Canyon Grand Canyon 6, 7 of 8?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
bob1212
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 10:07

Hi allemaal,

Ik wil een nieuwe Canyon Grand Canyon 6,7 of 8 gaan bestellen. Na een tijdje op de racefiets te hebben gereden, wil ik toch weer terug naar de mountainbike. Ik heb nu een Cube Acid uit 2011, die niet meer helemaal voldoet. Daarom dus op zoek gegaan naar een nieuwe fiets. Ik fiets vooral in de omgeving van Eindhoven, over heide en single tracks. Ben een recreatieve fietser, absoluut geen racer. Ik fiets 1 a 2 keer per week, ongeveer 1.5 uur.

Ik wil de Grand Canyon 6, 7 of 8 gaan bestellen. Nu twijfel ik welke ik moet gaan nemen. De 6 of 8 hebben mijn voorkeur omdat deze volledig Shimano afgemonteerd is (vriendin werkt bij Shimano ;-) ), en mijn ervaring met Shimano gewoon goed is. Nu is mijn vraag of de 6 voldoende is voor hetgeen ik er mee wil doen, of dat ik beter de EUR 400 extra uit kan geven voor de 8? Of is toch de 7 het beste voor mij?

Alvast bedankt!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bob1212 schreef: vr 18 december 2020, 10:15 Hi allemaal,

Ik wil een nieuwe Canyon Grand Canyon 6,7 of 8 gaan bestellen. Na een tijdje op de racefiets te hebben gereden, wil ik toch weer terug naar de mountainbike. Ik heb nu een Cube Acid uit 2011, die niet meer helemaal voldoet. Daarom dus op zoek gegaan naar een nieuwe fiets. Ik fiets vooral in de omgeving van Eindhoven, over heide en single tracks. Ben een recreatieve fietser, absoluut geen racer. Ik fiets 1 a 2 keer per week, ongeveer 1.5 uur.

Ik wil de Grand Canyon 6, 7 of 8 gaan bestellen. Nu twijfel ik welke ik moet gaan nemen. De 6 of 8 hebben mijn voorkeur omdat deze volledig Shimano afgemonteerd is (vriendin werkt bij Shimano ;-) ), en mijn ervaring met Shimano gewoon goed is. Nu is mijn vraag of de 6 voldoende is voor hetgeen ik er mee wil doen, of dat ik beter de EUR 400 extra uit kan geven voor de 8? Of is toch de 7 het beste voor mij?

Alvast bedankt!
Hangt er volledig van af, voor mij zijn de dropper, banden en de vork op de 8 zonder enige vorm van twijfel die 400 euro waard. Maar voor wat jij beschrijft beetje over de heide en single tracks touren kan ook prima met de 6. Of 7.
Waarbij opgemerkt moet worden dat ik zelf de 6 het minste waar voor je geld vind van de 3, en de 8 het meeste.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

De 7 want die heeft de beste kleur..

Welke is er leverbaar? ;)
bob1212
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 10:07

Bedankt voor de reacties zover :).

In L zijn de levertijden als volgt:

6: 22 feb
7: 1 maart
8: 12 april
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

I_do schreef: vr 18 december 2020, 11:22 voor mij zijn de dropper, banden en de vork op de 8 zonder enige vorm van twijfel die 400 euro waard.
De 8, mede ook omdat als je zat bent van de vork, je vast zit aan de 1 1/8 rechte vork buis en de betere vorken allemaal tapered zijn.
Vanaf de 7 heb je een ander frame, welke ook een tapered vork buis heeft.
bob1212
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 10:07

Dank allemaal voor de adviezen! Ik heb inmiddels de Grand Canyon 8 besteld. Leverdatum is ook aangepast, wordt eind februari.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bob1212 schreef: vr 18 december 2020, 15:55 Dank allemaal voor de adviezen! Ik heb inmiddels de Grand Canyon 8 besteld. Leverdatum is ook aangepast, wordt eind februari.
Ah lekker, dat is in de huidige tijd best wel snel, en zeker een keuze waar je nooit spijt van gaat krijgen, die paar honderd euro extra ben je zo vergeten, en op de 8 zit alleen onderdelen waar je je niet aan kunt gaan storen.
Plaats reactie