Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zie dat ze die alleen in draad uitvoering hebben, ik heb het liefst vouw ivm gewicht.
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Clement x’plor...ook een leuk bandjes
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

G one speed is echt gewoon een wegband. Hij heette eerst nog S-one. Maar voor schelpen en grind werkt dat prima, zeker in die maat. Het is wel een extreem dun bandje. Ik heb mijne gemold bij het van de velg halen. Bandenlichter heeft een bobbel van 1cm gemaakt. Goeie alternatieven zijn conti gp 4 seasons en speci sawtooth.

Gewone g-one of speci trigger zijn ook erg prima op weg en iets veelzijdiger.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Jamis Diablo schreef:Ik zie dat ze die alleen in draad uitvoering hebben, ik heb het liefst vouw ivm gewicht.
Dan heb je niet goed gekeken want ze zijn er in vouw. Staat op de site en zitten onder mijn Kona. Gewicht is 430 gram, dus 50 gram lichter dan een Schwalbe G-One Speed Evolution 700x40 (en stuk goedkoper).

Edit:

https://www.bike-components.de/en/Conti ... re-p48481/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Inderdaad niet goed gekeken, thanks voor de link.
Zijn echt een stul goedkoper ja, hoe verhoudt die rubber samenstelling zich tot de Evolution van Schwalbe?
Ik wil wel een zachte compund, die RR Performance die er nu onder zitten vind ik te hard.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Geen probleem, misschien dat je keek bij de Contact Speed, das een nieuwe band van ze geloof ik en die is wel enkel in draad. Persoonlijk geen idee hoe de samenstelling zich exact verhoudt tot de Evolution, ik kom in ieder geval niks te kort :)

Misschien dat iemand anders er wat meer over kan zeggen, geloof dat MonkeyRider ze ook vaak gebruikt.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik gebruik de Conti CX speed van 35mm het meeste, erg fijne, soepele en lichte band voor allround gebruik, road en offroad zomer. Voor stevig offroad en winter omstandigheden de 42mm Conti AT ride. Nu gaat de AT ride voor en Speedride 42 achter mee op vakantie, voor droog offroad om eens te testen. Speedride 42 lijkt erg op CX speed 35, maar is wat steviger en breder.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Klopt, de 35 CX speed liggen onder mijn commuter. Ook erg fijne bandjes.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

De CX speed heb ik na aanraden hier ook gemonteerd, erg fijn bandje op divers terrein idd. Alleen heftige modder nog niet gehad.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
elduderino
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 22 juni 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey

Hmm, heb ook de CX speed gehad, snel bandje maar ook snel lek. Zelfs niet al te scherpe steentjes waren een probleem... Niemand anders dat probleem gehad (misschien slechte batch)?
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ik nog geen last van gehad, maargoed met mijn commuter kom ik niet echt op zulke ondergronden.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

elduderino schreef:Hmm, heb ook de CX speed gehad, snel bandje maar ook snel lek. Zelfs niet al te scherpe steentjes waren een probleem... Niemand anders dat probleem gehad (misschien slechte batch)?
Geen problemen mee ondervonden, wel meestal op de weg (80% 2500km)
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb met die Conti CX ondermeer bij Die(Drome in Fr) behoorlijk fors offroad over gravel/steen paden gereden zndr enig probleem (?) Conti light biba's er in op 2.5-3.0 bar.
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

Heeft iemand hier al ervaring met de Canyon Grail? Ben op zoek naar een vervanger voor mijn Merida cyclocrosser. En wil iets meer naar gravel toe. Heb ook naar een Orbea Terra gekeken welke ook zeer in de snaak valt, wat ook komt doordat ie bij de locale dealer verkrijgbaar is.
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Sinds aantal weken in het bezit van een Canyon Grail, afmontage 105. Hiervoor meerdere gravel georienteerde fietsen gehad en deze bevalt erg goed. Frame is super strak en toch comfortabel, wielen met 40mm banden zijn zeer stijf en wellicht voor NL gravel well overkill. 105 HD groepset doet wat ie moet doen. Het speciale stuur (Hover bar) is even wennen maar na een aantal ritjes heb ik mijn draai ermee gevonden. Verder vind ik de fiets er erg mooi uit zien in kleir carbon copper, maar dat is uiteraard persoonlijke smaak. Tot op heden zeer onder de indruk van de fiets. Enig minpuntje waarvoor ik nog contact moet zoeken met Canyon. Het lijkt of de zadelpen kraakt op slecht wegdek en het carbon frame werkt dan als een klankkast. Vrij storend wat mij betreft
Plaats reactie