Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Machtig mooi Suravida! :-q
Gaat er zaterdag nog iemand de gravel series rijden?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Stond wel in de agenda, maar rij zondag dus al de Pathfinder Giro en 2 van dat soort ritten is me net wat teveel van het goede in 1 weekend.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Poosje terug hier advies gevraagd en na lang wikken en wegen vanavond de knoop doorgehakt en een frameset + wielset besteld :bier: Levering wordt pas ergens in November verwacht, dus komende tijd maar eens nadenken over wat erop komt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

suravida schreef: ma 8 oktober 2018, 15:04 ...

Ik heb afgelopen zaterdag eindelijk eens de tijd genomen om mijn eigen gravelracer echt als zodanig te gaan gebruiken ipv vooral als wegfiets met af en toe kleine stukjes wandelpad. :roll:
Mooi rondje rondom de Posbank gevonden en daar zelf nog maar wat meer mtb route aan toegevoegd omdat er wat teveel asfalt naar mijn zin in zat. Uiteindelijk 91km en 1000hms weggetrapt, met aardig wat leuke ruigere mtb paden, asfaltklimmen, bospaden en gravelstroken.
...
Hoewel ik de mijne vooral heb aangeschaft als commuter voor het hele jaar door, wil ik toch ook wel eens wat tochtjes gaan maken met meer terrein waarvoor een gravelracer nou eenmaal bedoeld is, maar hoe vind je dat soort paadjes? Zover ik weet zijn er geen uitgepijlde routes en ook op online route sites vond ik nog weinig specifieks?
Lokaal is er een week of wat geleden een strada biancha tocht georganiseerd geweest die me juist wel wat voor dit soort fietsen leek, maar dat had ik ff gemist dus :roll:
Job1 schreef: ma 8 oktober 2018, 21:00 Poosje terug hier advies gevraagd en na lang wikken en wegen vanavond de knoop doorgehakt en een frameset + wielset besteld :bier: Levering wordt pas ergens in November verwacht, dus komende tijd maar eens nadenken over wat erop komt.

...
Ziet er goed uit! maar welk merk en type is t nou?
Bewust gekozen voor een voorderrie? Ik zie veel higher end gravel racers ook met 1x systemen uitgevoerd worden?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kan ook niet goed zien wat het is, maar aangezien hij een frame en vork heeft besteld, is die voorderailleur nog maar de vraag, denk ik zo...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Wat de URL van een afbeelding al niet aan informatie bevat..! :winkie:

https://masoncycles.cc/shop/categories/bokeh-bikes
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Tacoos schreef: ma 8 oktober 2018, 22:43Hoewel ik de mijne vooral heb aangeschaft als commuter voor het hele jaar door, wil ik toch ook wel eens wat tochtjes gaan maken met meer terrein waarvoor een gravelracer nou eenmaal bedoeld is, maar hoe vind je dat soort paadjes? Zover ik weet zijn er geen uitgepijlde routes en ook op online route sites vond ik nog weinig specifieks?
Lokaal is er een week of wat geleden een strada biancha tocht georganiseerd geweest die me juist wel wat voor dit soort fietsen leek, maar dat had ik ff gemist dus :roll:
Ben zelf ook een beetje aan het kijken voor zulk soort ritjes, in eerste instantie op de mountainbike met vaste vork. Wil ooit een gravelbike gaan kopen.

Je kan eens kijken naar de Strade Bianchi Achterhoek 2018 (verreden rit) en de LtD Gravel Raid (verreden rit). De eerste had je dus al vernomen, bij deze de GPXs. Op de website van fiets sport vind je meerdere toertochten, hier zitten vast en zeker ook tochten bij die met een gravelbike prima te rijden zijn.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Makkelijk schreef: ma 8 oktober 2018, 20:53 Machtig mooi Suravida! :-q
Gaat er zaterdag nog iemand de gravel series rijden?
Jep ik ga samen met een maatje rijden, ik op de Rove en hij op MTB. Mocht je mn fiets herkennen, geef maar een brul :lol:

Afbeelding
Job1 schreef: ma 8 oktober 2018, 21:00 Poosje terug hier advies gevraagd en na lang wikken en wegen vanavond de knoop doorgehakt en een frameset + wielset besteld :bier: Levering wordt pas ergens in November verwacht, dus komende tijd maar eens nadenken over wat erop komt.

Afbeelding
Erg mooi ding!
Tacoos schreef: ma 8 oktober 2018, 22:43
Hoewel ik de mijne vooral heb aangeschaft als commuter voor het hele jaar door, wil ik toch ook wel eens wat tochtjes gaan maken met meer terrein waarvoor een gravelracer nou eenmaal bedoeld is, maar hoe vind je dat soort paadjes? Zover ik weet zijn er geen uitgepijlde routes en ook op online route sites vond ik nog weinig specifieks?
Lokaal is er een week of wat geleden een strada biancha tocht georganiseerd geweest die me juist wel wat voor dit soort fietsen leek, maar dat had ik ff gemist dus :roll:

Bij mijzelf in de buurt met behulp van Google Maps, OpenStreetMap en ontdekken op de fiets heb ik toch wel mooie ritjes gemaakt. Voorwaarde is natuurlijk wel dat er überhaupt iets te vinden is in je buurt. Zoals als eerder genoemd zijn veel ouderwetse mtb-routes prima geschikt voor gravelritjes en valt er online toch wel wat te vinden hier en daar.
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

The Flying V schreef: di 9 oktober 2018, 07:21
Ben zelf ook een beetje aan het kijken voor zulk soort ritjes, in eerste instantie op de mountainbike met vaste vork. Wil ooit een gravelbike gaan kopen.

Je kan eens kijken naar de Strade Bianchi Achterhoek 2018 (verreden rit) en de LtD Gravel Raid (verreden rit). De eerste had je dus al vernomen, bij deze de GPXs. Op de website van fiets sport vind je meerdere toertochten, hier zitten vast en zeker ook tochten bij die met een gravelbike prima te rijden zijn.
Haha, mis! De achterhoek is ver weg voor mij, ik bedoelde de Strade Bianche Peel en Heide in NO Brabant.
Maar de gpx-en van zo'n tocht opzoeken is een goed idee :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik kan je deze zeker aanraden: https://www.strava.com/activities/1887697273

Vanuit NO Brabant is Arnhem ook niet heel ver weg toch? Maar dan heb je een prachtige mix van paden, ondergronden en gebiedenom je fiets goed te gebruiken. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Klopt het nou dat je een betaalde versie van Strava moet hebben wil je GPX-en kunnen downloaden of is er ook een manier zonder betalen/account?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dan moet je idd dokken....

Maar het kan ook zo: https://drive.google.com/file/d/1mAzRNI ... sp=sharing

Route is trouwens grotendeels de Serious Gravel van hier: https://cobblescycling.com/2018/03/10/5 ... om-arnhem/

Heb er alleen wat meer mtb tracks ingestopt en in/rond Arnhem heb ik wat detours gepakt. Dat is dan ook meteen de lol van een capabele gravelbike. Als je leuke paden tegenkomt kan je die gewoon meenemen, zelfs als je best technisch omhoog of omlaag gaan.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zou er hier trouwens geen animo zijn voor een Let's Gravel? Ben nu bezig om de vaste route van Nijmegen uit te breiden richting Reichswald om binnenkort eens op de gravelbike te gaan proberen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ah die Serious Gravel heb ik weleens gedownload, maar alsnog thanks! Als ik eens in de buurt ben een mooi ritje lijkt me.
Goede aanpassing dus, ik houd ook wel van een beetje de grenzen opzoeken (en eroverheen soms) van wat ik kan met een gravelbike.

Wat betreft Let's Ride, lijkt me leuk en ook interessant eens wat van jouw bouwwerk IRL te zien. Blijft toch op de wishlist staan voor ooit, een full custom build gravelbike.

Misschien dat iets centraler gelegen wel beter uit komt, voor mij persoonlijk iig, maar ik weet niet hoe de verspreiding een beetje ligt van de mensen hier. Moet natuurlijk ook wel beetje leuk te gravelen zijn in die buurt.
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

floris500 schreef: di 9 oktober 2018, 10:53 Klopt het nou dat je een betaalde versie van Strava moet hebben wil je GPX-en kunnen downloaden of is er ook een manier zonder betalen/account?
https://mapstogpx.com/strava/

de roze button naar je bookmarks slepen, en als je dan in strava een rit open hebt staan, op die bookmark klikken, dan krijg je een popje waarin je de gpx kunt downloaden (Y)
Plaats reactie