).

Iemand een goed advies? Of een opmerking waar ik iets mee kan? Het is altijd lastig kiezen, ik kan alle hulp gebruiken.
Kijk eens bij Breezer
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Die kende ik ook nog niet! Doe mij maar een Breezer (wie had dat ooit gedacht) Radar Pro! :o
Fietsvriend
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 3 december 2012, 15:07

Genesis heb ik al jaren op de radar. Mooie fietsen, net als Breezer mooie spullen maakt. Groot nadeel is dat ik nergens live kan zien en aanraken. Noem me ouderwets, maar ik wil de fietsen graag in het echt zien voordat ik iets koop. Ben met een dealer in België bezig over Salsa, niet echt naast de deur, maar wel de dichtstbijzijnde. Kortom, bedankt voor de feedback, ik blijf even zoeken. Tips blijven welkom.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Fietsvriend schreef:Genesis heb ik al jaren op de radar. Mooie fietsen, net als Breezer mooie spullen maakt. Groot nadeel is dat ik nergens live kan zien en aanraken.........
Kwestie van forumleden die in bezit zijn van je keuzefiets vragen de fiets een keer te zien/aanraken.
Zou zomaar kunnen dat ze ze je willen helpen.
En wat is hier het praktisch nut van?
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

@Paul Rush

Cyclenation in Arnhem zou je kunnen benaderen voor Genesis (voerde vroeger dit merk, maar of dat nu nog zo is??)
Breezer @ Bastabikes in Huizen

Succes:-)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor staal ook even bij onze medeforummer stalenric voor info vragen.
Wie weet wat hij heeft of misschien kan regelen...?
http://www.ervehafietsen.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie