Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Thanks voor de aanvulling Monkeyrider
henkjan29er schreef:Bedankt voor de reacties!
Het is de bedoeling dat de gravel/Cx mijn racer gaat vervangen.
Wil asfalt meer met offroad kunnen combineren ofwel meer variatie.
Voor de mtb routes heb ik gewoon mijn mtb.
Had een mooie cube cx gezien welke me qua kleuren en budget wel aanspreekt.
https://www.cube.eu/nl/2017/road-triath ... hite-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn er ook gravelracers rond deze prijs te krijgen? Liefst gewoon van de lbs.
Geen probleem. Een maatje van me die heeft een GT Grade, misschien is dat een optie voor je?
Kona Rove Al zit dan sowieso in je budget, maar ik heb zo'n vermoeden dat je een hogere afmontage wilt.

http://www.gtbicycles.com/eur_nl/2017/b ... t/enduroad" onclick="window.open(this.href);return false;
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door George op wo 22 maart 2017, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen handel buiten het verkoopdeel aub.
Rowan1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 17:14

Zijn er toevallig mensen die geïnteresseerd zijn om eens samen een flinke graveltocht te maken? Zit zelf te denken aan een kilometer of 120. Locatie maakt mij niet zo veel uit, als er maar mooie stroken gravel liggen :). Ik zou eventueel zo een prachtige tocht uit kunnen die start in Nijmegen.
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Zekers geïnteresseerd, maar 120 km is nog iets buiten mijn trainingsbereik:-) afgelopen zondag meegedaan aan 60 km tocht van where streets have no name& behoorlijk gesloopt:-) woon werk was eerst voor mij fietsafstand& nu niet meer:-/ heeft slechte invloed op trainingsarbeid:-(
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Rowan1 schreef:Zijn er toevallig mensen die geïnteresseerd zijn om eens samen een flinke graveltocht te maken? Zit zelf te denken aan een kilometer of 120. Locatie maakt mij niet zo veel uit, als er maar mooie stroken gravel liggen :). Ik zou eventueel zo een prachtige tocht uit kunnen die start in Nijmegen.
Als mijn gravelracer klaar is doe ik mee. Bij 120km/m moet het wel echt gravelracen zijn en niet veredelt mtb-en, want anders trek ik dat niet op een dergelijke fiets.
Ik zeg Let's ride Gravelracers.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Nijmegen vanuit Zuid-Limburg is wel te doen... lijkt me wel leuk om eens te doen. Afstand geen probleem. Als het op een datum is die past in mijn agenda ben ik van de partij met mijn 'ijzeren kruis'.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Vliegende ton schreef:Zekers geïnteresseerd, maar 120 km is nog iets buiten mijn trainingsbereik:-)
Voor mij geld hetzelfde, van mij mag daar wel 50 km vanaf :oops:
Lijkt me ook leuk om eens te doen, Nijmegen wel een stukkie rijden vanuit Zeeland maargoed dat is bijna alles :lol: Ik ben er ook wel voor in (ovb van datum)
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Rit van 80/90 maak ik zekers af& zal dan ook graag meedoen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik haak graag aan, maar tikkie minder heb ik ook liever (rond 80-90 km?). Nijmegen-Reichswald is zeker mooi en daar zijn ook nog wat hmrs te maken. Volgens mij moet er rond de Brabantse Wal ( Dorretje?) ook veel moois te "gravelen" zijn ?
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ben ik de enige of worden meer mensen een beetje opgewonden van deze fiets?
https://www.whyte.bike/gisburn" onclick="window.open(this.href);return false;
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

I_do schreef:Ben ik de enige of worden meer mensen een beetje opgewonden van deze fiets?
https://www.whyte.bike/gisburn" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wel :-q
http://www.questadventure.co.uk/blog/wh ... rn-review/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

MonkeyRider schreef:Ik haak graag aan, maar tikkie minder heb ik ook liever (rond 80-90 km?). Nijmegen-Reichswald is zeker mooi en daar zijn ook nog wat hmrs te maken. Volgens mij moet er rond de Brabantse Wal ( Dorretje?) ook veel moois te "gravelen" zijn ?
Ik wil best wel eens wat in elkaar draaien, maar zit nog op mijn fiets te wachten. Daarna kan ik wel het een en ander plannen.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Tof! Een gravelride!
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

dorretje schreef:
MonkeyRider schreef:Ik haak graag aan, maar tikkie minder heb ik ook liever (rond 80-90 km?). Nijmegen-Reichswald is zeker mooi en daar zijn ook nog wat hmrs te maken. Volgens mij moet er rond de Brabantse Wal ( Dorretje?) ook veel moois te "gravelen" zijn ?
Ik wil best wel eens wat in elkaar draaien, maar zit nog op mijn fiets te wachten. Daarna kan ik wel het een en ander plannen.
Wat boor fiets gaat t worden ?
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Rowan1 schreef:Zijn er toevallig mensen die geïnteresseerd zijn om eens samen een flinke graveltocht te maken? Zit zelf te denken aan een kilometer of 120. Locatie maakt mij niet zo veel uit, als er maar mooie stroken gravel liggen :). Ik zou eventueel zo een prachtige tocht uit kunnen die start in Nijmegen.
Interessant, een "Let's Gravel" :wink: Ik ga de berichtgeving hierover volgen. Wie weet kan ik erbij zijn met de beachracer of misschien met de nog op te bouwen fiets. :-q
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Plaats reactie